HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 26 HAZİRAN 2022, PAZAR

Tevhid-i Tedrisat’ın 97. yılı

05.03.2021 00:00:00
'Tevhid-i Tedrisat’ın 97. yılı' seslendirme dosyası:
Toplumların olumlu veya olumsuz tarihi süreçte gelişimini ya da değişimini sağlayan önemli unsurların başında eğitim ve eğitim kurumları gelir. Elbette ki eğitim-öğretimin temelini o milletin milli-manevi değerlerini koruyarak her yönüyle bilgili, atılımcı, ülkesine milletine ve tabii kendisine faydalı bireyler yetiştirmek olmalıdır. Bunu başaran toplumlar her türlü ilerlemeyi bilimde,

teknolojide, sanatta, zanaatta, ziraatta vs. sağlarlar ve başka milletlerin boyunduruğuna girmeden varlıklarını devam ettirirler.

Öte yandan diğer millet ve devletlerin her türlü kaynaklarını ele geçirmek isteyen, sömürgeci güçler o ülkelerin eğitim ve öğretim kurum ve sistemini ele geçirmek ister. Bunun için devletlerin güçsüz olduğu dönemlerde, çeşitli baskılarla eğitim sahasında haklar elde etmeye çalışırlar. Zayıf olduğu dönemde de azınlık okulları ülkemizin insanlarını yönetim zafiyeti ve denetimsizlikten dolayı devşirmişlerdir. Bizden görünen ama başka milletlere, onların projelerine hizmet eden fertler ortaya çıkmıştır.

Ayrıca Osmanlı İmparatorluğu, 1776'dan itibaren batılı örneğe göre askeri okullar, Tanzimat yıllarından itibaren Rüştiye, İdadi, Sultani gibi ortaöğretim, İptidai gibi İlköğretim Okulları açmışlar; Maarif Nezareti'ne (Milli Eğitim Bakanlığı) bağlı okulların yanında, Şeriye ve Evkaf nezaretine bağlı medreseler ile sıbyan mekteplerinde Osmanlı Devleti'nin çok başlı bir eğitim şekliyle vatandaşlarının eğitimini sürdürmeye çalışıyordu.

Birbirinden farklı eğitim şekli, malesef çok sesliliğin ötesinde, birbirinden kopuk bireyler yetişiyordu. Bu eğitim tarzı, koca bir çınarın çöküşünü hızlandıran önemli bir unsur oldu.

Bunun için Cumhuriyetimiz kurulduktan sonra, eğitim ve öğretimdeki bu olumsuzluklardan ve bu karışıklıklardan milli eğitimi kurtarmak için, 3 Mart 1924'te, 430 sayılı Tevhid-i Tedrisat kanunu ile eğitim ve öğretimin birleştirilmesi 97 yıl önce sağlanmıştır.

Bu maksatla Gazi Mustafa Kemal Atatürk eğitim alanında yapılan devrimleri yerleştirmek ve en önemlisi milli manevi şuuru meydana getirmek, toplumda milli eğitimin önemini vurgulamak için yurt gezilerine çıkmıştır. Atatürk 25 Temmuz 1924'te Ankara'da Öğretmenler Birliği Kongresini topladı. Bu birliğin yurt çapında yaygınlaşmasını teşvik etti.

Yaptığı konuşmada: "Yeni nesli Cumhuriyetin fedakâr öğretmenleri ve eğitimcileri sizler yetiştireceksiniz. Yeni kuşaklar sizlerin eseri olacaktır. Milli ahlakımız, uygar düşünceler ve uygar temellerle güçlendirilmelidir." diyerek, devletimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk eğitim ve öğretime en yüksek değeri verdiğini göstermiştir.

Atatürk vatanın kurtuluşunu milletin bağımsız ve hür olmasını, Başkomutanlıkla ulus ve ülkenin çağdaş uygarlığın üstüne çıkmasında, başöğretmenliği aynı tutmuştur. 30 Ağustos 1924'te Dumlupınar'da yaptığı konuşmasında özellikle bu konuyu vurgulamıştır. 11 Eylül 1924'te Bursa'da öğretmenlere eğitim ve öğretimin önemini vurgulayan konuşmasının ardından, oradan Hamidiye gemisi ile Karadeniz seyahatine başladı. Trabzon'da Öğretmen Okulu'nun hatıra defterine "Yeni kuşaklar en büyük Cumhuriyetçilik dersini bugünkü öğretmenlerden ve onların yetiştireceği öğrencilerden alacaktır." diye yazarak eğitim konusundaki hassasiyetine tekrar dikkat çekmiştir.

Hiç durmadan yurt gezisine devam ederek, gittiği her yurt köşesinde eğitimin birliğini ve önemi defaatle vurguladı. 3 Mart 1924'te, 97 yıl önce, kabul edilen Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun yıldönümünde Eğitimin Birliğinin önemini; eğitim hayatını ele geçirerek onlarca yıl yetiştirdiği misyoner, pastör ajanlarla 15 Temmuz'da FETÖ kalkışmasında gördük, acı bir şekilde devlet ve millet olarak yaşadık.

Bu FETÖ terör oluşumunun milli ve manevi birliğimiz için, devletimizin bekası için en büyük tehdit olduğunu 20 yıl öncesinden haber veren, tek başına kadrosuyla her türlü uyarı ve mücadeleyi yapan Prof. Dr. Haydar Baş hocamızın gayreti boşuna değildir.

