Şirketler benzinli araç istemiyor
Grant Thornton'un 40 ülkede gerçekleştirdiği ‘Alternatif yakıtlı araçlar' konulu araştırma sonuçlandı. Yüksek seyreden benzin fiyatları, şirket yöneticilerini alternatif yakıtlı araçlara doğru itiyor
26.05.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Petrolün vari fiyatının 100 dolar civarında devam eden seyri küresel ekonomi liderlerini alternatif yakıtlı araçları yeni bir seçenek olarak düşünmeye itiyor. Danışmanlık şirketi Grant Thornton'un 100'ü Türkiye'den dünya çapında 6 bin üst seviye yönetici ile yaptığı araştırmaya göre, her dört katılımcıdan birinin alternatif yakıtlı araçlara yöneldiğini veya yönelmeyi düşündüğünü ortaya koyuyor. Çoğunluğun yöneldiği bu girişimin temel nedeni olarak yüksek petrol fiyatlarının sebep olduğu maliyetleri azaltmak.
Katılımcıların yüzde 24'ü, şirketleri için alternatif yakıtlı araçlara yönelmeye başladıklarını veya başlamak üzere planlar içinde olduklarını belirtiyor. Bu aşamada, gelişmiş olan ülkeler ile gelişmekte olan ülkeler arasında belirgin bir fark göze çarpıyor. Alternatif yakıtlı araca yönelmeyi düşünen yöneticiler G7 ülkelerinde yüzde 28 olarak öne çıkarken, BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) ülkelerinde bu oran yüzde 15 civarında seyrediyor. Türkiye'den gelen cevap ise hayli iddalı. Katılımcıların yarıya yakını yüzde 46), alternatif yakıtlı araç seçeneğini en azından düşündüklerini ifade ediyorlar. Rapor sonuçlarını değerlendiren Grant Thornton Türkiye ortaklarından Ramis Uzunoğlular, Türkiye'de ortaya çıkan sonucun, şaşırtıcı gibi görünsede aslında gerçeği yansıttığını, Türkiye'nin 2.39 milyon LPG'li araçla dünya LPG'li araç lideri olduğunun altını çiziyor. LPG'li araç kullanımı konusunda, Türkiye'nin hemen ardından 2.33 milyon araçla Polonya ve 2.3 milyon araçla Güney Kore geliyor.
Petrolün vari fiyatının 100 dolar civarında devam eden seyri küresel ekonomi liderlerini alternatif yakıtlı araçları yeni bir seçenek olarak düşünmeye itiyor. Danışmanlık şirketi Grant Thornton'un 100'ü Türkiye'den dünya çapında 6 bin üst seviye yönetici ile yaptığı araştırmaya göre, her dört katılımcıdan birinin alternatif yakıtlı araçlara yöneldiğini veya yönelmeyi düşündüğünü ortaya koyuyor. Çoğunluğun yöneldiği bu girişimin temel nedeni olarak yüksek petrol fiyatlarının sebep olduğu maliyetleri azaltmak.
Katılımcıların yüzde 24'ü, şirketleri için alternatif yakıtlı araçlara yönelmeye başladıklarını veya başlamak üzere planlar içinde olduklarını belirtiyor. Bu aşamada, gelişmiş olan ülkeler ile gelişmekte olan ülkeler arasında belirgin bir fark göze çarpıyor. Alternatif yakıtlı araca yönelmeyi düşünen yöneticiler G7 ülkelerinde yüzde 28 olarak öne çıkarken, BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) ülkelerinde bu oran yüzde 15 civarında seyrediyor. Türkiye'den gelen cevap ise hayli iddalı. Katılımcıların yarıya yakını yüzde 46), alternatif yakıtlı araç seçeneğini en azından düşündüklerini ifade ediyorlar. Rapor sonuçlarını değerlendiren Grant Thornton Türkiye ortaklarından Ramis Uzunoğlular, Türkiye'de ortaya çıkan sonucun, şaşırtıcı gibi görünsede aslında gerçeği yansıttığını, Türkiye'nin 2.39 milyon LPG'li araçla dünya LPG'li araç lideri olduğunun altını çiziyor. LPG'li araç kullanımı konusunda, Türkiye'nin hemen ardından 2.33 milyon araçla Polonya ve 2.3 milyon araçla Güney Kore geliyor.