MasterCard, faaliyet gösterdiği ülkelerde, Sport + Mark AG şirketine bir futbol araştırması yaptırdı. Araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye'de yaklaşık 19.5 milyon kişi futbolla yakından ilgileniyor. 15 yaş ve üstü kişiler arasında yapılan araştırmada, Türkiye'deki katılımcıların yüzde 67'si futbolla yakından ilgilendiğini belirtirken, sözkonusu rakam Fransa'da yüzde 55, Rusya'da yüzde 41, Yunanistan'da ise yüzde 48 düzeyinde oldu. Türkiye'de televizyonda izlenen en popüler spor dalı futbol olurken, araştırma katılanların yüzde 63'ü futbol, yüzde 33'ü basketbol, yüzde 24'ü ise voleybolla ilgileniyor. Bu 3 spor dalını yüzde 17 ile atletizm, güreş ve yüzme izlerken, diğer ülkelerde bu rakamların bölgelere göre değişiklikler göstermeklebirlikte, İsrail'de yüzde 44 ile basketbolun birinci sırada yer aldığı, İsviçre'de en fazla izlenen spor dalının ise kayak olduğu belirlendi.Millilere tam destekAraştırma sonuçlarına göre diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de en popüler takım, milli takım olurken, takım tuttuğunu belirtenlerin oranı yüzde 71 iken, milli takımı destekleme oranı ise yüzde 95 olarak belirlendi. Türkiye'de araştırmaya katılanların yüzde 16'sı tam anlamıyla "fanatik" olduğunu belirtirken, fanatiklerin yüzde 53'ünün yaş ortalaması 15-29 arasında değişiyor. Fanatiklerinin gelir düzeyinin, fanatik olmayanlara göre oldukça yüksek çıktığı araştırmada, bu gruptakilerin yüzde 35'inin gelirinin 600 YTL ile bin YTL arasında değiştiği belirlendi. Bu gruptakilerin yüzde 20'sinin 1-2 bin YTL arası, yüzde 6'sının ise 2 bin YTL üzerinde kazançlarının olduğu kaydedildi. Bu rakam konusunda diğer ülkelerle karşılaştırıldığında tam tersi bir sonuç çıkarken, diğer ülkelerde fanatiklerin gelir ve eğitim düzeyleri futbolla ilgilenmeyenlere oranla oldukça düşük kalıyor. Araştırmaya katılanların aylık harcamaları incelediğinde fanatiklerin aylık ortalama harcamaları 1272 YTL, futbolla ilgilenenlerin aylık ortalama harcaması ise 800 YTL, biraz ilgili olanların 823 YTL, ilgilenmeyenlerin ise 822 YTL civarında değişiyor. Harcamalar, niteliklerine göre incelendiğinde ise fanatikler harcamalarında en yüksek miktarı ulaşım ve otomobil bakım masraflarınaayırırken, diğerleri ise en fazla harcamayı gıda için yapıyor.Her yerde futbolAraştırma sonuçlarına göre Türkiye'nin ardından futbolla en çok ilgilenen ülke yüzde 60 ile İsviçre olurken, Fransızların yüzde 55'i, Yunanlıların yüzde 48'i, Rusların yüzde 41'i, İsraillilerin yüzde 35'i, Polonyalıların ise yüzde 49'u futbolla ilgileniyor. Fransızlar, televizyonda izlenen spor dalları olarak yüzde 48 ile en popüler spor olarak futbolu görürken, yüzde 34'ü atletizmi en popüler spor dalı olarak nitelendiriliyor. Rusların yüzde 36'sı televizyonlarda en fazla futbol izlediğini söylerken, yüzde 29'luk bir bölüm ise artistik buz pateni izlemeyi seviyor. Fanatiklerin eğitim düzeyine bakıldığında ise diğerlerine göre daha düşük olduğu görülüyor.