Özellikle motor hacimlerinin büyüklüğüne paralel olarak yakıt tüketiminin fazlalığıyla dikkat çeken lüks sınıf araçlarda, dizel motorların benzinlilere göre daha fazla tercih edilmeye başlandığı bildirildi.
Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Gürcan Karakaş, 2006 yılını 526 milyon avrosu ihracat olmak üzere 647 milyon avro ciro ile kapatan firmanın, iç pazardaki kısa vadeli olumsuz beklentilere rağmen, yatırımlarını sürdüreceğini söyledi.
Türkiye'de kişi başına düşen araç sayısında henüz istenilen seviyeye gelinemediğini ifade eden Karakaş, bu nedenle orta ve uzun vadede, henüz kullanılamayan çok büyük bir potansiyel bulunduğunu ifade etti.
Karakaş, dizel enjeksiyon sistemlerine yönelik hem dış hem de iç pazardaki talebe yanıt verebilmek için 2007'de de 85 milyon avro yatırım yapacaklarını belirtti.Son dönemlerde dizel teknolojisindeki gelişmeler ve daha tasarruflu araç kullanılmasına imkan vermesi nedeniyle Avrupa'nın yanı sıra Türkiye'de de dizel araç kullanımının artış eğiliminde olduğuna dikkat çeken Karakaş, ''Türkiye'de dizel motora sahip araçlar kısa süre öncesine kadar yok denecek kadar azdı. Şu anda oran yüzde 49-50 civarında. İlginçtir, lüks sınıf araçlarda ise dizel oranı yüzde 80'lere ulaştı. Bu, bizi de şaşırttı'' diye konuştu.Dizel pazarının büyümesinde, yatırım ve ihracat payı giderek artan ''hafif ticari araç'' segmentindeki araçların da etkili olduğuna değinen Karakaş, dizel araç pazarının büyüme trendini sürdüreceğini vurguladı.
DİZEL NEDEN TERCİH EDİLİYOR?Dizel araçlar, başta yakıtta ekonomi sağlamasının yanı sıra teknolojilerindeki gelişmeye paralel olarak, artık benzinli motorlar kadar sessiz ve güçlü çalıştığı için tercih ediliyor.Ayrıca, Türkiye'de son yıllarda yakıt kalitesinin artması da dizel pazarının büyümesinin önemli etkenlerinden birisi olarak gösteriliyor.Lüks sınıflarda ise dizel motor hacminin, benzinlilere oranla daha küçük olması, vergi avantajı sağlıyor.
Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Gürcan Karakaş, 2006 yılını 526 milyon avrosu ihracat olmak üzere 647 milyon avro ciro ile kapatan firmanın, iç pazardaki kısa vadeli olumsuz beklentilere rağmen, yatırımlarını sürdüreceğini söyledi.
Türkiye'de kişi başına düşen araç sayısında henüz istenilen seviyeye gelinemediğini ifade eden Karakaş, bu nedenle orta ve uzun vadede, henüz kullanılamayan çok büyük bir potansiyel bulunduğunu ifade etti.
Karakaş, dizel enjeksiyon sistemlerine yönelik hem dış hem de iç pazardaki talebe yanıt verebilmek için 2007'de de 85 milyon avro yatırım yapacaklarını belirtti.Son dönemlerde dizel teknolojisindeki gelişmeler ve daha tasarruflu araç kullanılmasına imkan vermesi nedeniyle Avrupa'nın yanı sıra Türkiye'de de dizel araç kullanımının artış eğiliminde olduğuna dikkat çeken Karakaş, ''Türkiye'de dizel motora sahip araçlar kısa süre öncesine kadar yok denecek kadar azdı. Şu anda oran yüzde 49-50 civarında. İlginçtir, lüks sınıf araçlarda ise dizel oranı yüzde 80'lere ulaştı. Bu, bizi de şaşırttı'' diye konuştu.Dizel pazarının büyümesinde, yatırım ve ihracat payı giderek artan ''hafif ticari araç'' segmentindeki araçların da etkili olduğuna değinen Karakaş, dizel araç pazarının büyüme trendini sürdüreceğini vurguladı.
DİZEL NEDEN TERCİH EDİLİYOR?Dizel araçlar, başta yakıtta ekonomi sağlamasının yanı sıra teknolojilerindeki gelişmeye paralel olarak, artık benzinli motorlar kadar sessiz ve güçlü çalıştığı için tercih ediliyor.Ayrıca, Türkiye'de son yıllarda yakıt kalitesinin artması da dizel pazarının büyümesinin önemli etkenlerinden birisi olarak gösteriliyor.Lüks sınıflarda ise dizel motor hacminin, benzinlilere oranla daha küçük olması, vergi avantajı sağlıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.