Tekstil ve hazır giyim sektörü, alternatif pazar arayışlarını sürdürüyor. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, bu bağlamda İskandinavya'nın öne çıktığını söyledi.
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, alternatif pazar arayışları çerçevesinde ilk olarak milli geliriyle göz kamaştıran İskandinavya'nın hedef pazar seçildiğini belirterek, "Eylül ayında İskandinavya'nın merkezi konumundaki Danimarka'ya çıkarma yapacağız. Dört yıl içinde bölgeye yaptığımız 104 milyon dolarlık ihracatı 310 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
Ciddi kayıplar yaşandıHikmet Tanrıverdi, küresel krizle birlikte hazır giyim sektöründe ciddi ihracat kayıplarının yaşandığını bildirdi. Bu çerçevede İHKİB çatısı altında Yeni Hedef Pazarlar ve Pazarlama Stratejileri Komitesi oluşturduklarını söyleyen Tanrıverdi, titiz bir çalışmanın ardından Avrupa'nın en zengin topluluğunu oluşturan İskandinavya'nın hedef pazar olarak belirlendiğini ve bu yönde çalışmalara başladıklarını ifade etti.
İskandinavlar çok çorap tüketiyorHikmet Tanrıverdi, bugüne kadar pek çok sektörün katılımıyla düzenlenen yurt dışı ticaret heyetlerinin istenilen neticeyi veremediğini vurgulayarak, "İlk kez biz son derece spesifik bir çalışma ile sektörel ticaret heyeti oluşturduk. Yıllık 30 çift ile Avrupa'nın en çok çorap ve iç çamaşırı tüketen ve bunlara dünya ortalamalarının çok üstünde para ödeyen İskandinavya ülkelerine odaklandık. Bu sektörde üretim ve ihracat yapan 44 firma ile 14 - 16 Eylül 2009 tarihlerinde Danimarka'nın başkenti Kopenhag'a gideceğiz. Danimarka Çorap ve İç Giyim Sektörel Ticaret Heyeti'nin Danimarka çıkarması öncesinde katalog çekimleri yaptırdık, oradaki partnerlerimiz aracılığı ile aylar öncesinden ürünlerimizin tanıtımını yapmaya başladık. İskandinavya ülkeleri yılda 1,3 milyar dolarlık corap ve iç giyim ithalatı yapıyorlar. Biz ise bu pastadan toplam 104 milyon dolar ile sadece yüzde 8'lik pay alabiliyoruz. Toplam dört yıl sürecek proje kapsamında pastadan aldığımız payı yüzde 25'e çıkararak Danimarka, İsveç, Norveç ve Finlandiya'ya yaptığımız bu kalemlerdeki ihracatımızı 310 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz" dedi. İHKİB Başkan Yardımcısı Özkan Karaca ise Türk çorap sektörü olarak miktar, üretim ve ihracatta Çin'den sonra dünya ikincisi olduklarını belirterek, ihracatın 2008 yılı sonu itibarı ile yüzde 7 düşmesine rağmen yaklaşık 900 milyon dolar olduğunu söyledi. Yeni Hedef Pazarlar ve Pazarlama Stratejileri Komitesi Başkanı Mustafa Gültepe, "Tüm İskandinav ülkeleri birlikte değerlendirildiğinde bu ülkelerin en büyük tedarikçisi Çin olarak ifade edilebilir. 2008 yılında 7,4 milyar Euro tutarında ithalat gerçekleştiren bu ülkelerin pazarında ülkemiz hazır giyim ürünlerinin payı ancak yüzde 10'u buluyor. Amacımız bu miktarı artırmak" dedi.
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, alternatif pazar arayışları çerçevesinde ilk olarak milli geliriyle göz kamaştıran İskandinavya'nın hedef pazar seçildiğini belirterek, "Eylül ayında İskandinavya'nın merkezi konumundaki Danimarka'ya çıkarma yapacağız. Dört yıl içinde bölgeye yaptığımız 104 milyon dolarlık ihracatı 310 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
Ciddi kayıplar yaşandıHikmet Tanrıverdi, küresel krizle birlikte hazır giyim sektöründe ciddi ihracat kayıplarının yaşandığını bildirdi. Bu çerçevede İHKİB çatısı altında Yeni Hedef Pazarlar ve Pazarlama Stratejileri Komitesi oluşturduklarını söyleyen Tanrıverdi, titiz bir çalışmanın ardından Avrupa'nın en zengin topluluğunu oluşturan İskandinavya'nın hedef pazar olarak belirlendiğini ve bu yönde çalışmalara başladıklarını ifade etti.
İskandinavlar çok çorap tüketiyorHikmet Tanrıverdi, bugüne kadar pek çok sektörün katılımıyla düzenlenen yurt dışı ticaret heyetlerinin istenilen neticeyi veremediğini vurgulayarak, "İlk kez biz son derece spesifik bir çalışma ile sektörel ticaret heyeti oluşturduk. Yıllık 30 çift ile Avrupa'nın en çok çorap ve iç çamaşırı tüketen ve bunlara dünya ortalamalarının çok üstünde para ödeyen İskandinavya ülkelerine odaklandık. Bu sektörde üretim ve ihracat yapan 44 firma ile 14 - 16 Eylül 2009 tarihlerinde Danimarka'nın başkenti Kopenhag'a gideceğiz. Danimarka Çorap ve İç Giyim Sektörel Ticaret Heyeti'nin Danimarka çıkarması öncesinde katalog çekimleri yaptırdık, oradaki partnerlerimiz aracılığı ile aylar öncesinden ürünlerimizin tanıtımını yapmaya başladık. İskandinavya ülkeleri yılda 1,3 milyar dolarlık corap ve iç giyim ithalatı yapıyorlar. Biz ise bu pastadan toplam 104 milyon dolar ile sadece yüzde 8'lik pay alabiliyoruz. Toplam dört yıl sürecek proje kapsamında pastadan aldığımız payı yüzde 25'e çıkararak Danimarka, İsveç, Norveç ve Finlandiya'ya yaptığımız bu kalemlerdeki ihracatımızı 310 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz" dedi. İHKİB Başkan Yardımcısı Özkan Karaca ise Türk çorap sektörü olarak miktar, üretim ve ihracatta Çin'den sonra dünya ikincisi olduklarını belirterek, ihracatın 2008 yılı sonu itibarı ile yüzde 7 düşmesine rağmen yaklaşık 900 milyon dolar olduğunu söyledi. Yeni Hedef Pazarlar ve Pazarlama Stratejileri Komitesi Başkanı Mustafa Gültepe, "Tüm İskandinav ülkeleri birlikte değerlendirildiğinde bu ülkelerin en büyük tedarikçisi Çin olarak ifade edilebilir. 2008 yılında 7,4 milyar Euro tutarında ithalat gerçekleştiren bu ülkelerin pazarında ülkemiz hazır giyim ürünlerinin payı ancak yüzde 10'u buluyor. Amacımız bu miktarı artırmak" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.