Üniversite önlerindeki
yığılmaların sebepleri
Bu Yığılmaların bir çok nedeni mevcuttur. Sebepler arasında en önemlilerini şöyle özetleyebiliriz:
A -Türkiye'de İLK?RETİM 8 yıla çıkarılmış bulunmaktadır. Fakat 8 yıl
kesintisiz olarak belirlenmiş durumdadır. Kısacası bu İLKÖ?RENİM 5 + 3
olsaydı, o zaman kendi içlerindeki beceri ve yeteneklerine göre,
Çocukların daha erken yaşta, Mesleki okullara yönlendirilmeleri de mümkün olabilirdi. Ama bu durum şu anda mümkün değil. Çünkü İlk okul ile Ortaokul kesintisiz olarak birleştirilmiş oldu!
Orta dereceli Meslek okulları Türkiye'de çok azdır. Sayıları Liselere göre 1/3 kadardır. Gelişmiş ülkelerdeki bu oran ise tam tersinedir. Meslek okulların sayısı Liselere oranla 3 misli fazladır.
B - Meslek okullarına güven ve iyi - pratik eğitim sağlanamamıştır. Bu okullar henüz sanayimizle bütünleşememiştir. Onun için onların bazılarında yetersiz tatbikat yapılmaktadır. Öte yandan birçok Mesleki okulda hakiki ve mesleki tatbikat yetersiz kalmaktadır. .Mesleki okullar meslekte icraatta bütünleşmelidir. Başarıları , teorik değil, pratik bilgisi olan kadroların yetişmesi şeklinde olmalıdır. Sanayi ile bütünleşen, ekonomiylekaynaşan, meslek okul mezunlarının ise itibarı artar ve çekici olurlar. O okullar, Üniversite önlerindeki yığılmaların bir kısmını alıp götürürler! Çünkü Türkiye'de, birçok gencimiz,, hayatlarını kazanmak gayesiyle ve bir meslek sahibi olmak için, Üniversitelere gitmek istemektedir!. Öte yandan Bizdeki Orta öğretim eğitim Okulları, Gençlerimize hayatlarını kazanma bilgisi ve becerisi vermemektedir. Onun için gençlerimiz bu özellikleri ve becerileri, üniversite kapılarında aramaktadır! O bakımdan Üniversitelerde ve Orta öğrenim okullarında tam bir reform yapılmaktadır. Bu Değişmelerin muhakkak yapılması gerekir. Ama bu reformun, Bilime ve İnanca dayalı olması gerekir. Reform İdeolojilerden ve birtakım saplantılardan uzak olmalıdır. Memleketin ve halkımızın yararına ve realitesine dönük olmalıdır. Birtakım sapık fikirlerin esiri olmamalıdır. Diktalardan uzak, tam memleket gerçeklerine uyum sağlamak için Reform yapılmalıdır. Meslek okullarına, hak ettikleri eşit hakların verilmesi için yapılmalıdır!
İHL okullarından
kormamak gerekir
Mesela Demokratik ve İnançlı insan yetiştiren İHL okullarından kimse
korkmamalıdır. Demokrasiye uyan ve İnançlı insanlardan Ülkemize ancak ve ancak fedakarlık ve fayda gelebilir. Öte yandan Tüm meslek okullarının önlerinin açılması ve üniversitelerin önündeki tüm engellerin kaldırılması
gerekir! İnanın ki Bu Ülkeye, bazı Ateist insanlardan demokratik İnançlılar çok daha faydalı olacaktır.
D- Diğer taraftan okullaşma oranları da ülkemizde çok düşük seviyededir. Üniversite sayılarımız henüz gelişmiş ülkelere göre çok azdır. Mesela gelişmiş ülkelerdeki % 40 olan yüksek okullaşma oranından çok uzaktır. Türkiye'de bu oran henüz % 17 civarındadır. Daha çok sayıda iyi teçhiz edilmiş Üniversitenin açılması gerekmektedir. Buna Ülkemiz hazırlıklı olmalıdır!
