Sistemi yeni bir düzen'in kalıplarına adapte etmek yönünde yoğun çalışmalar var. Önce Taşıma Kanunu? Ardından Karayolu Taşıma Yönetmeliği ve sonra Mali ve Mesleki yeterlilik? Her iki Yönetmelik'le sistemde sağlıklı bir düzen kurulması amaçlanıyor.Kanun çıkarılıyor; hak ve sorumlulukların çerçeve'si çiziliyor. Kanunu uygulamak için yönetmeliklere gerek var. Yürürlükteki kanunun uygulanmasında en önemli anahtar, yönetmelikler. Bugün; çerçevesi çizilmiş kanunların işlemesini sağlayan 14 binin üzerinde yönetmelik var. Bu iş biraz garip ama fazla şikayet etmeyelim. Çünkü, çıkarılan kanunun değişmesi zor; halbuki, yönetmelikler kolay düzenleniyor. Sistemin sağlıklı işlemesi için bazı önerilerim olacak.Bakanlık, taşımacılardan, özellikle kurumlaşmış köklü firmalardan gelen görüşlere mutlaka itibar etmeli. Bu işin onlarca yıldır sıkıntısını çeken, bir yanlışlık halinde çeken olan birazda onlar?Taşımacılarda bilmeli ki; kendi istedikleri her şeyin yapılması mümkün değil. Bazen diğer kanunlar, bazen kamu menfaati, bazen de Avrupa Birliği uygulamaları ile istenenin yapılması engellenebilir. Hem Rekabet Kanunu, hem kamu yararı, hem AB ve hem de mevcut Karayolları Taşıma Kanunu, serbest rekabeti öngörüyor, gerektiriyor. Bilmem buna rağmen hala taban fiyat konusunda ısrar mümkün mü? Bunu istemek olmayacak duaya amin demek olmaz mı?Her iki yönetmelik çalışmalarında son noktaya doğru yavaş gidiliyor. Umarım 2009'da tam tekemmül etmiş yönetmeliklerin sahibi oluruz. Bu yüzden; Bakanlık dahil; herkesin daha iyi bir yönetmelik için caba göstermesi gerekiyor. Gelinen olumlu noktaya rağmen, taşımacıların pek çok beklentisi var. Bunların en önemlisi, yetki belgeleri alanında?Önce belge ücretlerinin yüksekliği: Bakanlık bu alınacak ücretler ile imkanlarını iyileştireceğini ve daha iyi hizmet sunacağını düşünüyor? Bu yaklaşım elbette iyi niyetli. İşin birde diğer yönü var. Vatandaşa hizmet, devlet bütçesinden olmaz mı? Taşımalar hala yaptıkları çeşitli ödemeleri, vergileri hizmet almak için vermiyor mu? Buna rağmen hizmet için çok yüksek belge ücretleri alınması rahatsızlık yaratıyor. En azından bir orta yol bulunmalı.Koltuk kapasiteleri ve taşıt yaşları da önemli. Artık küçük sermaye ile bazı işleri yapmak imkanı kayboluyor. Küçük sermaye bazı alanlarda yeterli olurken, taşımacılık dahil bazı alanlarda iyi ve güvenli hizmete yaramıyor. Mali gücün, mali ve saygınlık ile birlikte taşımacılığa girmesi gerekiyor. Bu da güçlü organizasyon ve koltuk kapasitesi gerektiriyor. Şüphesiz ki bu değişim, bazı meslektaşlarımızı zorlayacak. Kimse onların yok olmasını istemimi yor. Ya da, birleşecekler yada kredi v.s. ile büyüyecekler. Tabii büyüklük de katlanabilir bir zorluk getirmeli.Şu husus çok önemli: Her değişimin zamana ihtiyacı vardır. Bu nedenle zamana yayılmış kademeli geciş olmalı. Her katı kural, geçici maddeler ile yumuşattırılarak uygulamaya sokulmalı. Yaş konusunda da dikkat gerekir: Bakımı iyi elbette eski araçlar kullanılabilir ama zaten yoğun kullanılan araçları kontrol ettirmeden kullandırmak hizmette özellikle güvenlikte sorun yaratabilir. Ben çeşitli yönleriyle olayın tarafı olduğu için daha fazla konuşmak istemiyorum. Bakanlık herkesi dinlesin, fikirlere değer versin ama taşımacılar da okumadan, bilmeden konuşup bunların yapılmasını beklemesin, yapmayanları suçlamasın. Deneyim ve uzmanlık açılarından yeterli olan birikimli insanlarımız var sektörde. Sayıları azda olsa var. Taşımacılar onlara güvensin, sektör adına onlar fikri üretsin.Bakanlık da onlarla teması arttırsın, onları önemsesin. Bu işlerin, beş dakika bir göz atmakla yapılamayacağını herkes kabul etmeli..
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Misafir Kalem (A) / diğer yazıları
- RESUL BALCI: Karlar düşerken / 22.02.2025
- Niçin organik cilt ürünlerini tercih etmeliyiz? / 01.06.2014
- Ali Ekber ARAS / 17.12.2013
- İbretlik ve dramatik bir olay: Yassıçemen Savaşı / 15.10.2012
- Savaşsız işgal ya da kaldırım taşlarını yemek / 12.10.2012
- Gavur Kadı / 21.09.2012
- Doğru söze ne denir? / 14.09.2012
- Süslü cümleler.... / 14.09.2012
- Çözümün önünden çekil! / 07.09.2012
- 2011'de neler olmadı' (Hüsamettin Çalışkan) / 04.01.2012
- Niçin organik cilt ürünlerini tercih etmeliyiz? / 01.06.2014
- Ali Ekber ARAS / 17.12.2013
- İbretlik ve dramatik bir olay: Yassıçemen Savaşı / 15.10.2012
- Savaşsız işgal ya da kaldırım taşlarını yemek / 12.10.2012
- Gavur Kadı / 21.09.2012
- Doğru söze ne denir? / 14.09.2012
- Süslü cümleler.... / 14.09.2012
- Çözümün önünden çekil! / 07.09.2012
- 2011'de neler olmadı' (Hüsamettin Çalışkan) / 04.01.2012

















































































