İstanbul-Isparta seferini yapan uçağın düşmesine ilişkin yeni ve çarpıcı bilgiler geliyor. Uçağın kara kutusunun arızalı çıkması, 'sabotaj ihtimali'ni güçlendiriyor.
İstanbul - Isparta seferini yaparken 30 Kasım Cuma sabaha doğru Keçiborlu'da düşen Atlasjet uçağının üzerindeki 'sis perdeleri' kalınlaşıyor. Kara kutulardan birinin 'bozuk' çıkması, soru işaretlerini arttırdı. Öte yandan Sivil Havacılık Kurumu, kara kutulardan birinin önceki gece geç saatlere kadar süren bir çalışma sonucu çözümlendiğini, buradan çıkan ilk sonuçlara göre, pilotun havacılık literatüründe 'durum bilincini yitirme' olarak tanımlanan sorunla karşı karşıya kaldığını belirtti.Pilotun bu nedenle yanlış hesaplama yaptığını, doğru yönde gittiğini sanmasına karşın yanlış yönde ve irtifada seyrettiği öne sürüldü. Uçağın içindeki hassas aletlerin 'yere yaklaştın' uyarısına karşın, pilotun kendisinden çok emin olduğunu ve bu uyarıyı farklı algıladığı kaydedilirken; pilotun gerçeği farkettiğinde ise uçağı hızla yukarı doğru çektiğini, böylece uçağın önce kuyruk, daha sonra da gövdesini çarptığı savunuldu. İkinci pilotun da bu durumda birinci pilotu uyarması gerektiği vurgulanırken, "Ama maalesef o da o kadar güveniyor ki..." görüşü seslendirildi. Ancak bu iddia, uzmanlar tarafından tatmin edici bulunmadı. Kazaya dair son ve en kesin sonuçlar ise diğer kara kutunun incelenmesiyle 2 ay sonra netleşecek.
İstanbul - Isparta seferini yaparken 30 Kasım Cuma sabaha doğru Keçiborlu'da düşen Atlasjet uçağının üzerindeki 'sis perdeleri' kalınlaşıyor. Kara kutulardan birinin 'bozuk' çıkması, soru işaretlerini arttırdı. Öte yandan Sivil Havacılık Kurumu, kara kutulardan birinin önceki gece geç saatlere kadar süren bir çalışma sonucu çözümlendiğini, buradan çıkan ilk sonuçlara göre, pilotun havacılık literatüründe 'durum bilincini yitirme' olarak tanımlanan sorunla karşı karşıya kaldığını belirtti.Pilotun bu nedenle yanlış hesaplama yaptığını, doğru yönde gittiğini sanmasına karşın yanlış yönde ve irtifada seyrettiği öne sürüldü. Uçağın içindeki hassas aletlerin 'yere yaklaştın' uyarısına karşın, pilotun kendisinden çok emin olduğunu ve bu uyarıyı farklı algıladığı kaydedilirken; pilotun gerçeği farkettiğinde ise uçağı hızla yukarı doğru çektiğini, böylece uçağın önce kuyruk, daha sonra da gövdesini çarptığı savunuldu. İkinci pilotun da bu durumda birinci pilotu uyarması gerektiği vurgulanırken, "Ama maalesef o da o kadar güveniyor ki..." görüşü seslendirildi. Ancak bu iddia, uzmanlar tarafından tatmin edici bulunmadı. Kazaya dair son ve en kesin sonuçlar ise diğer kara kutunun incelenmesiyle 2 ay sonra netleşecek.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.