logo
13 MAYIS 2025

Nokia geriliyor, Apple yükseliyor

Nokia, Lumia serisinin Türkiye'de satışa sunulmasından önce yapılan bir araştırmaya göre, akıllı telefonlarda kullanıcılar açısından favorilikte yüzde 54'den yüzde 37'ye gerilerken, Apple yüzde 23'ten 31'e çıktı

08.12.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Araştırma şirketi Nielsen tarafından gerçekleştirilen Türkiye'deki akıllı telefon sahipleri ile Akıllı Telefon Araştırması Nisan - Haziran 2012 araştırmasına göre, akıllı telefon kullanıcılarının sahip oldukları cihazlardan memnuniyeti oldukça yüksek! Akıllı telefonlar kullanıcılardan ortalamada 10 üzerinden 8.6 puan aldı. En yüksek memnuniyet 9.2 ile Apple'da. Apple'ı sırasıyla RIM Blackberry 8.7; Samsung 8.6; Nokia 8.4 ile takip ediyor. Akıllı telefon kullanıcıları arasında favori görünen telefon markaları sırasıyla Nokia yüzde 37, Apple yüzde 31, Samsung yüzde 17, RIM Blackberry yüzde 6. Geçen seneye göre önemli değişimler söz konusu. Nokia yüzde 54'den yüzde 37'ye gerilerken; Apple yüzde 23'ten yüzde 31'e ve Samsung yüzde 12'den yüzde 17'ye yükseliş gösterdi.

Akıllı telefonlar yaygınlaşıyor
BrandSpark tarafından yapılan bir başka araştırmaya göre ise, akıllı telefon kullanımı, tüketici tercihleri, mobil reklâm harcamaları konusunda önemli verileri ortaya koyan araştırmalar, 2013 yılı stratejileri için markalara ve özellikle telekom operatörlerine önemli ipuçları verecek.
• Akıllı telefonlar, Türk tüketicisi için standart aksesuarlardan: Neredeyse online (internete bağlanabilen) nüfus içindeki 10 alışveriş yapandan 6 tanesinin akıllı telefonu var ve diğer taraftan da olmayanlardan her iki tanesinden 1 tanesi almayı planlıyor.
• Akıllı telefon kullanımında uygulamalar oldukça yoğun. 10 akıllı telefon kullanıcısından 8 tanesi sadece e-posta ve web tarayıcısı haricinde uygulama (aplikasyon) kullanıyor. Facebook, hava durumu ve harita aplikasyonları ile haber aplikasyonları en çok kullanılan aplikasyonlar. Bunları oyun ve bankacılık aplikasyonları takip ediyor.
• Türk tüketicisi şu anda ürün bilgisine bağlı durumda ve mağaza içindeyken bunları akıllı telefonundan inceliyor: Yüzde 64'ü düzenli olarak online alışveriş yaptıklarını belirtiyor.
• 10 kişiden 7 tanesi müşteri ödüllerinden, sosyal ağlardaki arkadaş tavsiyelerinden ve online tüketici değerlendirmelerinden gelen ürün tavsiyelerine güveniyor.
• Mutfak alışverişi yapanların yüzde 54'ü liste kullanırken, bunların sadece yüzde 14'ü ürünlerin markasını seçmiş durumda. Büyük çoğunluk, marka seçimi ile son kararlarını mağazanın içindeyken yapıyorlar.
• Şu anda alışveriş yapanların yüzde 60'ı broşürleri sebze/meyve alışverişleri sırasında ne alacakları ile ilgili olarak ana fikir kaynağı olarak görüyor.
• Broşürler ve mağaza içi tabelalar/görseller alışveriş yapanlara daha zengin bilgi sunmak üzere mobil teknolojiyi bir kaldıraç olarak kullanabilirler.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
BTP lideri hakkında iddianame
Hüseyin Baş'tan tek cümlelik yanıt
İşte atılması muhtemel adımlar
PKK'nın feshinin ardından top Mecliste
Kremlin'den İstanbul zirvesi açıklaması
Putin zirveye katılacak mı?
Yangında eşi ve 2 çocuğu hayatını kaybetmişti
İtfaiye eri ve birlikte yaşadığı kadın gözaltına alındı
80 yaşındaki kadını ezerek öldürmüştü
İETT şoförü hakkında karar açıklandı
Pakistan'dan 'nükleer' açıklaması
"Gerilimde nükleer silah gündeme gelmedi"
Diplomasının iptali İmamoğlu'na tebliğ edildi
İstanbul Üniversitesi geri adım atmıyor
İşte ihtilaf noktaları
Rusya ile Ukrayna niçin anlaşamıyor?
Artçılar devam ediyor
İstanbul bu sabah 3.8 ile sarsıldı
Türkiye rotada yok, İsrail de
Trump, Suudi Arabistan'da
TÜİK doğum istatistiklerini açıkladı
Geçen yıl 937 bin 559 bebek doğdu
Esnaf denetim kıskacında
Biri bitiriyor, öteki başlıyor; artık gına geldi
Nedeni ithalatın patlaması
Cari açık roketledi
Bu devirde para bulmak zor zanaat!
Şimşek yine yollara düştü
Yabancı firma istedi, düğmeye basıldı
Paslanmaz sektörü soruşturma kıskacında
BTP lideri hakkında iddianame
Hüseyin Baş'tan tek cümlelik yanıt
İşte atılması muhtemel adımlar
PKK'nın feshinin ardından top Mecliste
Kremlin'den İstanbul zirvesi açıklaması
Putin zirveye katılacak mı?
Yangında eşi ve 2 çocuğu hayatını kaybetmişti
İtfaiye eri ve birlikte yaşadığı kadın gözaltına alındı
80 yaşındaki kadını ezerek öldürmüştü
İETT şoförü hakkında karar açıklandı
Pakistan'dan 'nükleer' açıklaması
"Gerilimde nükleer silah gündeme gelmedi"
Diplomasının iptali İmamoğlu'na tebliğ edildi
İstanbul Üniversitesi geri adım atmıyor
İşte ihtilaf noktaları
Rusya ile Ukrayna niçin anlaşamıyor?
Artçılar devam ediyor
İstanbul bu sabah 3.8 ile sarsıldı
Türkiye rotada yok, İsrail de
Trump, Suudi Arabistan'da
TÜİK doğum istatistiklerini açıkladı
Geçen yıl 937 bin 559 bebek doğdu
Esnaf denetim kıskacında
Biri bitiriyor, öteki başlıyor; artık gına geldi
Nedeni ithalatın patlaması
Cari açık roketledi
Bu devirde para bulmak zor zanaat!
Şimşek yine yollara düştü
Yabancı firma istedi, düğmeye basıldı
Paslanmaz sektörü soruşturma kıskacında
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.