En kıymetli varlığının kıymetini bilmeyen insanlar neyin kıymetini bilebilirler ki?Hiçbir şeyin kıymetini tam olarak idrak edemez bu insanlar.Bu zafiyet ferdi bazda yaşandığı gibi devlet bazında da yaşanmaktadır.Peki, bir devlet için en kıymetli varlık nedir?Petrol kaynakları mı?Değil?Bor madeni mi?Değil?Altın rezervi mi?O da değil?Peki, nedir o zaman?Devletler için en büyük varlık 'insan'dır.'İnsanı yaşat ki devlet yaşasın' düsturu bunun ifadesidir. Yukarıda bazılarını saydığım zenginlikler ancak insanla değer bulur.Türkiye'de hükümetler sürekli laf üretiyorlar. Konuştuklarında mangalda kül bırakmıyorlar. Onlara sorsanız, -varsa- bütün olumlu gelişmeler onların eseri, bütün olumsuz gelişmeler ise başkalarının?Laf kalabalığı üreten siyasiler sorumluluklarını yerine getirmedikleri için en kıymetli varlığımız ihmal edilmekte.Türkiye'nin gelecek nesillerinin bahsettiğim bu ihmalin en büyük kurbanları olduğu ortaya çıktı.Hayat Boyu Eğitim ve Gelişim Derneği (HEGEM) 81 ili kapsayan bir çok önemli bir araştırma gerçekleştirmiş.Bu araştırmaya göre 1 milyon 124 bin çocuk mağdur, sanık ya da şüpheli olarak adliye kayıtlarına geçmiş.12 yaşın altında 25 milyon çocuğumuz var. Yani her 4 çocuktan 1'i adliyelik olmuş.Her 4 çocuktan 1'i suça bulaşmışsa Türkiye'ni çivisi çıkmış demektir. Araştırma sonuçlarına göre; çocuk suçları ve mağduriyeti yönünden doğu illerinin aksine batı illeri ilk sıralarda yer alıyor.Çocuk suçları açısından ilk beş sırayı Eskişehir, İzmir, Manisa, Balıkesir ve Aydın alıyor.Beklentilerin aksine Diyarbakır 24, İstanbul 26, Ankara da 55. sırada yer almış. Trabzon, Gümüşhane, Giresun, Artvin ve Adıyaman ise çocuk suçlarının en az olduğu iller olmuş.Bu veriler Türkiye'de en kıymetli değerimiz olan yeni neslin ne kadar sahipsiz kaldığını ve verilen eğitimin ne kadar eksik olduğunu göstermektedir.Geçtiğimiz hafta Milli Eğitim Şurası toplanmış bir dizi kararlar alınmıştı. Şura'da alınan hiçbir karar bu vahim tabloyu değiştirebilecek şeyler değildi. Eğitim çok ciddi bir iş olmasına karşın maalesef eğitim sistemine şekil verenler gördüğümüz kadarıyla işin özündeki eksiklikleri giderip daha iyi bir eğitim vermeye, daha iyi bir insan yetiştirmeye odaklanması gerekirken teknik bazı ayrıntılara boğulup kalmaktadır.Eğitim konusunda Türkiye'nin sınıfta kaldığını gösteren bu araştırma sonuçları bence yetkilileri harekete geçmelerini sağlamalıdır.Bugün buna bir çözüm üretmezsek neslimizle birlikte geleceğimizi de kaybettiğimizi asla akıldan çıkarmamak gereklidir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Orhan Dede / diğer yazıları
- Çağdaş Nemrutların ateşinden hiç korkmadı! / 13.04.2025
- Ya Öcalan cumhurbaşkanı olursa... / 10.04.2025
- DEM Parti’ye mağdur rolü mü biçildi? / 05.11.2024
- Bin tane Öcalan’ın çağrısı terörü bitirir mi? / 29.10.2024
- Türkiye’nin refleksleri yok edildi / 24.10.2024
- Vatikan çok üzüldü… / 22.10.2024
- Bir savcı çok şeyi değiştirir / 20.10.2024
- Kaç Erdoğan var? / 19.10.2024
- Kürecik’teki üs İsrail’in hizmetinde / 18.10.2024
- Neçirvan Barzani neden geldi? / 17.10.2024
- Ya Öcalan cumhurbaşkanı olursa... / 10.04.2025
- DEM Parti’ye mağdur rolü mü biçildi? / 05.11.2024
- Bin tane Öcalan’ın çağrısı terörü bitirir mi? / 29.10.2024
- Türkiye’nin refleksleri yok edildi / 24.10.2024
- Vatikan çok üzüldü… / 22.10.2024
- Bir savcı çok şeyi değiştirir / 20.10.2024
- Kaç Erdoğan var? / 19.10.2024
- Kürecik’teki üs İsrail’in hizmetinde / 18.10.2024
- Neçirvan Barzani neden geldi? / 17.10.2024