logo
21 EYLÜL 2025


Markalaşma zaferi

13.05.2022 00:00:00

Marka nasıl oluşur, marka nasıl gelişir? gibi soruların cevapları ile sizleri meşgul etmek istemiyorum. İlk başta üretim yapmanız lazım, neyin üretimi diye soruyorsanız; ihtiyaç duyduğunuz her şey diyebiliriz.

İnsanoğlu ihtiyaç duyduğu yiyecek, içecek, giyim, düşünce, fikir hâsılı, yaşamda ihtiyaç duyduğu veya konforunu artıran, kendisine gerekli üretimi yaşam içinde yapmıştır.

Üretim dediğimizde, benim aklıma ilk gelen ekmeğimiz olur. Hiç unutmam, 1988 yılında Medine'yi Münevvere'de, Mescid-i Nebevi'nin kapısının önünde ekmeklerini pazarlayan bir fırıncının bağırışı hala kulaklarımda tap taze şöyle çınlıyor:

"Konya'nın unundan, Medine'nin suyundan, Ahmet ustanın elinden gel vatandaş gel, Türk ekmeği, Türk ekmeği."

Siz çalışkansanız, üretkenseniz, üretirsiniz. İşin mahareti üretmede, üretirken her türlü hileden, aldatmadan, sahtekârlıktan, uzak durmada, el ayak çekmededir. Sizin ürettiğiniz ekmeğinizin buğdayı GDO'suz, katkı maddesi hilesiz, suyunuz sağlıklı, emeğiniz tertemiz ise, sizin ürününüz her zaman kaliteli, her zaman markadır.

Bölgesel birçok ekmek markası vardır, Vakfıkebir ekmeği, bazlama, tandır gibi birçok ekmek türü ve markası vardır. Hatta merhum Üstadımız Prof. Dr. Haydar Baş Bey'in birçok arkadaşımıza öğrettiği Kürtün Ekmeği gibi.

Yalnız ekmek mi üretimde marka olması gereken ve markalaşan, tabi ki hayır! Neyi tüketiyor isek, neyi üretiyor isek hepsinde markalaşmamız, hepsinde kalite seviyesini yukarılara taşımamız lazım.

Günümüzde giyindiğimiz elbiseden, kullandığımız araçlara, yediğimiz gıdalardan her türlü alet edevatımıza kadar tercih ettiğimiz ürünler hep marka ürünler olmasının sebebi, belli bir kalitede ürün devamlılığını sağlayabilmeleridir.

Başta Avrupalılar olmak üzere sanayide ve teknolojide bazı gelişmiş devletlerin ve milletlerin ortaya koymuş oldukları üretimlerle hayatın her alanında markalaştıklarına yakinen şahidiz.

Pekâlâ, neden markalaşma bu kadar önemlidir? Çünkü markalaştığınızda, ekmeğinizin, bisküvinizin değeri buğday fiyatının kat kat üzerine çıkar. Markalaştığınızda peynirinizin, kaşarınızın fiyatı, sütün litre fiyatını defalarca katlar, ayakkabınızın derisi, gözlüğünüzün camı, elbisenizin kumaşı marka değerine göre sermayesinin üzerine kat be kat koyarak sizin emeğinizin, bilginizin, fikrinizin, tecrübenizin karşılığı olarak artar.

Markalaşma devamlılık ister, en az elli yıl, yüz yıl.

Türkiye'nin inşaat sektöründe markalaşması Libya lideri merhum Muammer Kaddafi'nin, müteahhitlik firmalarımızı ülkesine davet edip çok sayıda yol, hastane, okul, toplu konut vesaire projelerini ihaleye çıkartıp firmalarımıza onlarca yılda iş vermesi ile gerçekleşti. Yoksa sarı pirinç madeninin kilo fiyatına, musluğu seramik hammaddesi (feldspat) fiyatına, fayansları, yer karolarını, lavaboları kumaş fiyatına, ipliğin kilo fiyatına, tekstil ürünlerini satmaya devam eder, zararına çalışır, emeğimizi, bilgimizi, tecrübemizi heba etmiş, en önemlisi hayatımızı, boşu boşuna harcamış oluruz. 

