Türkiye, 2005 yılı programında belirlediği 71 milyar dolarlık ihracat hedefini 75 milyar dolara yükseltti Türkiye, 2005 yılı programında belirlediği 71 milyar dolarlık ihracat hedefini 75 milyar dolara yükseltirken, bu hedefe ulaşmak için izlenecek "Yol haritası" netleşti. Bu kapsamda, önceki yıllarda da uygulanan "komşu ve çevre ülkeler, Afrika ülkeleri" ile ticari ve ekonomik ilişkileri geliştirme stratejileri uygulanmaya devam edecek. "Asya Pasifik ülkeleri" ile ticari ve ekonomik ilişkileri geliştirme stratejisi de uygulamaya konulacak. Bu stratejiyle ihracatın, en hızlı büyüyen ekonomik alanı olan Asya-Pasifik bölgesi ülkelerinin genel ithalatı içerisindeki payının 5 yıllık bir perspektif içinde 10 kat artarak, yüzde 1'lik bir orana yükseltilmesi hedefleniyor. Bu kapsamda Çin Halk Cumhuriyeti ve Hindistan pazarına Giriş Eylem Planları da bu yıl uygulamaya geçirilecek. Türkiye ayrıca, ihracatın gelişimi, tanıtım ve pazarlama faaliyetleri kapsamında, 2005 yılında 164 fuara milli düzeyde katılacak. 15 ticaret heyeti düzenlenecek ve çeşitli sektörlerden 32 alım heyeti Türkiye'ye gelecek. İpekyolu Türk İhraç Ürünleri Fuarı Projesi 2005 yılının ilk yarısında gerçekleştirilecek.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.