Dört kişilik ailenin aylık gıda harcaması tutarı 26.115 TL.
Gıda ile birlikte diğer tüm temel harcamalar için haneye girmesi gereken toplam gelir tutarı ise, 85.066 TL.
Bekâr bir çalışanın aylık yaşama maliyeti ise 33.587 TL olarak belirlendi.
Normal bir konutun aylık kirası 20 bin TL'den başlıyor. Bir konut sahibi olmanın bedelini yazmaya bile gerek duymuyorum, çünkü hayal.
Asgari ücret 22 bin TL.
Emekli maaşı 14.468 TL.
Şimdi siz söyleyin sevgili dostlarım, bu ahval ve şerait içinde hayatta kalmak nasıl mümkün olabilir?
Bu maaşlarla nasıl kiralar ödenebilir?
Memleketimin her santim karesinden ayrı bir maden fışkırırken, açlık sınırının yarısı kadar maaşa talim etmek ne demek, Allah aşkına?
3 katrilyon dolar olan yeraltı madenlerimizin işletilmesi halinde en az 10 katına ulaşacağı düşünüldüğünde, bu kadar düşük maaşları Türk milletine reva görmek, nasıl bir acımasızlık ve aymazlıktır!
Bir devletin tek gelir kalemi, nasıl sadece vergiler olabilir?
Aldığımız havaya bile vergi koymak, nasıl bir vicdansızlıktır?
İş bilmez kadroların bu kadar uzun süre devleti ele geçirmişliği, neyin nesidir?
Neden bunca zamandır ayıkmadın ey aziz milletim?
Sana sadece; şükret, sabret, kaderine razı ol dediler ve sen de buna uydun. O bakımdan ben bütün suçu sana buluyorum ey benim güzel memleketimin sessiz ve suskun insanları.
Ey Mehmet Şimşek!
Şayet bu sefer de para mara yok der ve emekliye parmak sallarsan, bu milletin de zamanı geldiğinde seni nasıl sallayacağını göreceksin ve tadacaksın.
Emekli maaş zamları için referans alınan enflasyon oranları tümüyle illüzyondur ve yok hükmündedir.
Günümüz şartlarında en düşük bir emekli maaşının 50 bin TL olması, onurlu bir yaşam için keyfiyet değil mecburiyettir. Asgari ücretin ise aynı oranlarda olması, hayat memat meselesidir.
Asgari ücretin 3'te birini işveren, geri kalanını devlet karşılamalıdır.
Devletin böyle bir kaynağı var mıdır sorusuna yanıtı, yukarıda kaynaklar bölümünde izaha çalıştık.
Burada en önemli mesele ve hatta sorun, vatandaşımızın sosyal devletten hak ettiği ücreti talep etmesi yerine, şükretmekle yetinmesidir!
Şükredeceksen Allah'a şükret.
Memleketin her karışında kaynak fışkırırken senin kuru ekmek ve soğana şükretmen Müslümanlık değil, salaklıktır.
Sonra devam ederiz.
Gıda ile birlikte diğer tüm temel harcamalar için haneye girmesi gereken toplam gelir tutarı ise, 85.066 TL.
Bekâr bir çalışanın aylık yaşama maliyeti ise 33.587 TL olarak belirlendi.
Normal bir konutun aylık kirası 20 bin TL'den başlıyor. Bir konut sahibi olmanın bedelini yazmaya bile gerek duymuyorum, çünkü hayal.
Asgari ücret 22 bin TL.
Emekli maaşı 14.468 TL.
Şimdi siz söyleyin sevgili dostlarım, bu ahval ve şerait içinde hayatta kalmak nasıl mümkün olabilir?
Bu maaşlarla nasıl kiralar ödenebilir?
Memleketimin her santim karesinden ayrı bir maden fışkırırken, açlık sınırının yarısı kadar maaşa talim etmek ne demek, Allah aşkına?
3 katrilyon dolar olan yeraltı madenlerimizin işletilmesi halinde en az 10 katına ulaşacağı düşünüldüğünde, bu kadar düşük maaşları Türk milletine reva görmek, nasıl bir acımasızlık ve aymazlıktır!
Bir devletin tek gelir kalemi, nasıl sadece vergiler olabilir?
Aldığımız havaya bile vergi koymak, nasıl bir vicdansızlıktır?
İş bilmez kadroların bu kadar uzun süre devleti ele geçirmişliği, neyin nesidir?
Neden bunca zamandır ayıkmadın ey aziz milletim?
Sana sadece; şükret, sabret, kaderine razı ol dediler ve sen de buna uydun. O bakımdan ben bütün suçu sana buluyorum ey benim güzel memleketimin sessiz ve suskun insanları.
Ey Mehmet Şimşek!
Şayet bu sefer de para mara yok der ve emekliye parmak sallarsan, bu milletin de zamanı geldiğinde seni nasıl sallayacağını göreceksin ve tadacaksın.
Emekli maaş zamları için referans alınan enflasyon oranları tümüyle illüzyondur ve yok hükmündedir.
Günümüz şartlarında en düşük bir emekli maaşının 50 bin TL olması, onurlu bir yaşam için keyfiyet değil mecburiyettir. Asgari ücretin ise aynı oranlarda olması, hayat memat meselesidir.
Asgari ücretin 3'te birini işveren, geri kalanını devlet karşılamalıdır.
Devletin böyle bir kaynağı var mıdır sorusuna yanıtı, yukarıda kaynaklar bölümünde izaha çalıştık.
Burada en önemli mesele ve hatta sorun, vatandaşımızın sosyal devletten hak ettiği ücreti talep etmesi yerine, şükretmekle yetinmesidir!
Şükredeceksen Allah'a şükret.
Memleketin her karışında kaynak fışkırırken senin kuru ekmek ve soğana şükretmen Müslümanlık değil, salaklıktır.
Sonra devam ederiz.
Hacı Gaydan / diğer yazıları
- Ruhban okulu açılırsa, Lozan iptal olur! / 22.06.2026
- Merkez Bankası kime hizmet ediyor! / 18.06.2026
- ‘Cumhuriyet giderse, ne din kalır ne özgürlük’ / 17.06.2026
- Siyasetin filozofu / 16.06.2026
- Uyan Türkiye’m bölünüyorsun! / 12.06.2026
- Cumhuriyetin vidaları söküldü! / 11.06.2026
- AK Parti iktidar olursa faizi indirecek! / 08.06.2026
- Siyasetçilerin göremediği büyük fotoğraf / 04.06.2026
- Küresel müesses nizamcılar AK Parti ile yola devam diyor / 01.06.2026
- Bahçeli ve Öcalan ölürse ne olur? / 21.05.2026
- Merkez Bankası kime hizmet ediyor! / 18.06.2026
- ‘Cumhuriyet giderse, ne din kalır ne özgürlük’ / 17.06.2026
- Siyasetin filozofu / 16.06.2026
- Uyan Türkiye’m bölünüyorsun! / 12.06.2026
- Cumhuriyetin vidaları söküldü! / 11.06.2026
- AK Parti iktidar olursa faizi indirecek! / 08.06.2026
- Siyasetçilerin göremediği büyük fotoğraf / 04.06.2026
- Küresel müesses nizamcılar AK Parti ile yola devam diyor / 01.06.2026
- Bahçeli ve Öcalan ölürse ne olur? / 21.05.2026


























































