Yeni hedef kitle Müslüman tüketici
Batı dünyasında son dönemde Müslümanların tüketim alışkanlıkları çok sayıda araştırmaya konu oluyor. İstanbul'da bu hafta gerçekleştirilen Brand Week'te de bu konu enikonu masaya yatırıldı
10.11.2017 00:00:00
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Dünyanın ve Türkiye'nin önde gelen pazarlama ve iletişim liderlerinin buluşma noktası Brand Week (Marka Haftası) İstanbul, Zorlu Performans Sanatları Merkezi'nde gerçekleştirildi. Etkinlikte Apple'ın kreatif direktörü Ken Segall, dünyanın en genç CEO'su Jenk Oz ve '2020 Vizyonu: Geleneksel Kuralları Unutun' başlıklı konuşmasıyla Facebook'un Global Pazarlama Direktörü Sarah Personette gibi isimler konuştu.
Apple'ın 'Farklı Düşün-Think Different' kampanyasını yöneten, pankreas kanserinden ölen eski Apple CEO'su Steve Job ile 12 yıl birlikte çalışan, Apple ürünlerinin isimlerindeki 'i' eklentisinin mucidi Ken Segall, "O kadar basit ki" temalı bir konuşma yaptı. Ken Segall, yoğun ilgi gören sunumunda basit olmanın sekiz önemli kuralını açıkladı.
Bu kurallar şöyle:
1. Gerçek olan daha basittir: Reklam gibi kokmadan ürününü anlatmak.
2. Seçim yapmak zordur: Çok fazla model değil, iyi ürün ve iyi anlatım.
3. Aşk basitlikten gelir: Bir sorun olduğunda aşk kartını oynayabilirsin.
4. Hareketli ol
5. Daha az şeyi daha iyi yap
6. Minimumda tutmak her zaman iyidir: Ekleyecek şey kalmayana kadar değil, çıkartacak şey kalmayana kadar ürün geliştirmek gerekir.
7. Basitlik havadadır: Yarattığın ürüne bir kültür kat.
8. Bu bir savaş: Tüm eforunu tek bir şeye odakla
İslam dünyası genç ağırlıklı
Ortadoğu ve Müslüman genç nüfus uzmanlarından biri olan Sevsen Abdillahi de, Brand Week İstanbul'daki konuşmasında 'M Jenerasyonu' yani dünya çapındaki genç Müslüman topluluğun yaklaşımlarından bahsetti. Savsan Abdillahi, konuşmasına "Dünyada 1.6 milyar Müslüman yaşıyor. Bunların yüzde 33'ü 15 yaş, yüzde 66'sı 30 yaş altında. Bu durum, dünyada birçok markanın ve ürünün bu pazarı hedeflemesine sebep oluyor" dedi. Abdillahi, şunları söyledi. "Dünyada yaşayan genç Müslüman nüfusa gelince, aslında onlar sanılanın aksine dini kimlikleriyle tanımlanmak ve bilinmek istiyorlar. Fas, Mısır, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Ürdün, Filistin gibi ülkelerde yapılan araştırmaya göre Müslüman olarak tanınmak isteyen gençlerin oranı yüzde 80-yüzde95 arasında değişiyor. Müslüman nüfusun yüzde 90'dan fazlası, tüketimlerini dini inançlarına göre yapıyor."
Brand Week İstanbul 2017'de Müslümanların pazar potansiyeli de ilgi gören konulardan biri oldu. Verilen bilgiye göre 'İslami Finans' 1.6 trilyon dolar, 'Helal Gıda' 2 trilyon dolar, 'Medya ve Eğlence' 301 milyar dolar, 'Seyahat' 238 milyar dolar, 'Helal İlaç' 103 milyar dolar, 'Müslüman Modası' 484 milyar dolar, 'Helal Kozmetik' 73 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne sahip.
Dünyanın ve Türkiye'nin önde gelen pazarlama ve iletişim liderlerinin buluşma noktası Brand Week (Marka Haftası) İstanbul, Zorlu Performans Sanatları Merkezi'nde gerçekleştirildi. Etkinlikte Apple'ın kreatif direktörü Ken Segall, dünyanın en genç CEO'su Jenk Oz ve '2020 Vizyonu: Geleneksel Kuralları Unutun' başlıklı konuşmasıyla Facebook'un Global Pazarlama Direktörü Sarah Personette gibi isimler konuştu.
Apple'ın 'Farklı Düşün-Think Different' kampanyasını yöneten, pankreas kanserinden ölen eski Apple CEO'su Steve Job ile 12 yıl birlikte çalışan, Apple ürünlerinin isimlerindeki 'i' eklentisinin mucidi Ken Segall, "O kadar basit ki" temalı bir konuşma yaptı. Ken Segall, yoğun ilgi gören sunumunda basit olmanın sekiz önemli kuralını açıkladı.
Bu kurallar şöyle:
1. Gerçek olan daha basittir: Reklam gibi kokmadan ürününü anlatmak.
2. Seçim yapmak zordur: Çok fazla model değil, iyi ürün ve iyi anlatım.
3. Aşk basitlikten gelir: Bir sorun olduğunda aşk kartını oynayabilirsin.
4. Hareketli ol
5. Daha az şeyi daha iyi yap
6. Minimumda tutmak her zaman iyidir: Ekleyecek şey kalmayana kadar değil, çıkartacak şey kalmayana kadar ürün geliştirmek gerekir.
7. Basitlik havadadır: Yarattığın ürüne bir kültür kat.
8. Bu bir savaş: Tüm eforunu tek bir şeye odakla
İslam dünyası genç ağırlıklı
Ortadoğu ve Müslüman genç nüfus uzmanlarından biri olan Sevsen Abdillahi de, Brand Week İstanbul'daki konuşmasında 'M Jenerasyonu' yani dünya çapındaki genç Müslüman topluluğun yaklaşımlarından bahsetti. Savsan Abdillahi, konuşmasına "Dünyada 1.6 milyar Müslüman yaşıyor. Bunların yüzde 33'ü 15 yaş, yüzde 66'sı 30 yaş altında. Bu durum, dünyada birçok markanın ve ürünün bu pazarı hedeflemesine sebep oluyor" dedi. Abdillahi, şunları söyledi. "Dünyada yaşayan genç Müslüman nüfusa gelince, aslında onlar sanılanın aksine dini kimlikleriyle tanımlanmak ve bilinmek istiyorlar. Fas, Mısır, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Ürdün, Filistin gibi ülkelerde yapılan araştırmaya göre Müslüman olarak tanınmak isteyen gençlerin oranı yüzde 80-yüzde95 arasında değişiyor. Müslüman nüfusun yüzde 90'dan fazlası, tüketimlerini dini inançlarına göre yapıyor."
Brand Week İstanbul 2017'de Müslümanların pazar potansiyeli de ilgi gören konulardan biri oldu. Verilen bilgiye göre 'İslami Finans' 1.6 trilyon dolar, 'Helal Gıda' 2 trilyon dolar, 'Medya ve Eğlence' 301 milyar dolar, 'Seyahat' 238 milyar dolar, 'Helal İlaç' 103 milyar dolar, 'Müslüman Modası' 484 milyar dolar, 'Helal Kozmetik' 73 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne sahip.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.