Haydar Baş hocamız, bir öğretmen ve Hoca Atatürk olarak hep eğitim ve öğretimin önemini anlatmıştır. Eğitimde milli-manevi değerlere sahip bir Türk genci modelini örnekleriyle yetiştirmemiz gerektiğini anlatmıştır. Yetiştirdiği kadrosuyla bu örnek nesli de göstermiştir. Tam bağımsızlık taraftarı, Milli Ekonomi Modeli, Sosyal Devler-Milli Devlet projelerini savunan; milli birlik ve beraberliği, kardeşliğimiz ve yurttaşlarımız için en önemli birleştirici bağ olarak kabul eden, milleti ve geleceği için hep ileriyi düşünen, bir hayali olan örnek bir kadro, örnek bir nesildir Prof. Dr. Haydar Baş'ın kadrosu.

Milletimiz bu kadroları baş tacı yaparsa, Prof. Dr. Haydar Baş'ın Milli Ekonomi Modeli'ni, Sosyal Devlet-Milli Devlet projelerini uygulayacak olan, Bağımsız Türkiye Partisi Genel Başkanı Hüseyin Baş ve bu anlatılan kadrolarını iktidara taşırsa, işte o zaman milletimiz; devletimizin ve kutlu vatanımızın ilelebet payidar kalmasını, zahmetsiz bir şekilde garanti altına almış olur.

 



 
Ömer Turan / diğer yazıları
- Tehlikeli oyunlar / 27.01.2022
- Ekonomi hangi sistemle değişir? / 19.01.2022
- Ekonomide gerçek / 30.12.2021
- Hz Mevlana ve kutlu yolu / 22.12.2021
- BTP Türkiye’nin geleceği / 15.12.2021
- Dini anlamada ve yaşamada yöntemimiz / 08.12.2021
- Kendini milletine adamış lider / 10.11.2021
- Dilimiz ve alfabemiz Türkçe / 03.11.2021
- Kaybolan değerlerimiz! / 27.10.2021
- Siyaset çözüm üretemiyor / 20.10.2021
- Mevlid kandilimiz / 14.10.2021
- Trabzon’da BTP coşkusu / 12.10.2021
- Yaşanan gerçek geçim sıkıntısıdır / 06.10.2021
- Milletin doğan güneşi / 29.09.2021
- Kandırıldık! / 15.09.2021
- Dostlardan haberler / 10.09.2021
- Eğitim öğretim üzerine / 09.09.2021
- Peygamberimizin davet mektupları ve Dinlerarası Diyalog / 05.09.2021
- Hz Hüseyin’in ashabının ışık tutan halleri / 25.08.2021
- Hz. Hüseyin’in (a.s) kıyamının sebebi / 11.08.2021
- Peygamberimizin mirası / 28.07.2021
- İnsan istediğine ulaşır / 24.07.2021
- İşsizlik, yoksulluk ve demokrasi / 15.07.2021
- Örnek model Ehl-i Beyt / 07.07.2021
- Karanlıklarda aydınlık yüzleri çıkaran lider / 30.06.2021
- Milletin geleceği kimin elinde? / 23.06.2021
- Allah’ın güzel kulu / 16.06.2021
- Birlik ve kardeşlik için / 10.06.2021
- Milleti Atatürk’ünü hep rahmetle anıyor / 02.06.2021
- Geleceğimiz için varlıklarımızı koruyalım / 26.05.2021
- Helalleşelim mi? / 19.05.2021
- Bayramımız Bayram Olsun / 13.05.2021
- İnsanca yaşamak / 05.05.2021
- Çocuklar sevinsinler / 28.04.2021
- Ramazan iklimi / 21.04.2021
- 14 Nisan, hasret bir yıl / 14.04.2021
- Çözümün adresi ne? / 07.04.2021
- Günümüzde güzel ahlak / 01.04.2021
- Güzel ahlak için onu yaşayan örnek şart / 24.03.2021
- Çanakkale’de başlayan Kurtuluş Savaşı / 18.03.2021
- Birlik ve beraberlik ruhu / 12.03.2021
- Kutlu Mirac Kandiliniz mübarek olsun / 10.03.2021
- Tevhid-i Tedrisat’ın 97. yılı / 05.03.2021
- Sessiz devrimle başlayan Milli Ekonomi Modeli çağı / 03.03.2021
- Toplumsal barış nasıl sağlanır? / 26.02.2021
- Atatürk ve din / 24.02.2021
- Liderler gençleri anlayabiliyor mu? / 19.02.2021
- Gençlerin insanlığa yön vermesi / 17.02.2021
- Dünya hayatı zulüm mü? (2) / 11.02.2021
- Dünya hayatı zulüm mü? (1) / 10.02.2021
- Millet olarak varlığımızı sürdürmenin yolu -2- / 04.02.2021
- Millet olarak varlığımızı sürdürmenin yolu -1- / 03.02.2021
- Birliğin adresi Kur’an ve onun canlı örneği Ehl-i Beyt / 28.01.2021

Yeni Mesaj arşivinde 'tarihte bugün'

Yeni Mesaj Gazetesi arşivi 2001 yılına kadar eksiksiz içerikle erişime açık olup ayrıca tüm arşivde anahtar kelimelerle arama yapmak da mümkündür.

05.03.2020, 05.03.2019, 05.03.2018, 05.03.2017, 05.03.2016, 05.03.2015, 05.03.2014, 05.03.2013, 05.03.2012, 05.03.2011, 05.03.2010, 05.03.2009, 05.03.2008, 05.03.2007, 05.03.2006, 05.03.2005, 05.03.2004, 05.03.2003, 05.03.2002


logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 425 10 66
Faks: (212) 424 69 77
E-posta: [email protected] [email protected]


WhatsApp haber: (0542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2022

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez.