logo
23 HAZİRAN 2026

ABD'de gündem İran merkezliydi

26.09.2009 00:00:00
Başbakan Erdoğan'ın ABD temaslarında ve katıldığı toplantılarda her ne kadar birçok konu gündemde olsa da merkez konunun İran ve Ortadoğu olduğunu görüyoruz.Zaten Erdoğan'ın bu ABD ziyaretinden hemen sonra Ortadoğu turuna çıkacak olması ve bu turun en önemli ayağının ise İran olacağı da basına yansımış durumda...Başbakan'ın ABD'de yaptığı ilk toplantı, ismini daha önceleri sıkça duyduğumuz Abraham Foxman'ın da mensup olduğu Yahudi düşünce kuruluşlarıylaydı. Yapılan bu ilk ve bence en önemli görüşmede de merkez konu İran ve Ortadoğu'ydu.Başbakan Erdoğan, BM Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada birçok konuya değinse de, bu konuşmada "Terörizm ve nükleer silahların yayılması gibi tehditler küresel ölçekte ciddi birer endişe kaynağı haline gelmiş durumda" diyen Erdoğan, nükleer silahların yayılmasının engellenmesi konusundaki kararlılığını vurguladı.Hatırlarsanız bu konuda daha önce ABD ile bir Ortak Vizyon Belgesi imzalanmıştı.Uzunca zamandır İran ve nükleer silahlar yan yana zikrediliyor.Sanki atom bombasını ilk ortaya koyan ve yüzbinlerce insan üzerinde deneyen ABD değilmiş gibi.Sanki Vietnam'da, Somali'de, Afganistan'da, Irak'ta ABD hiç kitle imha silahı kullanmamış gibi.Sanki İsrail yıllardan beri Filistinlilerin üzerinde en modern kitle imha silahlarını kullanmamış gibi.Sanki bütün bu insanlık suçlarını İran işlemiş gibi.Eğer Sayın Erdoğan kitle imha silahlarını önleme konusunda gerçekten samimi ise önce Ortak Vizyon Belgesi'ni imzaladığı ABD'den başlamalıdır.İran hala Ortadoğu'da bir nükleer güç değildir.Ortadoğu'da nükleer güç olan iki ülke var: Biri bu coğrafyadaki masum insanlara sürekli kan kusturan, insanları canlı denek olarak kullanan İsrail ve bu coğrafyaya işgal ile yerleşmiş olan ABD...Sayın Başbakan, neden henüz bir sonuca ulaşmamış İran'ın nükleer çalışmalarından rahatsız oluyorsunuz da, yıllardır sivilleri acımasızca katleden, nükleer silahları kullanmaktan çekinmeyen ABD ve İsrail'den rahatsız olmuyorsunuz?Üstelik nükleer güce sahip bir İran bize İsrail'den daha büyük bir tehdit değildir.İran kendisine göre doğru olanı yapıyor, bu coğrafyada en büyük düşmanı olan İsrail'le güçlerini eşitliyor.Peki, en az İran kadar tehdit altında olan bizler ne yapıyoruz?İsrail'in hatırına İran'a çelme takmaya çalışacağımıza, İran'ın yaptığı doğruları yapmalıyız.Üstelik İran ve Rusya bu konuda her türlü desteği vermeye de hazır.Yeter ki ülkemizin menfaatine olanı bilelim ve kararlarımızı birilerinin talimatıyla değil de kendi menfaatlerimiz doğrultusunda verelim.
 
Murat Çabas / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.