İhracatçılar 5 ülkeyle boğuşuyor
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), İhracatçı Eğilim Araştırması 2017 3. Çeyrek (Temmuz-Eylül dönemi) Gerçekleşme ve 4. Çeyrek (Ekim-Aralık dönemi) Beklentilerini açıkladı
26.11.2017 00:00:00
İlk defa 3. çeyrekte firmalara en çok hangi ülkelerle rekabet ettiklerinin sorulduğunu söyleyen TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Firmaların yüzde 16.9'u küresel pazarlardaki en büyük rakibinin Çin olduğunu söyledi.
Çin'i yüzde 11.8 ile İtalya, yüzde 8.7 ile Almanya, yüzde 6.5 ile Hindistan ve yüzde 4.7 ile ABD takip ediyor" şeklinde konuştu. Büyükekşi, "Kalitede de durum yine aynı. Satış sonrası hizmetlerde ise rakipler ABD, Çin ve İtalya olarak karşımıza çıkıyor" dedi. Döviz kurlarının firmaların 3. çeyrekte en çok karşılaştıkları sorun olduğunu belirten Büyükekşi "Firmaların neredeyse yarısı kurlardaki oynaklıktan şikayetçi" dedi. Büyükekşi, "Kurlarda yaşanan oynaklık da zaten yüzde 5-7 bandında seyreden kar marjı üzerinde ciddi bir baskı yaratıyor.
Yapmaları gereken şey, kur riskinden korunmak. Hem Eximbank hem de Merkez Bankası bu ihtiyaca yönelik yeni hizmetler sunulacağının müjdesini verdiler. Bu hizmetler ihracatçılar için çok büyük fırsat" diye konuştu. İhracatçıların küresel pazarlardaki en büyük rakipleri arasında yer alan ABD ise öncelikli hedef pazarlar arasında birinci oldu.
Büyükekşi, döviz kurunun ardından karşılaşılan en büyük problemin hedef ülkelerle yaşanan sorunlar olduğunu bildirdi. "Firmaların yüzde 40'ı bu sorunun ihracatlarını etkilediğini belirtmiş" diyen Büyükekşi, "Geçtiğimiz çeyreklerde bu oran çok daha düşüktü" dedi.
RECEP BAHAR/İSTANBUL
Çin'i yüzde 11.8 ile İtalya, yüzde 8.7 ile Almanya, yüzde 6.5 ile Hindistan ve yüzde 4.7 ile ABD takip ediyor" şeklinde konuştu. Büyükekşi, "Kalitede de durum yine aynı. Satış sonrası hizmetlerde ise rakipler ABD, Çin ve İtalya olarak karşımıza çıkıyor" dedi. Döviz kurlarının firmaların 3. çeyrekte en çok karşılaştıkları sorun olduğunu belirten Büyükekşi "Firmaların neredeyse yarısı kurlardaki oynaklıktan şikayetçi" dedi. Büyükekşi, "Kurlarda yaşanan oynaklık da zaten yüzde 5-7 bandında seyreden kar marjı üzerinde ciddi bir baskı yaratıyor.
Yapmaları gereken şey, kur riskinden korunmak. Hem Eximbank hem de Merkez Bankası bu ihtiyaca yönelik yeni hizmetler sunulacağının müjdesini verdiler. Bu hizmetler ihracatçılar için çok büyük fırsat" diye konuştu. İhracatçıların küresel pazarlardaki en büyük rakipleri arasında yer alan ABD ise öncelikli hedef pazarlar arasında birinci oldu.
Büyükekşi, döviz kurunun ardından karşılaşılan en büyük problemin hedef ülkelerle yaşanan sorunlar olduğunu bildirdi. "Firmaların yüzde 40'ı bu sorunun ihracatlarını etkilediğini belirtmiş" diyen Büyükekşi, "Geçtiğimiz çeyreklerde bu oran çok daha düşüktü" dedi.
RECEP BAHAR/İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.