10 bin kilometre uzakta ‘Türkiye bahçesi'
2016 Antalya Expo'nun tanıtımı için Tayland'da
Türkiye Bahçesi kuruldu
23.01.2012 00:00:00
HABER MERKEZİ
Tayland'ın kuzeyinde yer alan Chiang Mai kentinde düzenlenen 32 ülkenin katıldığı Royal Flora Ratchaphruek Expo'sunda Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, kurduğu 2 bin metrekarelik Türkiye Bahçesi ve düzenlediği Türk geceleriyle hem ülkemizin, hem de Expo 2016 Antalya'nın tanıtımını yapıyor. 2011 Aralık ayında Paris'te düzenlenen törende Uluslararası Sergiler Bürosu, Antalya'nın 2016 yılındaki Botanik Expo'sunun bayrağını Türkiye'ye vermişti. Dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olarak kabul edilen ‘Dünya Botanik Expo'su 2016 yılında, ‘Çiçek ve Çocuk' temasıyla Antalya'da düzenlenecek. 900 dönüm alanda kurulacak ve 6 ay sürecek Expo'da 100 ülke yer alacak. 5 milyon yabancı ve 3 milyon yerli ziyaretçinin beklendiği Antalya 2016 Expo'nun ekonomiye 1 milyar Euro katkı sağlaması bekleniyor.
Isınma turları
Tayland'da gerçekleştirilen organizasyonu değerlendiren Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, bu tarz organizasyonların kendileri için ısınma turları olduğunu belirtti ve “Edindiğimiz tecrübeler ve yaptığımız gözlemler sayesinde, Nisan ayında Hollanda'da düzenlenecek Venlo Expo'ya daha iyi hazırlanacağız” dedi. Türkiye'de düzenlenecek en büyük organizasyon olan Expo 2016 için çok çalıştıklarını belirten Bağdatlıoğlu, “Tanıtımımızı broşür göndererek değil birebir konuşarak, anlatarak, göstererek yapacağız” şeklinde konuştu.
Türk kültürünü ihraç ediyoruz
Dünyanın bir ucu olan Tayland'da bir Türkiye Köşesi olmasından gurur duyduğunu belirten Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili Mustafa Çıkrıkçıoğlu, şunları söyledi: “Global dünyada yer almak için sadece ihracat yeterli değil. Sosyal ve kültürel olarak da yakınlaşmalar gerekli ve bu etkileşimler ekonomik bağlantıları da beraberinde getirecektir.”
Tayland'ın kuzeyinde yer alan Chiang Mai kentinde düzenlenen 32 ülkenin katıldığı Royal Flora Ratchaphruek Expo'sunda Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, kurduğu 2 bin metrekarelik Türkiye Bahçesi ve düzenlediği Türk geceleriyle hem ülkemizin, hem de Expo 2016 Antalya'nın tanıtımını yapıyor. 2011 Aralık ayında Paris'te düzenlenen törende Uluslararası Sergiler Bürosu, Antalya'nın 2016 yılındaki Botanik Expo'sunun bayrağını Türkiye'ye vermişti. Dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olarak kabul edilen ‘Dünya Botanik Expo'su 2016 yılında, ‘Çiçek ve Çocuk' temasıyla Antalya'da düzenlenecek. 900 dönüm alanda kurulacak ve 6 ay sürecek Expo'da 100 ülke yer alacak. 5 milyon yabancı ve 3 milyon yerli ziyaretçinin beklendiği Antalya 2016 Expo'nun ekonomiye 1 milyar Euro katkı sağlaması bekleniyor.
Isınma turları
Tayland'da gerçekleştirilen organizasyonu değerlendiren Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, bu tarz organizasyonların kendileri için ısınma turları olduğunu belirtti ve “Edindiğimiz tecrübeler ve yaptığımız gözlemler sayesinde, Nisan ayında Hollanda'da düzenlenecek Venlo Expo'ya daha iyi hazırlanacağız” dedi. Türkiye'de düzenlenecek en büyük organizasyon olan Expo 2016 için çok çalıştıklarını belirten Bağdatlıoğlu, “Tanıtımımızı broşür göndererek değil birebir konuşarak, anlatarak, göstererek yapacağız” şeklinde konuştu.
Türk kültürünü ihraç ediyoruz
Dünyanın bir ucu olan Tayland'da bir Türkiye Köşesi olmasından gurur duyduğunu belirten Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili Mustafa Çıkrıkçıoğlu, şunları söyledi: “Global dünyada yer almak için sadece ihracat yeterli değil. Sosyal ve kültürel olarak da yakınlaşmalar gerekli ve bu etkileşimler ekonomik bağlantıları da beraberinde getirecektir.”
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.