Zeytinci yol haritasını çizdi
Türkiye'nin 2023 yılı için ortaya koyduğu 3.8 milyar dolarlık zeytin ve zeytinyağı ihracatı Güre'de masaya yatırıldı. Toplantıda, hedefe ulaşmak için sofralık zeytine 20 kuruş, zeytinyağına ise 1 TL prim verilmesi gerektiği konusunda fikir bir
25.11.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - EKONOMİ SERVİSİ
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği (EZZİB) tarafından Balıkesir'in Edremit ilçesinin Güre Beldesi'nde düzenlenen “2023 Yılı İhracat Hedefleri Çerçevesinde Zeytin ve Zeytinyağı Sektörü” konulu toplantıda sektör tüm yönleriyle analiz edildi. 2012 yılının ilk 10 ayında ihracatını yüzde 5 artırarak 155 milyon dolara yükselten sektörün 2023 yılında hedeflediği 3.8 milyar dolarlık ihracata ulaşmak için yapılması gerekenler de masaya yatırıldı. Toplantıda açılış konuşması yapan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve EZZİB Başkanı Ali Nedim Güreli, “Zeytinyağı kaderimiz. Belki başka bir iş bilmediğimiz için zeytinyağını çok seviyoruzdur. 30 yıldır zeytinyağı ihracatı yapıyorum. Kavga ile kaybedecek vaktimiz yok. Kim kavga etmek istiyorsa aynaya bakıp etsin. Benim Tariş ile kavgam olmaz. Tariş çok önemli işler yapmıştır. Tariş çağdaş İspanyol kooperatifleri modeliyle çalışırsa bu ülkeye çok faydalı olacak bir kuruluştur” dedi. Türkiye'nin 2023 yılı hedefine ulaşması için üreticinin rekabetçi olmasını sağlayacak prim sistemi gerektiğini belirten Güreli, prim verilmeyen sofralık zeytine 20 kuruş, zeytinyağına ise 1 TL prim verilmesi gerektiğini ifade etti.
Büyükekşi'den birlik çağrısı
TİM Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyükekşi ise Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın da desteği ile son 10 yılda Türkiye'nin zeytin ağacı varlığının neredeyse ikiye katlandığını ve 161 milyon adedi geçtiğini ifade etti. Zeytinin sadece gıda maddesi değil aynı zamanda da barış simgesi olduğunu dile getiren Büyükekşi, “Bu yüzden zetin sektörünün de birlik ve beraberlik içinde rekabet gücünü artıracağına tüm kalbimle inanıyorum” dedi. Zeytin ve zeytinyağı sektörünün ithalata bağımlı kalmadan ih-
racat yaptığını ancak tüketimin artırılması gerektiğini vurgulayan Büyükekşi, “Geçtiğimiz günlerde ziyaret ettiğim İtalya'da billboardlarda zeytinyağının parfüm şişesindeymiş gibi satıldığını gördüm. Üstelik Türkiye'deki fiyatın 3-5 katına satılıyor. Bizim eksiğimiz yok. Fazlamız var. Sektörümüzün acil olarak markalaşmaya daha fazla önem vermesi gerektiğine inanıyoruz. Çünkü Türkiye zeytinyağı ihracatında katma değer yaratmada zorlanıyor. Halbuki kalite olarak hiçbir sıkıntımız yok. Koordineli bir çalışma sektörümüzü çok üst noktalara taşıyacaktır” dedi.
TİM tanıtım grupları kurulacak
Büyükekşi ayrıca TİM bünyesindeki 10 tane tanıtım grubu ile ilgili çalışma yürüttüklerini belirterek “Ekonomi Bakanlığımız ile Türkiye markası algısı yaratmak için önemli bir çalışmaya başlıyoruz. Güçlü bir Türkiye algısı yaratmak için bir İngiliz şirketi ile anlaştık. Başbakanlı3ğımız Ekonomi Bakanlığı, ihracatçılar ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak en başarılı şekilde bu çalışmayı yapacağız. Türkiye'nin daha düşük algılanan yurtdışı imajını yükselteceğiz” dedi.
Öncelikli pazar Uzakdoğu
Türkiye Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı Metin Ölken de çalışmalara başlamalarının ardından Uzakdoğu'yu öncelikli pazar olarak ilan ettiklerini dile getirdi. Özellikle Japonya'daki tanıtım faaliyetlerinde sunulan zeytinyağlı suşilerin büyük ilgi çektiğini kaydeden Ölken, “2023'te sofralık zeytinde İngiltere, zeytinyağında Çin ve Irak pazarlarına yoğunlaşacağız. Çin gelecek yıl 50 bin ton zeytinyağı tüketecek. Bu pazardan yüzde 20 pay alabilmeliyiz. Ancak markalı ihracatımız 20 bin tonlardan 7-8 bin tonlara geriledi. İhracattaki olumsuz tabloya rağmen tanıtım çalışmalarını sürdüreceğiz” dedi.
