'Doktorlar kaçıyor, bakanlık izliyor'
Yaklaşık 8 bin tıp öğrencisinin ise mezun olduktan sonra hayatlarını Avrupa ülkelerinde kurmak istediklerini gösteren araştırmaları Meclis gündemine taşıyan İyi Parti Milletvekili Aytun Çıray, "Sağlık Bakanlığı, hekim göçünün bu denli artmasına neden olan nedenleri tespit edip derhal gerekli tedbirleri almak için daha neyi bekliyor" diye sordu





Hekim göçüne tedbir alınmalı
Çıray, fazla mesai, uzun nöbet saatleri, düşük ücret, liyakat sorunu, sağlıkta şiddet vakaları, mobbing ve zorlu çalışma koşullarını hekim göçündeki artışın nedenleri olarak sıralarken, özellikle 26-35 yaş aralığındaki genç Türk doktorların hekim göçünün büyük bir kısmını oluşturduğunu belirtti. Başta Almanya ve İngiltere gibi ülkelere gidebilmek için Türk Tabipler Birliği'nden iyi hal belgesi başvurusu yapan hekim sayısındaki artışın son on yılda 24 kat arttığını belirten Çıray, gelişmiş ülkelerin doktorlar ve sağlık çalışanları ile ilgili ekonomik ve sosyal haklar bağlamında insani ve hakkaniyetli düzenlemeleri ciddiyetle uyguladığını hatırlattı. Çıray şunları söyledi: "Genelde hükümetin, özelde Sağlık Bakanlığı'nın politikaları yüzünden ortaya çıkan bu olumsuz tabloya bakıldığında, zaman kaybetmeksizin ciddi önlemler alınıp yeni düzenlemeler getirilmediği takdirde, durumun vahametinin daha da ciddileşeceği hem sektörel olarak hem de yapılan kamuoyu araştırmaları ile öngörülmektedir. Hem sağlık çalışanlarının sorunlarının çözülmesi, hem de Türk sağlık sistemi ve milletimizin geleceğinin tehlikeye atılmaması açısından iyileştirici yönde radikal adımların hiç zaman kaybetmeden atılması şarttır."
















































































