‘Dışarıda yemek yeme' sektörü 16 milyar dolar
Teknik olarak ‘ev dışı tüketim' sektörü olarak nitelenen ‘dışarıda yemek yeme' sektörü Türkiye'de 16 milyar dolara ulaşıyor. Toplumsal yapı değiştikçe rakam yükseliyor
08.09.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye'de 1980'li yıllardan itibaren ev dışında yemek yeme alışkanlığının başlaması
ülkemizde yeni bir pazarın doğmasına zemin hazırladı. Başta otel ve restoranlar olmak
üzere her türlü iş yerinin temizlik, gıda ve sarf malzemeleri tedarikinin sağlandığı bu yeni
pazar, ev dışı tüketim sektörünü oluşturdu.
Dünya genelinde 2.3 trilyon dolarlık büyüklüğe sahip ev dışı tüketim sektörü, Türkiye'de
de hızla gelişiyor. Son 10 yılda gösterdiği gelişmeyle 16 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan
sektör, CNR ile Türkiye'de ilk kez kendi ihtisas fuarına kavuşuyor.
CNR Expo'da 28-31 Mart 2013 tarihleri arasındaki buluşma öncesi sektörün hedef ve
vizyonu da açıklandı. Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) Yönetim Kurulu
Başkanı Melih Şahinöz ise, Türkiye'de ev dışı sektörünün son 20 yılda ciddi bir atağa
geçtiğini söyledi. Türkiye'de toplam pazarın yüzde 20'sini oluşturan ev dışı tüketim
ürünleri sektörünün, 15-16 milyar dolar civarında olduğunu belirterek, “Her yıl yüzde 15-
20 civarında büyüyen sektörün oyuncularını CNR'da bir araya getirerek, ev dışı tüketim
sektörünü Türkiye'ye ve dünyaya tanıtacağız” diye konuştu.
Sektör 15 kat büyüyecek
ETÜDER Yönetim Kurulu Üyesi Murat Alıcılar da dünyada sektörün çok ciddi bir şekilde geliştiğini belirterek şu bilgileri verdi: “Ev dışı tüketim sektöründe Almanya 90 milyar
dolar, Fransa 80 milyar dolar, İngiltere 90 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. ABD'de kişi başına 1.600 dolarlık bir tüketim söz konusu iken, Türkiye'de bu rakam 60-70 dolar düzeyinde. Bu sektörün gelişimi ülkenin Gayrı Safi Milli Hasılası (GSMH) ve gelişmişlik düzeyiyle son derece bağlantılı. Türk ekonomisindeki büyümeye bağlı olarak Türkiye'de kişi başı tüketimin 15 misli artacağını öngörüyoruz.”
Sine Fuarcılık AŞ Genel Müdürü Gürkan Sekmen, alanında dünyanın en büyük 3 fuarı
arasına girmek vizyonuyla yola çıktıklarını dile getirerek, fuarın önümüzdeki yıl 3-4
salonda 20 bin metrekarelik alanda Barilla, Unilever, Eczacıbaşı, Konya Şeker ve Mudurnu gibi aralarında sektörün öncü firmalarının da olduğu 300'ün üzerinde firmanın katılımıyla
gerçekleştirileceği bilgisini verdi. Sekmen, bunu 2014 yılında ise 8 salona çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.
Türkiye'de 1980'li yıllardan itibaren ev dışında yemek yeme alışkanlığının başlaması
ülkemizde yeni bir pazarın doğmasına zemin hazırladı. Başta otel ve restoranlar olmak
üzere her türlü iş yerinin temizlik, gıda ve sarf malzemeleri tedarikinin sağlandığı bu yeni
pazar, ev dışı tüketim sektörünü oluşturdu.
Dünya genelinde 2.3 trilyon dolarlık büyüklüğe sahip ev dışı tüketim sektörü, Türkiye'de
de hızla gelişiyor. Son 10 yılda gösterdiği gelişmeyle 16 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan
sektör, CNR ile Türkiye'de ilk kez kendi ihtisas fuarına kavuşuyor.
CNR Expo'da 28-31 Mart 2013 tarihleri arasındaki buluşma öncesi sektörün hedef ve
vizyonu da açıklandı. Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) Yönetim Kurulu
Başkanı Melih Şahinöz ise, Türkiye'de ev dışı sektörünün son 20 yılda ciddi bir atağa
geçtiğini söyledi. Türkiye'de toplam pazarın yüzde 20'sini oluşturan ev dışı tüketim
ürünleri sektörünün, 15-16 milyar dolar civarında olduğunu belirterek, “Her yıl yüzde 15-
20 civarında büyüyen sektörün oyuncularını CNR'da bir araya getirerek, ev dışı tüketim
sektörünü Türkiye'ye ve dünyaya tanıtacağız” diye konuştu.
Sektör 15 kat büyüyecek
ETÜDER Yönetim Kurulu Üyesi Murat Alıcılar da dünyada sektörün çok ciddi bir şekilde geliştiğini belirterek şu bilgileri verdi: “Ev dışı tüketim sektöründe Almanya 90 milyar
dolar, Fransa 80 milyar dolar, İngiltere 90 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. ABD'de kişi başına 1.600 dolarlık bir tüketim söz konusu iken, Türkiye'de bu rakam 60-70 dolar düzeyinde. Bu sektörün gelişimi ülkenin Gayrı Safi Milli Hasılası (GSMH) ve gelişmişlik düzeyiyle son derece bağlantılı. Türk ekonomisindeki büyümeye bağlı olarak Türkiye'de kişi başı tüketimin 15 misli artacağını öngörüyoruz.”
Sine Fuarcılık AŞ Genel Müdürü Gürkan Sekmen, alanında dünyanın en büyük 3 fuarı
arasına girmek vizyonuyla yola çıktıklarını dile getirerek, fuarın önümüzdeki yıl 3-4
salonda 20 bin metrekarelik alanda Barilla, Unilever, Eczacıbaşı, Konya Şeker ve Mudurnu gibi aralarında sektörün öncü firmalarının da olduğu 300'ün üzerinde firmanın katılımıyla
gerçekleştirileceği bilgisini verdi. Sekmen, bunu 2014 yılında ise 8 salona çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.