Dünyasına Hakk'ın zikrini hakim kılmış insana şeytanın bir zararı dokunmaz. Zira, Allah (cc), salihlerin üzerine şeytanın hakim olamayacağını bildirmiştir.
Ayeti kerimede; "Şeytan onlara galebe çaldı ve Allah'ı unutturdu" (Mücadele, 19) buyrularak dünyaya aldanmış olanların öne çıkan vasfı, Allah'ı unutmak olarak ortaya konur. Hem, "Şeytan, kanın bedendeki cereyanı gibi insan vücudunu hulûl eder. Onun yollarını oruçla daraltınız" buyurur Âlemlerin Efendisi (sav). O halde dünyaya karşı olmak, istek ve arzuları itidal ölçülere çekmek manasınadır ki, yoksa hayattan el-etek çekmek manasına değil...Bu manada Hakk'ı unutan insan ister dünyaya meyletmiş olsun ister dünyaya küsmüş olsun aldanmıştır. O halde aldanış, dünya ve dünyalıkların insanı Hakk'ın zikrinden alıkoymasıyla alakalıdır. Bilakis, dünyasına Hakk'ın ismini ve zikrini hakim kılmış insana ne şeytanın ne de dünyanın bir zararı dokunmaz. Nitekim, Cenab-ı Hak tarafından şeytan bu noktada dizginlenmiştir: "Benim has kullarım üzerine senin hiçbir sultan yoktur" (İsra, 65)."Takvaya erenler... İşte onlara şeytandan bir arıza iliştiği zaman iyice düşünürler. Bir de bakarsın ki, onlar görüp bilmişler, yakalamışlarn bile" (Araf, 231).
Ayeti kerimede; "Şeytan onlara galebe çaldı ve Allah'ı unutturdu" (Mücadele, 19) buyrularak dünyaya aldanmış olanların öne çıkan vasfı, Allah'ı unutmak olarak ortaya konur. Hem, "Şeytan, kanın bedendeki cereyanı gibi insan vücudunu hulûl eder. Onun yollarını oruçla daraltınız" buyurur Âlemlerin Efendisi (sav). O halde dünyaya karşı olmak, istek ve arzuları itidal ölçülere çekmek manasınadır ki, yoksa hayattan el-etek çekmek manasına değil...Bu manada Hakk'ı unutan insan ister dünyaya meyletmiş olsun ister dünyaya küsmüş olsun aldanmıştır. O halde aldanış, dünya ve dünyalıkların insanı Hakk'ın zikrinden alıkoymasıyla alakalıdır. Bilakis, dünyasına Hakk'ın ismini ve zikrini hakim kılmış insana ne şeytanın ne de dünyanın bir zararı dokunmaz. Nitekim, Cenab-ı Hak tarafından şeytan bu noktada dizginlenmiştir: "Benim has kullarım üzerine senin hiçbir sultan yoktur" (İsra, 65)."Takvaya erenler... İşte onlara şeytandan bir arıza iliştiği zaman iyice düşünürler. Bir de bakarsın ki, onlar görüp bilmişler, yakalamışlarn bile" (Araf, 231).
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.