Türkiye'de demiryolları ilkel
28 yıldan bu yana Demiryol-İş Sendikası’nın başkanlığını yaptığını belirten Demiryol-İş Sendikası Kayseri Şube Başkanı Yakup Aslan, Kayseri Demiryol-İş Sendikası’nın faaliyet alanının, Kırıkkale, Adana, Sivas ve bunlara bağlı bazı ilçeler olduğunu söyledi. Demiryol-İş Sendikası’nın önceki yıllarda 2 bine yakın işçisinin bulunduğunu kaydeden Aslan, kamunun küçültülmesinden dolayı işçi sayısının hali hazırda 900’e düştüğünü ve işçiler için 2 yılda bir sözleşme yaptıklarını ifade etti. Aslan, “Türkiye ekonomi ve nüfus olarak büyürken demir yolları büyüyemedi. Demir yolları yüzde 20 oranında büyüyecek ki sorunları azalsın. Hatlarımız yeni ve elektrikli değil. Hala buharlı kullanıyoruz. Dünyada geri kalmış ülkeleri buharlı tren kullanıyor. İşçi sayımız azaldı. 30 yıl önce 39 bin daimi işçisi olan bir sektördük. O zamanlarda nüfus daha azdı ama işçi sayısı fazla idi. Şimdi ise tam tersi bir durum söz konusu" diye konuştu. Trenlerin hala mazot ile çalıştığını ifade eden Aslan, “Bu pahalı bir taşıma yolu. Halbuki hatlar arttırılsa, trenler elektrikli hale getirilse, daha bakımlı trenlerimiz olsa hem nakliye, hem de yolcu taşıma kapasitesi artar. Kimse o zaman, otobüs yolculuğunu tercih etmez. Bazen trafik kazaları ile ilgili istatistikler yayımlanıyor. Çok ciddi rakamlar söz konusu. Demiryollarındaki büyüme ile bu kazaların da önüne geçilecektir. Son birkaç yılda demiryolu ile nakliyeciliğin yüzde 1’den, 12’ye yükseldi ama bu yeterli bir artış değil. Bu konuda gerekli çalışmaların yapılması gerekir” şeklinde konuştu. Türkiye’de sendikacılık yapmanın zorluğuna değinen Aslan, “Devlet özelleştirme yapıyor ama özelleştirme yaparken işçinin hakkı ne oluyor? Örneğin, Kayseri Organize Sanayi Bölgesi'ni dolaşın. 100 bin işçiden kaçı sigortalı veya sendikalı?” dedi. KAYSERİ / İHA