Çağrı merkezleri iş kapısı
BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer, çağrı merkezlerinin geçtiğimiz yıl yüzde 22 büyüdüğüne işaret ederek, "Halen Türkiye’de 1000’den fazla çağrı merkezinde 41 bin çağrı masası, yaklaşık 60 bin çalışan bulunuyor" dedi
27.09.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - ANKARA Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Dr. Tayfun Acarer, Türkiye'de geçtiğimiz yıl çağrı merkezi sektörünün yüzde 22 büyüdüğünü belirtti. Ankara'da düzenlenen 2. Ankara Çağrı Merkezi Konferansı'nda konuşan Acarer, şunları söyledi. "Çağrı merkezleri öncelikle istihdama ve ekosisteminin meydana getirdiği katma değerle genel ekonomik kalkınmaya önemli katkı sağlamaktadır. Her bir çağrı masası yatırım tutarının yaklaşık 4 bin ila 5 bin dolar olduğu, sanayide ise bir kişiyi istihdam edebilmek için ortalama 70 - 80 bin dolar yatırım gerektiği dikkate alınırsa nüfusun az, işsizliğin çok olduğu illerde çağrı merkezlerini en önemli yatırım alanı olarak görüyoruz. Çağrı merkezlerinin açıldığı illerin sosyo ekonomik yapısı ciddi oranda değişiyor, engelli ve kadın istihdamına da önemli katkılar sağlıyor. Çağrı merkezi kapasiteleri ülkelerin gelişmişlik göstergelerinden biridir. Çağrı Merkezlerinin Anadolu'da gelişimi ve desteklenmesi bundan böyle milli vizyonumuzdur." Türkiye'de bilişim sektörünün 2011 yılı sonunda 40 milyar dolara ulaştığına işaret eden Acarer, şöyle konuştu: "Türkiye'de çağrı merkezlerinin 2011 yılı sonu pazar büyüklüğü yaklaşık 1.6 milyar TL (yüzde 45 dış kaynak) olarak hesaplanıyor. Halen Türkiye'de 1000'den fazla çağrı merkezinde 41 bin çağrı masası, yaklaşık 60 bin çalışan bulunuyor. Amerika'da ortalama 100 -150 kişiye, Avrupa'da 200 ile 400 kişiye bir çağrı masası düşerken Türkiye'de 1770 kişiye 1 çağrı masası hizmet vermektedir. Bu konuya eğilmemiz gerekmektedir." 350 milyar dolarlık pazar BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer, 2011 yılı sonunda dünya çağrı merkezi pazar büyüklüğünün 350 milyar dolara ulaştığını kaydederek, "Bu rakamın 2013'de 374 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Halen dünyada 124 bin çağrı merkezinde 9 milyon çağrı masası ve 11 milyon çalışan bulunuyor. 2013'te bu rakamın 150 bin çağrı merkezinde 9.6 milyon çağrı masasına 12 milyon çalışana ulaşılacağı düşünülüyor" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.