‘Hüccet kalkınca tevbe kapısı kapanır’
İmam Sâdık (a.s.) şöyle buyurmuştur: “Hüccet yeryüzünden sadece kıyametten önce kırk gün boyunca kalkar. Hüccet kalkınca tevbe kapıları kapanır ve insan iman etmemişse artık iman etmesinin de bir faydası olmaz”
18.11.2018 00:00:00





Cenab-ı Hak, Kur'an'da şöyle buyuruyor: "Kötülükleri işleyip dururken, ölüm kendisine geldiği zaman; 'şimdi tevbe ettim' diyenler ile kâfir olarak ölenlerin tevbesi makbul değildir." (Nisa, 18).
"İnandıktan sonra küfredip, küfürlerini arttıranlar var ya, onların tevbeleri kabul edilmeyecektir." (Âl-i İmran, 90).
Resûlullah (s.a.a.) şöyle buyurmuştur: "(Ahiret işini) müşahede etmeden önce tevbe eden kimsenin tevbesini Allah kabul eder." (el-Kafi, 2/440/2).
Yine Resûlullah (s.a.a.) şöyle buyurmuştur: "Şüphesiz Allah-u Teâlâ sayılı nefesi kalmadıkça kulun tevbesini kabul eder." (Kenz'ul-Ummal, 10187).
İmam Bâkır (a.s.), boğazına işaret ederek şöyle buyurmuştur: "Can buraya gelince âlim için artık tevbe etmek olmaz. Ama cahil için tevbe vardır." (el-Kafi, 2/440/3).
İmam Sadık (a.s.), boğazına işaret ederek şöyle buyurmuştur: "Can buraya gelince âlim için artık tevbe etmek olmaz." Sonra da şu ayeti okudu: "Allah kötülüğü bilmeyerek yapıp da, hemen tevbe edenlerin tevbesini kabul etmeyi üzerine almıştır." (a.g.e., 1/47/3).
İmam Sâdık (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Kul yaptığı her günahta, her ne kadar âlim de olsa cahildir. Zira o Rabbine karşı günah işlemekte nefsini tehlikeye atmıştır." (Nur'us-Sakaleyn, 1/457/128).
Yine İmam Sâdık (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Hüccet yeryüzünden sadece kıyametten önce kırk gün boyunca kalkar. Hüccet kalkınca tevbe kapıları kapanır ve insan iman etmemişse artık iman etmesinin de bir faydası olmaz." (el-Bihar, 6/18/1).
İmam Rıza (a. s), Firavun'un iman ettiği ve Allah'ın birliğini ikrar ettiği halde Allah'ın kendisini suda boğmasının nedeni sorulunca şöyle buyurmuştur: "Zira o azabı gördükten sonra iman etti. Azabı gördükten sonra iman etmek makbul değildir." (a.g.e., 23/25).
Pişmanlığın tevbe olduğuna dair İmam Ali (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Pişmanlık iki tövbeden biridir." (Mustedrek'ul Vesail, 12/118/13674).
İmam Ali (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Günahtan pişmanlık yeniden günah işlemeye engel olur." (Gurer'ul-Hikem, 1398).
Yine İmam Ali (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Kalbin pişmanlığı günahı örter."
İmam Bakır (a.s.) ise şöyle buyurmuştur: "Şiddetli bir pişmanlık ve çok istiğfarda bulunmakla geçmiş günahların kökünü kazıyın." (el-Bihar, 78/164/1). (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
OKAN EGESEL
"İnandıktan sonra küfredip, küfürlerini arttıranlar var ya, onların tevbeleri kabul edilmeyecektir." (Âl-i İmran, 90).
Resûlullah (s.a.a.) şöyle buyurmuştur: "(Ahiret işini) müşahede etmeden önce tevbe eden kimsenin tevbesini Allah kabul eder." (el-Kafi, 2/440/2).
Yine Resûlullah (s.a.a.) şöyle buyurmuştur: "Şüphesiz Allah-u Teâlâ sayılı nefesi kalmadıkça kulun tevbesini kabul eder." (Kenz'ul-Ummal, 10187).
İmam Bâkır (a.s.), boğazına işaret ederek şöyle buyurmuştur: "Can buraya gelince âlim için artık tevbe etmek olmaz. Ama cahil için tevbe vardır." (el-Kafi, 2/440/3).
İmam Sadık (a.s.), boğazına işaret ederek şöyle buyurmuştur: "Can buraya gelince âlim için artık tevbe etmek olmaz." Sonra da şu ayeti okudu: "Allah kötülüğü bilmeyerek yapıp da, hemen tevbe edenlerin tevbesini kabul etmeyi üzerine almıştır." (a.g.e., 1/47/3).
İmam Sâdık (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Kul yaptığı her günahta, her ne kadar âlim de olsa cahildir. Zira o Rabbine karşı günah işlemekte nefsini tehlikeye atmıştır." (Nur'us-Sakaleyn, 1/457/128).
Yine İmam Sâdık (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Hüccet yeryüzünden sadece kıyametten önce kırk gün boyunca kalkar. Hüccet kalkınca tevbe kapıları kapanır ve insan iman etmemişse artık iman etmesinin de bir faydası olmaz." (el-Bihar, 6/18/1).
İmam Rıza (a. s), Firavun'un iman ettiği ve Allah'ın birliğini ikrar ettiği halde Allah'ın kendisini suda boğmasının nedeni sorulunca şöyle buyurmuştur: "Zira o azabı gördükten sonra iman etti. Azabı gördükten sonra iman etmek makbul değildir." (a.g.e., 23/25).
Pişmanlığın tevbe olduğuna dair İmam Ali (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Pişmanlık iki tövbeden biridir." (Mustedrek'ul Vesail, 12/118/13674).
İmam Ali (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Günahtan pişmanlık yeniden günah işlemeye engel olur." (Gurer'ul-Hikem, 1398).
Yine İmam Ali (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Kalbin pişmanlığı günahı örter."
İmam Bakır (a.s.) ise şöyle buyurmuştur: "Şiddetli bir pişmanlık ve çok istiğfarda bulunmakla geçmiş günahların kökünü kazıyın." (el-Bihar, 78/164/1). (Muhammed Muhammedî Reyşehrî, Mizanu'l-Hikmet).
OKAN EGESEL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.