“Dertleri zevk edindim bende neşe ne arar?” şarkısı AKP iktidarı dönemini anlatması açısından cuk oturuyor. İktisat hocamızın meşhur bir sözü vardı. Kulakları çınlasın. Derdi ki “bir şey iyi giderse her şey iyi gider, bir şey kötü giderse her şey kötü gider.” Maalesef bu söz de cuk oturuyor.
Öyle değil mi? Ekonomiden dış siyasete, terörle mücadeleden eğitim sistemimize kadar her şey dökülmüyor mu? Gerçekten bir şeyin de her şeyin de kötü gittiği karamsar günleri yaşıyoruz. Devlet yönetiminin sistematik bir yapısı vardır. Devlet idaresindeki beceriksizlik sistemin tamamında tesirini gösterir.
Eğitim sitemimiz yapboz tahtasına döndü. Her yıl yeni düzenlemeler adı altında yapılan değişiklikleri değil biz velilerin takip ederek anlaması en tecrübeli hocaların bile başını döndürüyor. Mesela FATİH projesini hatırlayanınız var mı? 2011 seçim ekonomisinin bir ürünü olarak büyük şaşaalarla tanıtılan projeyi ağzına alan bir tek yetkili tanıyor musunuz? Hani akıllı tahtalarımız, tabletlerimiz ve dijital çağı yakalayacağımız araç gereçlerimiz seçim bitti unutuldu. Her şey Türkiye! pardon seçim içinmiş. Nasılsa yüzde 50 oy alan AKP amacına fazlasıyla ulaşınca bu projeyi hemen unutuvermişti.
Zararı yok 2012-2013 eğitim yılına da iddialı hazırlanan iktidar boş durmadı. Değişiklik geleneğini mutlaka yaşatmalıydı. Bu seferde 4+4+4 eğitim modeli sahneye kondu. Malum Sayın Başbakanımız futbola meraklı olduğundan siyasi konuşmalarına futboldan sıklıkla esinlenerek konuşuyor, ya 3-5-2 veya 4-4-3 benzeri taktikler geliştirmiş olmalı diye düşündüm. Futbol sahalarından eğitim sistemimize transfer gerçekleşti. Apar topar hazırlıksız hayata geçirilen 4+4+4 büyük karışıklıklara sebep olurken velilerin de tepkisine hedef oldu. Bu icraatlar “Bayağı hizmet ediyoruz devamlı yeni projeler üretiyoruz” havası oluşturmak içindir. Hükümet aslında iş yapmıyor. Sadece “mış gibi yapıyor”. Eğitimle ilgili temel sorunları da teğet geçiyor.
Nedir bu sorunlar derseniz:
SBS sınav sistemi
Dershanelerin durumu
Atanmayan öğretmenler
Sınav skandalları
FATİH projesinin akıbeti
Üniversite harçları, YÖK’ün statüsü
Okul binalarının fiziki şartlarının yetersiz olmasından dolayı 70-80 kişilik sınıflarda eğitim yapılması.
Öğretmenlerin geçim derdi gibi temel konular dururken eften püften detaylarla uğraşmanın vatandaşa bir faydası yoktur.
Hükümet, öncelikle bu ve benzeri sorunlarla uğraşmalı ve topu taca atmamalıdır. Gerisi kamuoyunu oyalamak ve zaman geçirmektir.
Öyle değil mi? Ekonomiden dış siyasete, terörle mücadeleden eğitim sistemimize kadar her şey dökülmüyor mu? Gerçekten bir şeyin de her şeyin de kötü gittiği karamsar günleri yaşıyoruz. Devlet yönetiminin sistematik bir yapısı vardır. Devlet idaresindeki beceriksizlik sistemin tamamında tesirini gösterir.
Eğitim sitemimiz yapboz tahtasına döndü. Her yıl yeni düzenlemeler adı altında yapılan değişiklikleri değil biz velilerin takip ederek anlaması en tecrübeli hocaların bile başını döndürüyor. Mesela FATİH projesini hatırlayanınız var mı? 2011 seçim ekonomisinin bir ürünü olarak büyük şaşaalarla tanıtılan projeyi ağzına alan bir tek yetkili tanıyor musunuz? Hani akıllı tahtalarımız, tabletlerimiz ve dijital çağı yakalayacağımız araç gereçlerimiz seçim bitti unutuldu. Her şey Türkiye! pardon seçim içinmiş. Nasılsa yüzde 50 oy alan AKP amacına fazlasıyla ulaşınca bu projeyi hemen unutuvermişti.
Zararı yok 2012-2013 eğitim yılına da iddialı hazırlanan iktidar boş durmadı. Değişiklik geleneğini mutlaka yaşatmalıydı. Bu seferde 4+4+4 eğitim modeli sahneye kondu. Malum Sayın Başbakanımız futbola meraklı olduğundan siyasi konuşmalarına futboldan sıklıkla esinlenerek konuşuyor, ya 3-5-2 veya 4-4-3 benzeri taktikler geliştirmiş olmalı diye düşündüm. Futbol sahalarından eğitim sistemimize transfer gerçekleşti. Apar topar hazırlıksız hayata geçirilen 4+4+4 büyük karışıklıklara sebep olurken velilerin de tepkisine hedef oldu. Bu icraatlar “Bayağı hizmet ediyoruz devamlı yeni projeler üretiyoruz” havası oluşturmak içindir. Hükümet aslında iş yapmıyor. Sadece “mış gibi yapıyor”. Eğitimle ilgili temel sorunları da teğet geçiyor.
Nedir bu sorunlar derseniz:
SBS sınav sistemi
Dershanelerin durumu
Atanmayan öğretmenler
Sınav skandalları
FATİH projesinin akıbeti
Üniversite harçları, YÖK’ün statüsü
Okul binalarının fiziki şartlarının yetersiz olmasından dolayı 70-80 kişilik sınıflarda eğitim yapılması.
Öğretmenlerin geçim derdi gibi temel konular dururken eften püften detaylarla uğraşmanın vatandaşa bir faydası yoktur.
Hükümet, öncelikle bu ve benzeri sorunlarla uğraşmalı ve topu taca atmamalıdır. Gerisi kamuoyunu oyalamak ve zaman geçirmektir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Cihat Tekin / diğer yazıları
- İkinci Trump dönemi nelere gebe? / 11.11.2024
- İç cephe nasıl tahkim edilir? / 04.11.2024
- Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu / 03.11.2024
- Çözüm değil çözülme süreci / 25.10.2024
- Hazine üzerinde oturan dilenci olmayalım / 20.10.2024
- Hizbullah, İsrail'i frenlemeye devam ediyor -2- / 13.10.2024
- Hizbullah, İsrail'i frenlemeye devam ediyor / 06.10.2024
- Siper savaşları out Siber savaşları in / 23.09.2024
- Açlık sınırı = asgari ücret + 10.268 TL / 19.09.2024
- Lütfen herkes işini yapsın / 14.09.2024
- İç cephe nasıl tahkim edilir? / 04.11.2024
- Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu / 03.11.2024
- Çözüm değil çözülme süreci / 25.10.2024
- Hazine üzerinde oturan dilenci olmayalım / 20.10.2024
- Hizbullah, İsrail'i frenlemeye devam ediyor -2- / 13.10.2024
- Hizbullah, İsrail'i frenlemeye devam ediyor / 06.10.2024
- Siper savaşları out Siber savaşları in / 23.09.2024
- Açlık sınırı = asgari ücret + 10.268 TL / 19.09.2024
- Lütfen herkes işini yapsın / 14.09.2024