logo
23 HAZİRAN 2026

Bu krizde nereye yatırım yapılmalı?

14.10.2008 00:00:00
Bugün gerek dünyada gerekse ülkemizde küresel bazda yaşanan kriz sebebiyle büyük bir telaş hâkim.Adeta Titanik'in batışındaki insanların koşuşturması gibi.Hani şu "Tanrı bile batıramaz" denilen Titanik'in. İnsanların kimisi batmış kurtulmaya çalışıyor, kimisi zararını azaltmaya çalışıyor, kimisi parasını yatıracak güvenli bir yer arıyor, kimisi bankalara güvenmediğinden kasa alıp parasını evinde saklamaya yöneliyor?Tabii bu sıkıntılar parası olanların. Parası zaten olmayanlar ise bu koşuşturmayı seyrediyor, belki de parası olmadığına ilk defa seviniyor. Ama kısa bir zaman sonra fatura yine kendine kesilecek. Çünkü hala çözüm Kapitalizmin kısırdöngüsünde aranmaya çalışılıyor.Bu ne demek? Kapital sahiplerinin dertlerine çare aranıyor. Piyasaya para pompalanıyor, kapital sahipleri için. Yani alttakileri düşünen pek yok. Bu böyle devam ettiği müddetçe alttakiler daha da batmaya devam edecek. Peki ya üsttekiler? Onlar da alttakilerle beraber batacak. Çünkü son krizin çıkış nedeni zaten alttakilerin, borçlarını ödeyemeyecek duruma düşmelerinden kaynaklanıyordu. Türkiye'de de benzer bir durum var.Siyasilerimiz dünyadaki gelişmelere gözlerini kapatarak "Türkiye'ye bir şey olmayacak" nakaratını söyleyip duruyorlar.Bu noktada Prof. Dr. Haydar Baş'ın önemli br tespitine yer vermek faydalı olur: "Kamu kuruluşlarını bir bir yabancılara satan, finans siteminin merkezi olan bankalarda yüzde 50'inin üzerinde yabancı ağırlığı olan, sürekli artan oranda dış açık ve cari açık veren, sanayisi, üretimi ithalata bağımlı, borçlanarak açıklarını kapatmaya çalışan, kısaca dünya ile bu kadar entegre olmuş Türkiye'nin bu krizden hiç etkilenmemesi mümkün mü?"Bu gerçeği ülkemizin önde gelen sanayi kuruluşları, sivil toplum kuruluşları da dillendirmeye başlayınca, Sayın Başbakan meşhur açıklamalarını yine yapmaya başladı.Sanki gerçekleri ifade etmek yanlış bir şey. Dünyanın Titanikleri bir bir batarken, bunlara sıkı sıkıya bağlı olan gemilerin batacağı gerçeğini söylemek mi yanlış, yoksa söylememek mi? Sayın Başbakan gerçekleri ifade edenleri felaket tellalı olarak ilan ediyor. Peki, ya gerçekleri gizleyerek milletini gelecek büyük felaketlere karşı hazırlıksız hale getiren idarecilere ne demeli? Uygulanan yanlış politikalarla ülkemiz yabancıların vereceği kredilere muhtaç hale getirildi. Şimdi bu kredilerine güvendiğimiz ülkeler, kurumlar batıyor. Hala "bize bir şey olmaz" demenin mantığı nedir?Millet olarak aklımıza başımıza almanın zamanı geldi de geçiyor. Bize, gerçekleri gören, gelecek felaketlerin farkına varan, bunlara karşı milletini hazırlayan ve çözümü olan idareciler lazım. Millet olarak o kadar nasipliyiz ki içimizden çıkan bir bilim adamı sadece ülkemizde değil, dünyada yaşanan bütün krizleri çözebilecek bir çözüme imza attı.Prof. Dr. Haydar Baş ve Milli Ekonomi Modeli?Bugün nereye yatırım yapsak da zarar etmesek derdine düşenler, şunu iyi bilsinler ki, Milli Ekonomi Modeli dışındaki bütün yatırımlar size hayal kırıklığına uğratacaktır.
 
Murat Çabas / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.