Unutmayalım ki, markalaşma yalnız üretimde değil, en başta eğitim öğretim alanında da olmak üzere, hayatın her sahasında ve safhasında vardır. Mesela;  yetişmiş insanımızın emeğinin karşılığında, bir Alman mühendis veya Amerikalı bir meslektaşının aldığı ücrete yakın bir ücret alabilmesi de, eğitim aldığı kurumların markalaşması ile mümkün olacağını aklımızdan çıkartmayalım. 

İhracatta rekorlar kırdığımız şu günlerde, bütün dünyanın olmazsa olmaz olarak, kullandığı fındığımızı, kayısımızı, incirimizi, borumuzu kısaca sahibi olduğumuz bütün değerlerimizi nasıl markalaştıramadığımızı, nasıl bir tezgâha gelip elimizden mallarımızın, omuzlarımızın üzerinden beyinlerimizin nasıl çalındığını, bir düşünelim de; en büyük marka olan merhum Prof. Dr. Haydar Baş Bey'in Milli Ekonomi Modeli'ndeki, projelerine başvurup, Bağımsız Türkiye Partisi'nin genç lideri Av. Hüseyin Baş Bey'le beraber, hayatın her alanında markalaşma zaferini yaşayalım.

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Ali Nezir / diğer yazıları
Fenerbahçe'de Ali Koç dönemi bitti
Fenerbahçe'nin 38. başkanı Sadettin Saran
Kura ile CHP'de kaldı
Bayrampaşa Belediyesinde gergin oylama
Özgür Özel yeniden Genel Başkan
Geçerli oyların tamamını aldı
İsrail katletmeye devam ediyor
Gazze'de can kaybı 65 bin 283'e çıktı
CHP'de kongre günü
Özel'den Erdoğan'a Trump çıkışı
Erdoğan ABD'ye gitti
Özel'in Trump iddialarına cevap verdi
Kütahya gece yarısı 4.2 ile sallandı
Avrupa'da 'siber saldırı' krizi
Havalimanları felç oldu
Çok sayıda ev yandı
Alanya'daki orman yangınları kısmen kontrol altında
Trabzon’da kazanan yok
Trabzonspor ile Gaziantep FK berabere kaldı
Canları pahasına zulme direniyorlar
Gazze'de 900 bin kişi yerini terk etmedi
ABD Suriyelilere 'artık dönün' dedi
Türkiye ne yapacak?
Afganistan'daki yeni yönetim çıkmazda
Trump, Begram Hava Üssü konusunda ısrarlı
Alanya'da meyve bahçeleri yandı
Antalya ve Muğla'daki orman yangınları kontrol altına alınamıyor
Ayder'e ulaşılamıyor
Rize'yi sağanak vurdu
Fenerbahçe'de Ali Koç dönemi bitti
Fenerbahçe'nin 38. başkanı Sadettin Saran
Kura ile CHP'de kaldı
Bayrampaşa Belediyesinde gergin oylama
Özgür Özel yeniden Genel Başkan
Geçerli oyların tamamını aldı
İsrail katletmeye devam ediyor
Gazze'de can kaybı 65 bin 283'e çıktı
CHP'de kongre günü
Özel'den Erdoğan'a Trump çıkışı
Erdoğan ABD'ye gitti
Özel'in Trump iddialarına cevap verdi
Kütahya gece yarısı 4.2 ile sallandı
Avrupa'da 'siber saldırı' krizi
Havalimanları felç oldu
Çok sayıda ev yandı
Alanya'daki orman yangınları kısmen kontrol altında
Trabzon’da kazanan yok
Trabzonspor ile Gaziantep FK berabere kaldı
Canları pahasına zulme direniyorlar
Gazze'de 900 bin kişi yerini terk etmedi
ABD Suriyelilere 'artık dönün' dedi
Türkiye ne yapacak?
Afganistan'daki yeni yönetim çıkmazda
Trump, Begram Hava Üssü konusunda ısrarlı
Alanya'da meyve bahçeleri yandı
Antalya ve Muğla'daki orman yangınları kontrol altına alınamıyor
Ayder'e ulaşılamıyor
Rize'yi sağanak vurdu
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.