Faturalar kağıda dönüşecek
Vodafone Türkiye, 'Yeşile Saygılı Kırmızı' vizyonu çerçevesinde çevre odaklı çalışmalarını TEMA Vakfı işbirliği ile devam ettiriyor
21.05.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Sürdürülebilirlik stratejisi çerçevesinde çevre üzerindeki etkilerini en aza indirerek daha sağlıklı yarınların inşası için çalışan Vodafone Türkiye, bu vizyonun en önemli parçalarından birini oluşturan atık kağıt yönetimi stratejisi doğrultusunda TEMA ile önemli bir işbirliğine imza attı.
Vodafone, bu işbirliği çerçevesinde adres hatası, adres yetersizliği ya da değişikliği gibi nedenlerle müşterilerine ulaşmayan ve tarafına iade edilen faturaları imha işlemi için TEMA Vakfı'na bağışlıyor. Vodafone'a iade edilen ve sisteme işlendikten sonra atık kağıt niteliği taşıyan bu faturalar böylece geri dönüşüme kazandırılmış oluyor. İşbirliği kapsamında ilk etapta Vodafone'a iade edilen 458 bin 192 adet müşteri faturası yani 6 bin 390 kilo kağıt TEMA'ya gönderildi. Vodafone Türkiye, bir yıl içinde TEMA'ya yaklaşık 3 milyon adet faturayı yani 46 ton kağıdı geri dönüşüm için bağışlamayı hedefliyor.
Baskı firmasına iade edilen faturalar, iade sebeplerine göre barkodları okutularak Vodafone'a gönderiliyor ve sisteme işleniyor. Bu aşamadan sonra atık kağıt niteliği taşıyan faturaların, müşteri bilgileri yer aldığı için 15 gün içinde imha edilmesi gerekiyor. Müşteriler, faturalarını tekrar talep ettikleri takdirde kendilerine suret fatura gönderimi yapılıyor.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, telekomünikasyon sektörünün lider oyuncularından biri olarak, çevre üzerindeki etkilerini en aza indirmeyi en önemli sorumluluklarından biri olarak gördüklerini belirtirken, şöyle konuştu: “Atık kağıtlar ise gerçekleştirdiğimiz operasyonlar nedeniyle üzerinde doğrudan etki ve kontrolümüz bulunan alanların başında geliyor. Atık yönetimi stratejimiz kapsamında, kağıt israfını önlemek amacıyla çalışanlarımızdan başlamak üzere tüm ekosistemimizde bir bilinç seviyesi oluşturmaya odaklanıyor, çeşitli kampanyalarla e-fatura kullanımını yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.”
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.