Tüketiciler Birliğinin, yerli malının kullanımını özendirmeyi amaçlayan, "Yüzde 100 Türkiye" adlı kampanyası Kütahya'da başladı Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Avukat Bülent Deniz, Kütahya'da düzenlediği basın toplantısında, tüketicinin yüksek oranda ithal mal ve hizmetleri tercih etmesiyle yerli mal ve hizmet üretiminin gerilemekte olduğuna, sonuç olarak da Türkiye'de istihdam sorunu ile karşı karşıya kalındığına işaret etti.Kampanyanın ülke açısından büyük önem taşıdığını ifade eden Deniz, şöyle konuştu: "Ulusal sanayimizin gelişmesi, rekabetçi ortamlarda sanayimizin iyi konumda olması, dolayısıyla istihdamın sağlanarak ulusal gelirin daha adil ve yaygın bölüşümünün sağlanması, dış ticaret açığı ve sonuçta cari açık ve ödemeler dengesinin lehimize düzeltilmesi ve ülke ekonomisinin güçlendirilmesini sağlamak amacıyla Tüketiciler Birliği tarafından uzun soluklu bir kampanya başlatılmaktadır. 'Yüzde 100 Türkiye' kampanyası bugün Kütahya'dan yola çıkıyor."Deniz, kampanyanın kalitesiz ve pahalı yerli mal ve hizmetlerin satın alınması yerine, kalite ve fiyat bakımından ithal benzeri ile yarışan yerli mal ve hizmetlerin öne çıkarılmasını içerdiğine dikkati çekti.Ekonominin küreselleştiği bu ortamda "mal ve hizmetlerin milliyeti"ne ilişkin tartışmaların Tüketiciler Birliği tarafından değerlendirildiğini ifade eden Deniz, "Sonuç olarak Türkiye coğrafyasında, Türk emek gücü ile üretilen ve nihai katma değerin yüzde 50'sinin ülkemizde eklendiği, tüketici haklarına, çevre ve insan sağlığına duyarlı, ülkemize katma değer bırakan her türlü mal ve hizmetin 'yerli malı' olarak tanımlanması esası kabul edilmiştir" dedi."Yerli malı" etiketiDeniz, Tüketiciler Birliği tarafından kabul edilen "yerli malı"tanımına uygun mal ve hizmetlerin tüketiciler tarafından tercih edilmesini sağlamak istediklerini belirterek, şunları kaydetti: "Öncelikle tüketicinin bilgilendirilmesi ve yönlendirilmesi çalışmaları yürütülecek. Diğer yandan ülkemizde ilk kez 'sosyal etiketleme' uygulaması başlatılarak, yerli mal ve hizmetlerin, kampanyanın logosunu taşıyan etiket ile belirlenmesi ve tüketicinin beğenisine sunulması sağlanacak. Sosyal etiketleme sürecinde, konunun uzmanlarından oluşturulacak 'Yüzde 100 Türkiye Komitesi' tarafından, üreticilerden gelen talepler değerlendirilecek ve 'yerli malı' tanımına uygun mal ve hizmetler, 'yerli malı' olarak ilan edilecek ve etiketlenecek."Deniz, şimdiye kadar 5 firmanın kampanyaya dahil olmak için kendilerine müracaat ettiğini sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.