Ayakkabıda Rusya bir numaralı pazar
Türkiye'de üretilen her 5 çift ayakkabıdan biri Rusya'ya satılıyor. Bu ülkeyi Irak, Suudi Arabistan, Almanya ve Kazakistan izliyor. Almanya'ya ihracat az da olsa azalırken, İtalya ve İngiltere'ye yönelik satışlar arttı
22.08.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı İslam Şeker, ayakkabı sektörünün Ocak-Temmuz döneminde bir önceki yıla göre ülke bazında yüzde 90, toplamda ise yüzde 20'leri aşan artış trendi yakaladığını vurgulayarak, tasarım ve markalaşmada elde edilen başarılarla 2015 sonunda 1 milyar dolarlık ihracat hedefini aşacaklarını söyledi.
İslam Şeker, ayakkabı ve ayakkabı aksamı ürünlerinde, yılın ilk 7 ayında 334.3 milyon dolarlık ihracat yapıldığını; ayakkabı ürün grubunun toplam deri ve deri ürünleri ihracatındaki payının ise yüzde 37.2'ye yükseldiğini bildirdi. Geçen yıl 450 milyon dolarlık ayakkabı ihracatı yapıldığına dikkat çeken Şeker, “198 milyar dolarlık dünya deri ürünleri pazarının yüzde 52'sini ayakkabı oluşturuyor. Bu persfektiften bakınca Türk ayakkabı sanayinin önünde geniş bir ihracat alanı bulunuyor. Türk ayakkabısı imajı her geçen gün yükseliyor ve güç kazanıyor. Tasarım ve üretimde yakaladığımız bu başarı ile önümüzdeki 3 yıl içinde 1 milyar dolarlık hedefi zorlanmadan yakalayacağımıza inanıyorum” dedi.
Rusya bir numaralı alıcı
Üretilen her beş çift ayakkabıdan birinin Rusya'ya ihraç edildiğini bildiren Şeker, ihracat sıralamasında ilk dördü oluşturan ülkelerle ilgili şu bilgileri verdi:
* Yüzde 19.6'lık pay ile ayakkabı ihracatında ilk sırada yer alan Rusya'ya 2012 yılının Ocak-Temmuz döneminde yüzde 6.9 artışla 65.4 milyon dolarlık ürün sattık.
* İkinci büyük pazarımız Irak'a yapılan ayakkabı ihracatı ise yüzde 21.5 artışla 41.3 milyon dolara çıktı. Böylece Irak'ın ayakkabı ihracatındaki payı yüzde 12.4'e yükseldi.
* Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 70.3'lük rekor artışla 28.9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğimiz Suudi Arabistan ise 8.6'lık pay ile üçüncü sırada yer aldı.
* Dördüncü büyük pazar konumundaki Almanya'ya yapılan ihracatımız ise yüzde 1.2 düştü. Yüzde 4.3'lük paya sahip Almanya'ya Ocak-Temmuz döneminde 14,4 milyon dolarlık ihracat yaptık.
İslam Şeker, dolardaki aşağı yönlü seyrin ihracat açısından olumsuz bir iklim yarattığını vurguladığı açıklamasında, Merkez Bankası ve ekonomi yönetiminin alacağı tedbirlerle bu sorunun aşılabileceğini ifade etti.
Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı İslam Şeker, ayakkabı sektörünün Ocak-Temmuz döneminde bir önceki yıla göre ülke bazında yüzde 90, toplamda ise yüzde 20'leri aşan artış trendi yakaladığını vurgulayarak, tasarım ve markalaşmada elde edilen başarılarla 2015 sonunda 1 milyar dolarlık ihracat hedefini aşacaklarını söyledi.
İslam Şeker, ayakkabı ve ayakkabı aksamı ürünlerinde, yılın ilk 7 ayında 334.3 milyon dolarlık ihracat yapıldığını; ayakkabı ürün grubunun toplam deri ve deri ürünleri ihracatındaki payının ise yüzde 37.2'ye yükseldiğini bildirdi. Geçen yıl 450 milyon dolarlık ayakkabı ihracatı yapıldığına dikkat çeken Şeker, “198 milyar dolarlık dünya deri ürünleri pazarının yüzde 52'sini ayakkabı oluşturuyor. Bu persfektiften bakınca Türk ayakkabı sanayinin önünde geniş bir ihracat alanı bulunuyor. Türk ayakkabısı imajı her geçen gün yükseliyor ve güç kazanıyor. Tasarım ve üretimde yakaladığımız bu başarı ile önümüzdeki 3 yıl içinde 1 milyar dolarlık hedefi zorlanmadan yakalayacağımıza inanıyorum” dedi.
Rusya bir numaralı alıcı
Üretilen her beş çift ayakkabıdan birinin Rusya'ya ihraç edildiğini bildiren Şeker, ihracat sıralamasında ilk dördü oluşturan ülkelerle ilgili şu bilgileri verdi:
* Yüzde 19.6'lık pay ile ayakkabı ihracatında ilk sırada yer alan Rusya'ya 2012 yılının Ocak-Temmuz döneminde yüzde 6.9 artışla 65.4 milyon dolarlık ürün sattık.
* İkinci büyük pazarımız Irak'a yapılan ayakkabı ihracatı ise yüzde 21.5 artışla 41.3 milyon dolara çıktı. Böylece Irak'ın ayakkabı ihracatındaki payı yüzde 12.4'e yükseldi.
* Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 70.3'lük rekor artışla 28.9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğimiz Suudi Arabistan ise 8.6'lık pay ile üçüncü sırada yer aldı.
* Dördüncü büyük pazar konumundaki Almanya'ya yapılan ihracatımız ise yüzde 1.2 düştü. Yüzde 4.3'lük paya sahip Almanya'ya Ocak-Temmuz döneminde 14,4 milyon dolarlık ihracat yaptık.
İslam Şeker, dolardaki aşağı yönlü seyrin ihracat açısından olumsuz bir iklim yarattığını vurguladığı açıklamasında, Merkez Bankası ve ekonomi yönetiminin alacağı tedbirlerle bu sorunun aşılabileceğini ifade etti.