Doktorundan, mühendisine, aşçısından turizimcisine kadar pek çok meslekten yüzlerce kişi pilot eğitimi veren okulların kapısında. Evini ipotek ettirip kredi alarak başvuran bile var.
Özel havayolu firmalarının devreye girmesi ile havada başlayan kıran kırana rekabet hem pilotlara hem de pilot olma hayali kuranlara yaradı.Doktorundan, mühendisine, aşçısından turizimcisine her meslekten kursiyerler 50 bin YTL ödeyip 1,5 yılda pilot olmaya çalışıyor. En ucuz uçak bileti, en fazla uçuş noktası derken havayolları arasında başlayan kıran kırana rekabetin ardından sektörde şimdi de pilot kavgası başladı. Mevcut havayolu firmalarının filolarını büyütmesi ve sektöre giren yeni oyuncular nedeniyle pilot açığı her geçen katlanarak artıyor. "Uçak ve yolcu var, ama pilot yok" diyen havayolu firmaları, birbirlerinin pilotlarına göz koyunca havada "kim kimin pilotunu kapacak" yarışı başladı. Bu kavga pilot maaşlarına da yansıdı.Durum böyle olunca doktorundan, mühendisine, aşçısından turizimcisine ve İngilizce öğretmenine kadar pek çok meslekten yüzlerce kişi pilot eğitimi veren okulların kapısını çaldı. Banka kredisi alarak ya da evini hipotek ettirerek okullara kayıt yaptıranlar bile var. Türkiye'de özel havayollarının devreye girmesi, THY başta olmak üzere şirketlerin filolarını genişletme yönünde attığı adımlar büyük bir pilot açığına neden oldu. Havayollarından diğer havayollarına transferler arttı. Bu da pilotların maaşlarının fırlamasına neden oldu. Havayolu firmaları pilotları kendi tarafına çekebilmek için yüksek transfer ücretlerinin yanı sıra 5 ila 10 bin dolar arasında maaşlar teklif etmeye başladı. Havayolu firmaları arasında rekabet öyle bir boyuta ulaştı ki anlatılanlar insanı hayrete düşürüyor. Öyle ki bir havayolu firması rakibinin bir anda 65 pilotunu elinden aldı.
Özel havayolu firmalarının devreye girmesi ile havada başlayan kıran kırana rekabet hem pilotlara hem de pilot olma hayali kuranlara yaradı.Doktorundan, mühendisine, aşçısından turizimcisine her meslekten kursiyerler 50 bin YTL ödeyip 1,5 yılda pilot olmaya çalışıyor. En ucuz uçak bileti, en fazla uçuş noktası derken havayolları arasında başlayan kıran kırana rekabetin ardından sektörde şimdi de pilot kavgası başladı. Mevcut havayolu firmalarının filolarını büyütmesi ve sektöre giren yeni oyuncular nedeniyle pilot açığı her geçen katlanarak artıyor. "Uçak ve yolcu var, ama pilot yok" diyen havayolu firmaları, birbirlerinin pilotlarına göz koyunca havada "kim kimin pilotunu kapacak" yarışı başladı. Bu kavga pilot maaşlarına da yansıdı.Durum böyle olunca doktorundan, mühendisine, aşçısından turizimcisine ve İngilizce öğretmenine kadar pek çok meslekten yüzlerce kişi pilot eğitimi veren okulların kapısını çaldı. Banka kredisi alarak ya da evini hipotek ettirerek okullara kayıt yaptıranlar bile var. Türkiye'de özel havayollarının devreye girmesi, THY başta olmak üzere şirketlerin filolarını genişletme yönünde attığı adımlar büyük bir pilot açığına neden oldu. Havayollarından diğer havayollarına transferler arttı. Bu da pilotların maaşlarının fırlamasına neden oldu. Havayolu firmaları pilotları kendi tarafına çekebilmek için yüksek transfer ücretlerinin yanı sıra 5 ila 10 bin dolar arasında maaşlar teklif etmeye başladı. Havayolu firmaları arasında rekabet öyle bir boyuta ulaştı ki anlatılanlar insanı hayrete düşürüyor. Öyle ki bir havayolu firması rakibinin bir anda 65 pilotunu elinden aldı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.