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği (EZZİB) tarafından Balıkesir'in Edremit ilçesinin Güre Beldesi'nde düzenlenen “2023 Yılı İhracat Hedefleri Çerçevesinde Zeytin ve Zeytinyağı Sektörü” konulu toplantıda sektör tüm yönleriyle analiz edildi. 2012 yılının ilk 10 ayında ihracatını yüzde 5 artırarak 155 milyon dolara yükselten sektörün 2023 yılında hedeflediği 3.8 milyar dolarlık ihracata ulaşmak için yapılması gerekenler de masaya yatırıldı. Toplantıda açılış konuşması yapan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve EZZİB Başkanı Ali Nedim Güreli, “Zeytinyağı kaderimiz. Belki başka bir iş bilmediğimiz için zeytinyağını çok seviyoruzdur. 30 yıldır zeytinyağı ihracatı yapıyorum. Kavga ile kaybedecek vaktimiz yok. Kim kavga etmek istiyorsa aynaya bakıp etsin. Benim Tariş ile kavgam olmaz. Tariş çok önemli işler yapmıştır. Tariş çağdaş İspanyol kooperatifleri modeliyle çalışırsa bu ülkeye çok faydalı olacak bir kuruluştur” dedi. Türkiye'nin 2023 yılı hedefine ulaşması için üreticinin rekabetçi olmasını sağlayacak prim sistemi gerektiğini belirten Güreli, prim verilmeyen sofralık zeytine 20 kuruş, zeytinyağına ise 1 TL prim verilmesi gerektiğini ifade etti.
Büyükekşi'den birlik çağrısı
TİM Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyükekşi ise Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın da desteği ile son 10 yılda Türkiye'nin zeytin ağacı varlığının neredeyse ikiye katlandığını ve 161 milyon adedi geçtiğini ifade etti. Zeytinin sadece gıda maddesi değil aynı zamanda da barış simgesi olduğunu dile getiren Büyükekşi, “Bu yüzden zetin sektörünün de birlik ve beraberlik içinde rekabet gücünü artıracağına tüm kalbimle inanıyorum” dedi. Zeytin ve zeytinyağı sektörünün ithalata bağımlı kalmadan ih-
racat yaptığını ancak tüketimin artırılması gerektiğini vurgulayan Büyükekşi, “Geçtiğimiz günlerde ziyaret ettiğim İtalya'da billboardlarda zeytinyağının parfüm şişesindeymiş gibi satıldığını gördüm. Üstelik Türkiye'deki fiyatın 3-5 katına satılıyor. Bizim eksiğimiz yok. Fazlamız var. Sektörümüzün acil olarak markalaşmaya daha fazla önem vermesi gerektiğine inanıyoruz. Çünkü Türkiye zeytinyağı ihracatında katma değer yaratmada zorlanıyor. Halbuki kalite olarak hiçbir sıkıntımız yok. Koordineli bir çalışma sektörümüzü çok üst noktalara taşıyacaktır” dedi.
TİM tanıtım grupları kurulacak
Büyükekşi ayrıca TİM bünyesindeki 10 tane tanıtım grubu ile ilgili çalışma yürüttüklerini belirterek “Ekonomi Bakanlığımız ile Türkiye markası algısı yaratmak için önemli bir çalışmaya başlıyoruz. Güçlü bir Türkiye algısı yaratmak için bir İngiliz şirketi ile anlaştık. Başbakanlı3ğımız Ekonomi Bakanlığı, ihracatçılar ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak en başarılı şekilde bu çalışmayı yapacağız. Türkiye'nin daha düşük algılanan yurtdışı imajını yükselteceğiz” dedi.
Öncelikli pazar Uzakdoğu
Türkiye Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı Metin Ölken de çalışmalara başlamalarının ardından Uzakdoğu'yu öncelikli pazar olarak ilan ettiklerini dile getirdi. Özellikle Japonya'daki tanıtım faaliyetlerinde sunulan zeytinyağlı suşilerin büyük ilgi çektiğini kaydeden Ölken, “2023'te sofralık zeytinde İngiltere, zeytinyağında Çin ve Irak pazarlarına yoğunlaşacağız. Çin gelecek yıl 50 bin ton zeytinyağı tüketecek. Bu pazardan yüzde 20 pay alabilmeliyiz. Ancak markalı ihracatımız 20 bin tonlardan 7-8 bin tonlara geriledi. İhracattaki olumsuz tabloya rağmen tanıtım çalışmalarını sürdüreceğiz” dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.