Uçak firmalarını Asya zengin edecek
ABD'li uçak üreticisi Boeing, önümüzdeki 20 yıl içinde toplam 5.9 trilyon dolar değerinde 39 bin 620 adet yeni uçak talebi öngörüyor. Talebin 15 bin 130'u başta Çin olmak üzere Asya kıtasından gelecek
15.07.2016 00:00:00
Yalçın ERKOL/İSTANBUL
ABD'li uçak üreticisi Boeing önümüzdeki 20 yıl içinde yeni uçak talebinin yüzde 4.1 artış göstererek 39 bin 620 adet olacağını öngörüyor. Şirketin İngiltere'deki Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı'nda açıkladığı yıllık Mevcut Piyasa Görünümü raporunda (CMO), bu yeni uçakların toplam değeri 5.9 trilyon dolar olarak tahmin ediliyor. Boeing Ticari Uçaklar Pazarlama Başkan Yardımcısı Randy Tinseth, "Finansal piyasayı etkisi altına alan son gelişmelere rağmen havacılık sektörü, ticari filosunu ikiye katlayarak uzun vadeli büyümeye devam edecek. Önümüzdeki yirmi yıl boyunca yolcu trafiğinin yılda yüzde 4.8 oranıyla büyümesini bekliyoruz" dedi.
Yüzde 71'i tek koridorlu
Tek koridorlu uçak pazarı, düşük maliyetli havayolları ve büyümeyi sağlayan yeni pazarlar ile daha güçlü olacak. Bu segmentte, geçtiğimiz yıl boyunca yüzde 5'ten fazla artış görülerek 28 bin 140 adet yeni uçağa ihtiyaç duyulacak. Tinseth "Şüphesiz, tek koridorlu uçak pazarının kalbinde yeni Boeing MAX 8 ve mevcut 737-800 yer almaktadır. Mevcut bekleyen siparişin hâlihazırda yüzde 76'sı tek koridorlu uçaklardan oluşuyor. Ürünlerimiz bu alanda net avantaja sahip" dedi.
Asya pazarı, Çin de dâhil olmak üzere, gelecek 20 yıl boyunca toplam uçak teslimatlarında başı çekmeye devam edecek. Önümüzdeki 20 yıl boyunca satılacak uçakların 15 bin 130'u Asya ülkelerindeki havayolu şirketleri tarafından satın alınacak. Asya'yı 8 bin 330 ile Kuzey Amerika, 7 bin 570 ile Avrupa, 3 bin 310 ile Ortadoğu, 2 bin 960 ile Latin Amerika, 1150 ile Afrika izleyecek.
ABD'li uçak üreticisi Boeing önümüzdeki 20 yıl içinde yeni uçak talebinin yüzde 4.1 artış göstererek 39 bin 620 adet olacağını öngörüyor. Şirketin İngiltere'deki Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı'nda açıkladığı yıllık Mevcut Piyasa Görünümü raporunda (CMO), bu yeni uçakların toplam değeri 5.9 trilyon dolar olarak tahmin ediliyor. Boeing Ticari Uçaklar Pazarlama Başkan Yardımcısı Randy Tinseth, "Finansal piyasayı etkisi altına alan son gelişmelere rağmen havacılık sektörü, ticari filosunu ikiye katlayarak uzun vadeli büyümeye devam edecek. Önümüzdeki yirmi yıl boyunca yolcu trafiğinin yılda yüzde 4.8 oranıyla büyümesini bekliyoruz" dedi.
Yüzde 71'i tek koridorlu
Tek koridorlu uçak pazarı, düşük maliyetli havayolları ve büyümeyi sağlayan yeni pazarlar ile daha güçlü olacak. Bu segmentte, geçtiğimiz yıl boyunca yüzde 5'ten fazla artış görülerek 28 bin 140 adet yeni uçağa ihtiyaç duyulacak. Tinseth "Şüphesiz, tek koridorlu uçak pazarının kalbinde yeni Boeing MAX 8 ve mevcut 737-800 yer almaktadır. Mevcut bekleyen siparişin hâlihazırda yüzde 76'sı tek koridorlu uçaklardan oluşuyor. Ürünlerimiz bu alanda net avantaja sahip" dedi.
Asya pazarı, Çin de dâhil olmak üzere, gelecek 20 yıl boyunca toplam uçak teslimatlarında başı çekmeye devam edecek. Önümüzdeki 20 yıl boyunca satılacak uçakların 15 bin 130'u Asya ülkelerindeki havayolu şirketleri tarafından satın alınacak. Asya'yı 8 bin 330 ile Kuzey Amerika, 7 bin 570 ile Avrupa, 3 bin 310 ile Ortadoğu, 2 bin 960 ile Latin Amerika, 1150 ile Afrika izleyecek.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.