Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya tarafından yapılan açıklamada "Kredi kartı borçlarına yeniden yapılandırma imkanı sağlayan 5915 Sayılı kanunun iki aylık uygulama süreci sonunda, 3.1 Milyar TL olan toplam borcun sadece yüzde 25'lik kısmı yeniden yapılandırıldı. 875 bin borçludan 246 bin kişi yasadan yararlanmak için müracaat etti. Tüketiciler Birliği, Kasım 2008'den beri yürüttüğü mücadelede, kredi kartı borçlarını ödeyemeyen bütün tüketicilerin yapılandırma kapsamına alınması gerektiğini belirtmiş; ancak bankacılık kesiminin baskıları sonucu, sadece batık alacaklar kapsama alınmıştır. Kanundan yararlanmak için asgari ödemelerini kıt imkanları ile gerçekleştiren ve sayısı 9 milyonu bulan tüketici kesimi ise yasa kapsamının dışında bırakılarak yeni mağdurlar kitlesi oluşturulmuştur" denildi.
Bankalar yasanın yürürlüğe girdiği ilk haftalarda bankaların tüketiciyi oyaladığı, bilgi işlem sorunu gibi bahanelerle, avukata yönlendirmelerle yasal haklarını kullanmalarının engellendiğini ileri süren Kaya, birçok ürün ve hizmetleri için bütün duyuru kanallarını kullanan bankaların yapılandırmayı tüketiciden saklama gayretlerinin bu düzenlemenin başarısızlığına neden olduğunu, tüketici nezdinde de büyük güven kaybına yol açtığını vurguladı.