Türkiye’de ikinci el gelinlik satışları artıyor
Türkiye’de ikinci el gelinlik satışları, son yıllarda internet üzerinden hızla yaygınlaşan ikinci el moda trendinin etkisiyle dikkat çekici bir büyüme gösteriyor. Ülke çapında online satış platformlarında ikinci el gelinlik ilanlarının sayısı artarken, fiyat aralıklarında da etki yarattı
19.12.2025 16:10:00
Eyüp Kabil
Eyüp Kabil





Sahibinden, Dolap ve Facebook Marketplace gibi dijital sitelerde ikinci el gelinlikler binlerce ilanla yer alıyor. Bu ürünlerin fiyatları yaklaşık 3 bin TL ile 30 bin TL arasında değişiyor. Gelinliklerin çoğunlukla yalnızca bir kez kullanılması, bu kategorinin ikinci el satışa uygunluğunu artırıyor.
GELİNLİK PAZAR SATIŞLARINDA ÖNE ÇIKAN ÜLKE
Uluslararası sektör verileri, Türkiye'de gelinlik ve aksesuar pazarının 2024 itibarıyla 563 milyon dolar büyüklüğe ulaştığını gösteriyor. Pazarın 2033'e kadar 756 milyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Türkiye, üretim ve ihracat açısından da gelinlik sektöründe önemli bir konuma sahip. Resmi verilere göre ülkede 2023 yılında 23 binden fazla gelinlik ihraç edildi ve ihracat değeri 3,7 milyon dolar seviyesine ulaştı. Türkiye'nin yıllık gelinlik üretim kapasitesinin 1 milyona yakın olduğu bildiriliyor.
Bu veriler, hem iç hem dış pazarın güçlü yapısını ortaya koyarken, ikinci el satışın da bu yapının doğal bir uzantısı haline geldiğine işaret ediyor.
Türkiye'de ikinci el moda alışverişini kapsayan pazarın toplam büyüklüğünün yaklaşık 100 milyon dolar seviyesinde olduğu tahmin ediliyor. Avrupa'da ikinci el moda pazarının 2030 yılına kadar 26 milyar euro büyüklüğe ulaşabileceği öngörülüyor.
İKİNCİ EL MODA YÜKSELİŞTE
İkinci el gelinlik pazarı Türkiye'de henüz resmi bir ekonomik segment olarak ölçülmüyor ve bu alana ilişkin ayrıştırılmış veri bulunmuyor. Ancak online ilan hacmi, pazarın görünür biçimde büyüdüğünü işaret ediyor.
Mevcut tablo, ekonomik koşulların, dijital platform kullanımının ve gelinliklerin tek kullanımlık yapısının birleşmesiyle ikinci el gelinlik satışlarının Türkiye'de yaygınlaşmaya devam ettiğini gösteriyor.
GELİNLİK PAZAR SATIŞLARINDA ÖNE ÇIKAN ÜLKE
Uluslararası sektör verileri, Türkiye'de gelinlik ve aksesuar pazarının 2024 itibarıyla 563 milyon dolar büyüklüğe ulaştığını gösteriyor. Pazarın 2033'e kadar 756 milyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Türkiye, üretim ve ihracat açısından da gelinlik sektöründe önemli bir konuma sahip. Resmi verilere göre ülkede 2023 yılında 23 binden fazla gelinlik ihraç edildi ve ihracat değeri 3,7 milyon dolar seviyesine ulaştı. Türkiye'nin yıllık gelinlik üretim kapasitesinin 1 milyona yakın olduğu bildiriliyor.
Bu veriler, hem iç hem dış pazarın güçlü yapısını ortaya koyarken, ikinci el satışın da bu yapının doğal bir uzantısı haline geldiğine işaret ediyor.
Türkiye'de ikinci el moda alışverişini kapsayan pazarın toplam büyüklüğünün yaklaşık 100 milyon dolar seviyesinde olduğu tahmin ediliyor. Avrupa'da ikinci el moda pazarının 2030 yılına kadar 26 milyar euro büyüklüğe ulaşabileceği öngörülüyor.
İKİNCİ EL MODA YÜKSELİŞTE
İkinci el gelinlik pazarı Türkiye'de henüz resmi bir ekonomik segment olarak ölçülmüyor ve bu alana ilişkin ayrıştırılmış veri bulunmuyor. Ancak online ilan hacmi, pazarın görünür biçimde büyüdüğünü işaret ediyor.
Mevcut tablo, ekonomik koşulların, dijital platform kullanımının ve gelinliklerin tek kullanımlık yapısının birleşmesiyle ikinci el gelinlik satışlarının Türkiye'de yaygınlaşmaya devam ettiğini gösteriyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
















































































