logo
25 MAYIS 2024

Zayıflamada lif ve spor

03.07.2003 00:00:00
Uzun süre harcanan enerjiden fazlasının alınması sonucu vücutta yağ oranının artması şişmanlığa neden olur. Şişmanlığın önlenmesi, sağlıklı ve kalıcı zayıflığın sağlanmasında en güvenli yol, enerji içeriği azaltılmış diyet programlarının öğretilmesi ve uygulatılmasıdır. Diyet programlarının uygun egzersizlerle desteklenmesi başarıyı arttırır.

Egzersiz, kalori harcanmasını arttırarak negatif enerji dengesi hedefine ulaşılmasında yardımcı olur. Vücutta yağ oranının azalmasını sağlar. Yağsız kitle artışına katkıda bulunur. Kalp ve damar yapısını güçlendirir. Psikolojik rahatlama sağlar. Zayıflama programlarına alınan bireylerde kapasiteye uygun ve kademeli arttırılan egzersiz programları yararlıdır.

Zayıflama diyetlerinin temel amacı; vücut ağırlığını, olması gereken düzeye getirmek ve korumak, dengeli beslenmeyi sağlamak, diyetin kişi tarafından kabulü ve uygulanabilirliğini gerçekleştirmek, sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmak, diyetin lif içeriğini arttırmak, zayıflama süresini doğru saptamaktır.

Lifin su bağlama kapasitesi yüksek, enerji içeriğinin düşük olması, diyet enerjinin düşürülmesine yardımcıdır. Lif çiğneme fonksiyonunu artırarak yeme süresini uzatır ve aşırı besin alımını engeller. Kilo kaybedilmesinde etkin bazı hormonların salgılanmasını uyarır. Barsak hareketlerini arttırarak dışkının geçiş süresini kısaltır. İçerdiği laksatif bileşiklerle ağırlık azalmasına katkıda bulunur.

Daha önceki yazılarda doğru diyetin öneminden bahsetmiştik. Ancak görüldüğü spor ve lifle desteklenmesi diyetin verimini arttırmalıdır. Kişinin kilosuna bağlı olarak egzersiz programı seçilmelidir. Çok kilolu insanlarda olabilecek en güzel spor yürüyüştür. Kilo verdikçe tempo arttırılabilir veya başka sporlara geçiş yapılabilir. Spor salonlarında da doğru yönlendirmeler önemlidir.

Spor yapıyorum deyip geçmemek gerekiyor. Spor doğru nefesle yapılmazsa hiçbir anlamı kalmıyor. O nedenle yemeğin doğru pişirilmesi gerektiği gibi sporun doğru yapılması gerekiyor. Günün hangi saatinde olursa olsun spordan önce karbonhidrat ağırlıklı hafif bir atıştırma yapmak gerekiyor . Çünkü tüketilen karbonhidrat sporda bize enerji sağlamaya yardımcı oluyor. Yine bol sıvı tüketmeyi ihmal etmemek gerekir. Sporda kaybedilen sıvının yerine gelmesi önemlidir.

Sağlıklı ve bol sporlu günler dileğiyle...

Sorularınız için: Beslenme ve diyetisyen uzmanı Deniz Şafak Akçayoğlu

Tel : 0.212.557 00 99/Fax : 0.212.554 29 15
 
Diy. Uz. Deniz Şafak Akçayoğlu / diğer yazıları
'Erdoğan bütün ülkeyi harama teşvik ediyor'
Uygulanan ekonomik modeli ifşa etti
CHP Lideri, Altan Feyman'ın cenazesine katıldı
Özel'den Gülgûn Feyman'a taziye
İsrail, uluslararası hukuku 'yok' sayıyor
Refah'a ikinci kez saldırdı
'MHP ve Ülkü Ocakları onun bunun kum torbası olamaz'
Bahçeli'den eleştirilere sert yanıt
"Hep birlikte elimizi taşın altına koymak zorundayız"
Emekli ikramiyesi bayram öncesi yatacak
Lenf kanseri riskini tetikliyor
Dövme tutkunları dikkat!
Karadeniz zekası yine iş başında
'Kampanya amacına ulaştı'
THY uçağında dehşet
Hostesin beli kırıldı
Hava sıcaklığı normalin altında seyredecek
Ülke geneli sağanak etkisinde
Erdoğan'ın suçladığı Kılıçdaroğlu'nu savundu
'Normalleşmeye direnen bedelini öder'
İsrail askerleri sivillerin sığındığı okulu bastı
Cibaliya'da 180 Filistinli alıkondu
Otomobil köprüden dereye uçtu
1'i çocuk 2 kişi kayıp
Pasaport kontrolünü geçince AB'ye adım atıyorsunuz
'Kazıklamanın' küresel merkezi!
Bir yabancı şirket 42 bin 49 Türk şirketine karşı
Reste rest!
Gençlerimizi kaybediyoruz
İki tekerlekliler ölüme davetiye çıkarıyor
'Erdoğan bütün ülkeyi harama teşvik ediyor'
Uygulanan ekonomik modeli ifşa etti
CHP Lideri, Altan Feyman'ın cenazesine katıldı
Özel'den Gülgûn Feyman'a taziye
İsrail, uluslararası hukuku 'yok' sayıyor
Refah'a ikinci kez saldırdı
'MHP ve Ülkü Ocakları onun bunun kum torbası olamaz'
Bahçeli'den eleştirilere sert yanıt
"Hep birlikte elimizi taşın altına koymak zorundayız"
Emekli ikramiyesi bayram öncesi yatacak
Lenf kanseri riskini tetikliyor
Dövme tutkunları dikkat!
Karadeniz zekası yine iş başında
'Kampanya amacına ulaştı'
THY uçağında dehşet
Hostesin beli kırıldı
Hava sıcaklığı normalin altında seyredecek
Ülke geneli sağanak etkisinde
Erdoğan'ın suçladığı Kılıçdaroğlu'nu savundu
'Normalleşmeye direnen bedelini öder'
İsrail askerleri sivillerin sığındığı okulu bastı
Cibaliya'da 180 Filistinli alıkondu
Otomobil köprüden dereye uçtu
1'i çocuk 2 kişi kayıp
Pasaport kontrolünü geçince AB'ye adım atıyorsunuz
'Kazıklamanın' küresel merkezi!
Bir yabancı şirket 42 bin 49 Türk şirketine karşı
Reste rest!
Gençlerimizi kaybediyoruz
İki tekerlekliler ölüme davetiye çıkarıyor
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.