Yarın 23 Nisan Ulusal egemenlik ve çocuk bayramı…
Bu ülkeyi bize emanet eden aziz Atatürk ve ordusuna, sonsuz şükranlarımızı sunuyorum.
Prof. Dr. Haydar Baş Bey ne kadar da veciz bir ifadelerle özetliyordu Atatürk'ü…
"Atatürk vatandır"
"Atatürk bayraktır"
"Atatürk tam bağımsızlıktır"
"Atatürk birleştirici harçtır"
Türk milletine gerçek Atatürk'ü tanıtan, ilim, fikir ve siyaset adamı Prof. Dr. Haydar Baş'a, sonsuz selamlar olsun.
19 Mayıs 1919'la başlayan ve Cumhuriyetimizi müjdeleyen kutlu mücadele, Atatürk olmasaydı asla başarılamayacaktı.
Türk milleti Ata'sıyla ne kadar iftihar etse, yine de nakıs kalır.
Egemenlik için sürdürülen büyük mücadele.
Tam bağımsız Türkiye için verilen onca şehit.
Hürriyeti tam bir ulus için çekilen onca cefa.
Dünyada eşi benzeri görülmemiş bir mücadeleyi, sırf bağımsız bir ülke kurma hayali ile yürüten aziz Atatürk, acaba bugünleri görseydi ne derdi ve ne yapardı?
Bugün gerçekten de tam bağımsız mıyız?
İktisadi olarak dışa bağımlı halde olan Türkiye, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı kutlayabilir mi?
Her sabah kalktığımızda, acaba döviz hangi sınırlardadır diye merak etmek zorunda kalıyorsak, sizce biz tam bağımsız bir ülke miyiz?
7'den 70'e ne varsa ithal etmek zorunda kalıyorsak, sizce bağımsız bir ülke miyiz?
İktidarı ve muhalefeti dışarısı belirliyor ve ona yön veriyorsa, sizce biz egemen bir ülke miyiz?
Tam bağımsızlıktan yana olanlara büyük ambargolar ve karartmalar uygulanıyorsa, sizce ne kadar bağımsız bir ülkeyiz?
Bugün aramızda olsaydı ve yaşananları görseydi büyük Atatürk, bir parti dışında diğerlerini fena hesaba çekerdi veya kapatırdı!
Bunu yapacağından zerre kuşku duymazdım çünkü bakınız bağımsızlık ve egemenlik üzerine neler söylemişti yüce Atatürk:
"Egemenlik ulusundur. Türkiye Büyük Millet Meclisi'nden başka hiçbir makam, ulusun alınyazısında etkin olamaz."
"23 Nisan, Türkiye milli tarihinin başlangıcı ve yeni bir dönüm noktasıdır. Bütün bir düşmanlık dünyasına karşı ayağa kalkan Türkiye halkının, Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni meydana getirmek hususunda gösterdiği harikayı ifade eder."
24 Nisan 1920'deki ikinci Meclis oturumunda, Mustafa Kemal oy birliği ile Meclis Başkanlığı'na seçildi.
4 saatlik konuşmasında süreci anlatan Mustafa Kemal, izlenecek siyasetin "Milli sınırlarımız içinde her şeyden önce kendi kuvvetimize dayanarak varlığımızı devam ettirmek, millet ve memleketin gerçek saadet ve imarına çalışmak" olacağını söyledi ve ekledi:
"Özgürlüğün de, eşitliğin de, adaletin de dayanağı ulusal egemenliktir."
"Ulusal egemenlik, ulusun namusudur, onurudur, şerefidir."
"Ulusal egemenlik öyle bir ışıktır ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar yok olur."
"Bağımsızlık, uğruna ölmesini bilen toplumların hakkıdır."
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'mız kutlu olsun.
Bu ülkeyi bize emanet eden aziz Atatürk ve ordusuna, sonsuz şükranlarımızı sunuyorum.
Prof. Dr. Haydar Baş Bey ne kadar da veciz bir ifadelerle özetliyordu Atatürk'ü…
"Atatürk vatandır"
"Atatürk bayraktır"
"Atatürk tam bağımsızlıktır"
"Atatürk birleştirici harçtır"
Türk milletine gerçek Atatürk'ü tanıtan, ilim, fikir ve siyaset adamı Prof. Dr. Haydar Baş'a, sonsuz selamlar olsun.
19 Mayıs 1919'la başlayan ve Cumhuriyetimizi müjdeleyen kutlu mücadele, Atatürk olmasaydı asla başarılamayacaktı.
Türk milleti Ata'sıyla ne kadar iftihar etse, yine de nakıs kalır.