E - Okullardaki eğitim ve öğrenim BİLGİSİ , Üniversite giriş sınavlarında, çoğu kez yetmezlik göstermektedir. Mesela ,Giriş sınavlarında en başarılı olan öğrencilerin arasında, Dershaneye gitmeyenlerin sayısı çok azdır. O zaman Dershanelerin ve okulların eğitimleri çok mu farklı olmaktadır?
yığılmaların sebepleri
Bu Yığılmaların bir çok nedeni mevcuttur. Sebepler arasında en önemlilerini şöyle özetleyebiliriz:
A -Türkiye'de İLK?RETİM 8 yıla çıkarılmış bulunmaktadır. Fakat 8 yıl
kesintisiz olarak belirlenmiş durumdadır. Kısacası bu İLKÖ?RENİM 5 + 3
olsaydı, o zaman kendi içlerindeki beceri ve yeteneklerine göre,
Çocukların daha erken yaşta, Mesleki okullara yönlendirilmeleri de mümkün olabilirdi. Ama bu durum şu anda mümkün değil. Çünkü İlk okul ile Ortaokul kesintisiz olarak birleştirilmiş oldu!
Orta dereceli Meslek okulları Türkiye'de çok azdır. Sayıları Liselere göre 1/3 kadardır. Gelişmiş ülkelerdeki bu oran ise tam tersinedir. Meslek okulların sayısı Liselere oranla 3 misli fazladır.
B - Meslek okullarına güven ve iyi - pratik eğitim sağlanamamıştır. Bu okullar henüz sanayimizle bütünleşememiştir. Onun için onların bazılarında yetersiz tatbikat yapılmaktadır. Öte yandan birçok Mesleki okulda hakiki ve mesleki tatbikat yetersiz kalmaktadır. .Mesleki okullar meslekte icraatta bütünleşmelidir. Başarıları , teorik değil, pratik bilgisi olan kadroların yetişmesi şeklinde olmalıdır. Sanayi ile bütünleşen, ekonomiylekaynaşan, meslek okul mezunlarının ise itibarı artar ve çekici olurlar. O okullar, Üniversite önlerindeki yığılmaların bir kısmını alıp götürürler! Çünkü Türkiye'de, birçok gencimiz,, hayatlarını kazanmak gayesiyle ve bir meslek sahibi olmak için, Üniversitelere gitmek istemektedir!. Öte yandan Bizdeki Orta öğretim eğitim Okulları, Gençlerimize hayatlarını kazanma bilgisi ve becerisi vermemektedir. Onun için gençlerimiz bu özellikleri ve becerileri, üniversite kapılarında aramaktadır! O bakımdan Üniversitelerde ve Orta öğrenim okullarında tam bir reform yapılmaktadır. Bu Değişmelerin muhakkak yapılması gerekir. Ama bu reformun, Bilime ve İnanca dayalı olması gerekir. Reform İdeolojilerden ve birtakım saplantılardan uzak olmalıdır. Memleketin ve halkımızın yararına ve realitesine dönük olmalıdır. Birtakım sapık fikirlerin esiri olmamalıdır. Diktalardan uzak, tam memleket gerçeklerine uyum sağlamak için Reform yapılmalıdır. Meslek okullarına, hak ettikleri eşit hakların verilmesi için yapılmalıdır!
İHL okullarından
kormamak gerekir
Mesela Demokratik ve İnançlı insan yetiştiren İHL okullarından kimse
korkmamalıdır. Demokrasiye uyan ve İnançlı insanlardan Ülkemize ancak ve ancak fedakarlık ve fayda gelebilir. Öte yandan Tüm meslek okullarının önlerinin açılması ve üniversitelerin önündeki tüm engellerin kaldırılması
gerekir! İnanın ki Bu Ülkeye, bazı Ateist insanlardan demokratik İnançlılar çok daha faydalı olacaktır.
D- Diğer taraftan okullaşma oranları da ülkemizde çok düşük seviyededir. Üniversite sayılarımız henüz gelişmiş ülkelere göre çok azdır. Mesela gelişmiş ülkelerdeki % 40 olan yüksek okullaşma oranından çok uzaktır. Türkiye'de bu oran henüz % 17 civarındadır. Daha çok sayıda iyi teçhiz edilmiş Üniversitenin açılması gerekmektedir. Buna Ülkemiz hazırlıklı olmalıdır!
E - Okullardaki eğitim ve öğrenim BİLGİSİ , Üniversite giriş sınavlarında, çoğu kez yetmezlik göstermektedir. Mesela ,Giriş sınavlarında en başarılı olan öğrencilerin arasında, Dershaneye gitmeyenlerin sayısı çok azdır. O zaman Dershanelerin ve okulların eğitimleri çok mu farklı olmaktadır?
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
- Batı kültüründe toplumsal çöküş -2- / 22.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006