Georgetown Üniversitesi Eczacılık Fakültesi ve Pennssylvania Üniversitesi Eczacılık Fakültesi araştırmacıları, depresyondaki bir gencin sigaraya özendirici reklamlar izlemesinin sigara içmeye olan eğilimlerinin artmasından önemli rol oynadığını tespit etti.
Ailede ve arkadaş çevresinde sigara içenlerin olmasının, sigara içmenin iyi bir hareket gibi düşünülmesine ve depresyonun sigara kullanımına başlamada etkili olduğunu belirten uzmanlar, "Depresyon seviyesi yüksek gençlerin, düşük olanlara oranla sigara reklamlarından etkilenme oranı daha yüksek. Sigara içimini önlemek adına verilecek mesajlar, gençleri sigara üreticilerinin onları nasıl kullandığı yönünde eğitmekle başlanmalıdır" dediler. Uzmanlar, sigara reklamlarına sempati duyan, aynı zamanda depresyonda olan gençlerin sigara tekliflerine "Hayır" diyemediğini kaydetti.
Ailede ve arkadaş çevresinde sigara içenlerin olmasının, sigara içmenin iyi bir hareket gibi düşünülmesine ve depresyonun sigara kullanımına başlamada etkili olduğunu belirten uzmanlar, "Depresyon seviyesi yüksek gençlerin, düşük olanlara oranla sigara reklamlarından etkilenme oranı daha yüksek. Sigara içimini önlemek adına verilecek mesajlar, gençleri sigara üreticilerinin onları nasıl kullandığı yönünde eğitmekle başlanmalıdır" dediler. Uzmanlar, sigara reklamlarına sempati duyan, aynı zamanda depresyonda olan gençlerin sigara tekliflerine "Hayır" diyemediğini kaydetti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.