Egemenlik için sürdürülen büyük mücadele.
Tam bağımsız Türkiye için verilen onca şehit.
Hürriyeti tam bir ulus için çekilen onca cefa.
Dünyada eşi benzeri görülmemiş bir mücadeleyi, sırf bağımsız bir ülke kurma hayali ile yürüten aziz Atatürk, acaba bugünleri görseydi ne derdi ve ne yapardı?
Bugün gerçekten de tam bağımsız mıyız?
İktisadi olarak dışa bağımlı halde olan Türkiye, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı kutlayabilir mi?
Her sabah kalktığımızda, acaba döviz hangi sınırlardadır diye merak etmek zorunda kalıyorsak, sizce biz tam bağımsız bir ülke miyiz?
7'den 70'e ne varsa ithal etmek zorunda kalıyorsak, sizce bağımsız bir ülke miyiz?
İktidarı ve muhalefeti dışarısı belirliyor ve ona yön veriyorsa, sizce biz egemen bir ülke miyiz?
Tam bağımsızlıktan yana olanlara büyük ambargolar ve karartmalar uygulanıyorsa, sizce ne kadar bağımsız bir ülkeyiz?
Bugün aramızda olsaydı ve yaşananları görseydi büyük Atatürk, bir parti dışında diğerlerini fena hesaba çekerdi veya kapatırdı!
Bunu yapacağından zerre kuşku duymazdım çünkü bakınız bağımsızlık ve egemenlik üzerine neler söylemişti yüce Atatürk:
"Egemenlik ulusundur. Türkiye Büyük Millet Meclisi'nden başka hiçbir makam, ulusun alınyazısında etkin olamaz."
"23 Nisan, Türkiye milli tarihinin başlangıcı ve yeni bir dönüm noktasıdır. Bütün bir düşmanlık dünyasına karşı ayağa kalkan Türkiye halkının, Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni meydana getirmek hususunda gösterdiği harikayı ifade eder."
24 Nisan 1920'deki ikinci Meclis oturumunda, Mustafa Kemal oy birliği ile Meclis Başkanlığı'na seçildi.
4 saatlik konuşmasında süreci anlatan Mustafa Kemal, izlenecek siyasetin "Milli sınırlarımız içinde her şeyden önce kendi kuvvetimize dayanarak varlığımızı devam ettirmek, millet ve memleketin gerçek saadet ve imarına çalışmak" olacağını söyledi ve ekledi:
"Özgürlüğün de, eşitliğin de, adaletin de dayanağı ulusal egemenliktir."
"Ulusal egemenlik, ulusun namusudur, onurudur, şerefidir."
"Ulusal egemenlik öyle bir ışıktır ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar yok olur."
"Bağımsızlık, uğruna ölmesini bilen toplumların hakkıdır."
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'mız kutlu olsun.
Hacı Gaydan / diğer yazıları
- Ruhban okulu açılırsa, Lozan iptal olur! / 22.06.2026
- Merkez Bankası kime hizmet ediyor! / 18.06.2026
- ‘Cumhuriyet giderse, ne din kalır ne özgürlük’ / 17.06.2026
- Siyasetin filozofu / 16.06.2026
- Uyan Türkiye’m bölünüyorsun! / 12.06.2026
- Cumhuriyetin vidaları söküldü! / 11.06.2026
- AK Parti iktidar olursa faizi indirecek! / 08.06.2026
- Siyasetçilerin göremediği büyük fotoğraf / 04.06.2026
- Küresel müesses nizamcılar AK Parti ile yola devam diyor / 01.06.2026
- Bahçeli ve Öcalan ölürse ne olur? / 21.05.2026
- Merkez Bankası kime hizmet ediyor! / 18.06.2026
- ‘Cumhuriyet giderse, ne din kalır ne özgürlük’ / 17.06.2026
- Siyasetin filozofu / 16.06.2026
- Uyan Türkiye’m bölünüyorsun! / 12.06.2026
- Cumhuriyetin vidaları söküldü! / 11.06.2026
- AK Parti iktidar olursa faizi indirecek! / 08.06.2026
- Siyasetçilerin göremediği büyük fotoğraf / 04.06.2026
- Küresel müesses nizamcılar AK Parti ile yola devam diyor / 01.06.2026
- Bahçeli ve Öcalan ölürse ne olur? / 21.05.2026


























































