Güneydoğulu fındık işçileri yine yollarda. Her yıl olduğu gibi bu yıl da yüzlerce tarış işçisi, fındık tarlalarında çalışmak için kamyon üstünde Karadeniz sahillerine akın ediyor. Herkesin yüreğini ağzına getiren yolculuklar kimi zaman da ölümle sonuçlanıyor.
Güneydoğu insanının çilesi bir türlü bitmek bilmiyor. Nerede bir tarım işi varsa oraya koşan vatandaşlar, üç beş kuruşu kazanmak uğruna kimi zaman da hem kendi hayatlarını hem de başkalarının hayatlarını tehlikeye atıyorlar.
Güneydoğu'dan Karadeniz'e akın eden eden yoksul vatandaşlar, bin 600 kilometrelik yolu, kamyon veya TIR kasalarında gidiyor. Araçlara balık istifi gibi dolan genç yaşlı yüzlerce fındık işçisi "Otobüslerle yolculuk etmek oldukça masraflı. Trenle yolculuk uzun sürüyor. Bu nedenle TIR ve kamyon kasalarında yolculuk ediyoruz. Otobüs biletleri Karadeniz'e kadar kişi başı 35-40 milyon lira. Oysa bir TIR'ın içine 70-80 kişi biniyoruz ve toplam 300 milyon liraya Karadeniz'e kadar gidiyoruz. Her ne kadar TIR ve kamyonlarla yolculuk tehlikeli olsa da bizim için daha ekonomik" şeklinde konuştular.
Trafik ekiplerinin tüm önlemlerine ve cezaların arttırılmasına rağmen, Güneydoğu'dan büyük umutlurla başlayan yolculuk kimi zaman talihsiz bir kaza, kimi zaman da bir ölümle son buluyor. Yolculuk sırasında yaşanan bir kazanın herkesi ölümle burun buruna getirdiğini anlatan işçiler, başka çareleri olmadığı için böyle bir tehlikeyi göze aldıklarını söylediler.
Güneydoğu insanının çilesi bir türlü bitmek bilmiyor. Nerede bir tarım işi varsa oraya koşan vatandaşlar, üç beş kuruşu kazanmak uğruna kimi zaman da hem kendi hayatlarını hem de başkalarının hayatlarını tehlikeye atıyorlar.
Güneydoğu'dan Karadeniz'e akın eden eden yoksul vatandaşlar, bin 600 kilometrelik yolu, kamyon veya TIR kasalarında gidiyor. Araçlara balık istifi gibi dolan genç yaşlı yüzlerce fındık işçisi "Otobüslerle yolculuk etmek oldukça masraflı. Trenle yolculuk uzun sürüyor. Bu nedenle TIR ve kamyon kasalarında yolculuk ediyoruz. Otobüs biletleri Karadeniz'e kadar kişi başı 35-40 milyon lira. Oysa bir TIR'ın içine 70-80 kişi biniyoruz ve toplam 300 milyon liraya Karadeniz'e kadar gidiyoruz. Her ne kadar TIR ve kamyonlarla yolculuk tehlikeli olsa da bizim için daha ekonomik" şeklinde konuştular.
Trafik ekiplerinin tüm önlemlerine ve cezaların arttırılmasına rağmen, Güneydoğu'dan büyük umutlurla başlayan yolculuk kimi zaman talihsiz bir kaza, kimi zaman da bir ölümle son buluyor. Yolculuk sırasında yaşanan bir kazanın herkesi ölümle burun buruna getirdiğini anlatan işçiler, başka çareleri olmadığı için böyle bir tehlikeyi göze aldıklarını söylediler.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.