Bu yıl dünyanın en büyük üçüncü otomobil üreticisi olan Almanya'yı geçmesi beklenen Çin, Chery, Geely, Zounghua, Jinbei, Changan firmalarıyla Türkiye'de de yollara çıkmaya hazırlanıyor.
Tekstilden, elektroniğe kadar birçok alanda dünya pazarlarını ele geçiren Çinliler, otomotiv markaları ile de atağa geçti. Önce Ortadoğu ve Afrika gibi gelişmekte olan ülkelere adım atarak yurtdışı tecrübesi edinen Çinli otomotiv firmaları şimdi de gözünü Avrupa ve ABD pazarına dikti. Çinli otomotivciler büyüme planları içine Türkiye'yi de dahil etti. Çinli otomotiv firmaları, iddialı modeller ile dünyada yeni bir rüzgar estirmeye hazırlanıyor. Kimi dünyanın en ünlü tasarımcıları ile çalışıyor, kimi ise mühendislik desteği alıyor. Hedef, dünyanın en güçlü otomotiv markalarına sahip olmak. Otomobile büyük yatırım1994 yılından bu yana Çin'de otomotiv endüstrisine toplam 20 milyar dolardan fazla yatırım yapıldı. Sektör, hızla gelişiyor. Bugün Çin'de 100'den fazla yerli otomobil üreticisi var. IBM ve Michigan Üniversitesi tarafından 2005 Kasım'ında hazırlanan bir sektör raporuna göre beklentiler 2010 yılına kadar Çin'in otomobil üretiminde dünya 2'ncisi olan Japonya'yı yakalayacağı yönünde. 2015'te ise Çin'in sektörün bugüne kadar tartışmasız lideri olmayı başarmış olan ABD'nin tahtına oturacağı söyleniyor. Çin 2006 yılının ilk yarısında 34 bin 500 adet sedan otomobil ihraç etti. Bu rakam 2005 yılının toplam ihracatının üstünde. Şu anda Çinli otomotivcilerin ihracat yaptığı ülke sayısı 207. İşte bu tablo Çinlilerin otomotiv sektöründe dolu dizgin ilerlediğinin net bir şekilde ortaya koyuyor. Çinli otomotiv markalarının global pazardaki bu atağı Türk firmalarının da gözünden kaçmadı. Türkiye'nin önde gelen şirketleri distribütörlük görüşmeleri için Çinlilerle masaya oturdu. Mermerler Grubu'nun Chery ile el sıkışmasının ardından Anadolu Grubu Çin'de 3 ayrı marka ile görüşme halinde olduğunu açıkladı. Citroen ve Subaru'nun Türkiye distribütörlüğünü yapan Bayraktar Grubu da Çin'de bir markanın peşinde olduğunu duyurdu. Bu gelişme ile Türk tüketicisi de merakla Çinli markaları beklemeye başladı.
Tekstilden, elektroniğe kadar birçok alanda dünya pazarlarını ele geçiren Çinliler, otomotiv markaları ile de atağa geçti. Önce Ortadoğu ve Afrika gibi gelişmekte olan ülkelere adım atarak yurtdışı tecrübesi edinen Çinli otomotiv firmaları şimdi de gözünü Avrupa ve ABD pazarına dikti. Çinli otomotivciler büyüme planları içine Türkiye'yi de dahil etti. Çinli otomotiv firmaları, iddialı modeller ile dünyada yeni bir rüzgar estirmeye hazırlanıyor. Kimi dünyanın en ünlü tasarımcıları ile çalışıyor, kimi ise mühendislik desteği alıyor. Hedef, dünyanın en güçlü otomotiv markalarına sahip olmak. Otomobile büyük yatırım1994 yılından bu yana Çin'de otomotiv endüstrisine toplam 20 milyar dolardan fazla yatırım yapıldı. Sektör, hızla gelişiyor. Bugün Çin'de 100'den fazla yerli otomobil üreticisi var. IBM ve Michigan Üniversitesi tarafından 2005 Kasım'ında hazırlanan bir sektör raporuna göre beklentiler 2010 yılına kadar Çin'in otomobil üretiminde dünya 2'ncisi olan Japonya'yı yakalayacağı yönünde. 2015'te ise Çin'in sektörün bugüne kadar tartışmasız lideri olmayı başarmış olan ABD'nin tahtına oturacağı söyleniyor. Çin 2006 yılının ilk yarısında 34 bin 500 adet sedan otomobil ihraç etti. Bu rakam 2005 yılının toplam ihracatının üstünde. Şu anda Çinli otomotivcilerin ihracat yaptığı ülke sayısı 207. İşte bu tablo Çinlilerin otomotiv sektöründe dolu dizgin ilerlediğinin net bir şekilde ortaya koyuyor. Çinli otomotiv markalarının global pazardaki bu atağı Türk firmalarının da gözünden kaçmadı. Türkiye'nin önde gelen şirketleri distribütörlük görüşmeleri için Çinlilerle masaya oturdu. Mermerler Grubu'nun Chery ile el sıkışmasının ardından Anadolu Grubu Çin'de 3 ayrı marka ile görüşme halinde olduğunu açıkladı. Citroen ve Subaru'nun Türkiye distribütörlüğünü yapan Bayraktar Grubu da Çin'de bir markanın peşinde olduğunu duyurdu. Bu gelişme ile Türk tüketicisi de merakla Çinli markaları beklemeye başladı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.