Türk halkından toplanan paralarla Hac yolunun kısaltılması amacıyla geçen yüzyılın başında yaptırılan Hicaz Demiryolu'nun Şam'daki istasyonunda bulunan Osmanlı padişahı 2. Abdülhamit'in özel vagonu, Suriyeliler tarafından bar olarak kullanılıyor.
Son derece bakımsız olan vagonun bir bölümü bar olarak kullanılırken, kırmızı perdelerle örtülü olan kompartımanları ise sevgililere hizmet veriyor.
Osmanlı padişahı 2. Abdülhamit tarafından, 6 ay süren hac ziyaretinin kısaltılması amacıyla yaptırılan Hicaz Demiryolu zaman içinde işlevini tamamen yitirirken, demiryoluna ait nostaljik mekanlar da amacı dışında kullanılıyor.
Demiryolunu yaptıran 2. Abdülhamit'in, Alman İmparatoru Wilhelm'in Suriye gezisinde kullanması için İstanbul'dan gönderdiği özel vagonu, Şam'daki yine Osmanlılar tarafından yaptırılan istasyonda kendisine uzanacak eli bekliyor.
AYAKTA KALMA SAVAŞI VERİYOR
Özel dekorasyonu ile döneminin ince zevkini yansıtan 2. Abdülhamit'in özel vagonu, orijinalliğini bozan, sonradan yapılma dekoratif düzenlemelerle zamana karşı ayakta durma savaşı veriyor.
Son derece bakımsız olan tarihi vagonun bir bölümü "Hicaz Bar" adıyla kullanılırken, Vagonun küçük kompartımanları ise kırmızı perdelerle adeta özel localar gibi düzenlenerek, gözden uzak mekanlar halinde sevgililere hizmet veriyor. Bar işletmecileri, bu kompartımanlara özel hizmet verirken, vagonu gezmek isteyen yabancı turistlerin bu özel mekanlara girmesine izin verilmiyor.
LAWRENCE VE ARAPLARIN HIŞMINA U?RADI
Adana'dan Medine'ye uzanan 2 bin 343 kilometrelik Hicaz Demiryolu, Suriye topraklarında Hama, Humus ve başkent Şam'dan geçiyor. Tarihi demiryolu, Akabe'nin doğusundan Medine'ye ulaşıyor.
Yapımını 7 bin askerin 8 yılda tamamladığı demiryolu, 1907 yılından itibaren Şam ve Medine arasında düzenli hac seferlerine sahne oldu. Anadolu topraklarından itibaren demiryolu üzerinde ikmal, konaklama ve lojistik tesisleri de yapıldı.
Mekke şerifi Hüseyin önderliğindeki Araplar'ın Osmanlı'ya karşı ayaklanmasına destek veren "Arabistanlı Lawrence" adlı ünlü İngiliz casusu Thomas Lawrence'ın 1916-1917 yıllarında Arap kabilelerle birlikte saldırarak tahrip ettiği demiryolu kullanılmaz hale geldi. Demiryolunun halen 350-400 kilometrelik bölümü kullanılmaz durumda bulunuyor.
Birinci ve İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra demiryolu hattının kullanılabilen bölümleri, İngiliz ve Fransız mandası altındaki Suriye, Ürdün ve Filistin topraklarında kaldı.
Hicaz demiryolu, Osmanlı döneminde yapılan demiryolları arasında yapım ve işletme imtiyazı yabancılara verilmemiş ender yatırımlardan biriydi.
Son derece bakımsız olan vagonun bir bölümü bar olarak kullanılırken, kırmızı perdelerle örtülü olan kompartımanları ise sevgililere hizmet veriyor.
Osmanlı padişahı 2. Abdülhamit tarafından, 6 ay süren hac ziyaretinin kısaltılması amacıyla yaptırılan Hicaz Demiryolu zaman içinde işlevini tamamen yitirirken, demiryoluna ait nostaljik mekanlar da amacı dışında kullanılıyor.
Demiryolunu yaptıran 2. Abdülhamit'in, Alman İmparatoru Wilhelm'in Suriye gezisinde kullanması için İstanbul'dan gönderdiği özel vagonu, Şam'daki yine Osmanlılar tarafından yaptırılan istasyonda kendisine uzanacak eli bekliyor.
AYAKTA KALMA SAVAŞI VERİYOR
Özel dekorasyonu ile döneminin ince zevkini yansıtan 2. Abdülhamit'in özel vagonu, orijinalliğini bozan, sonradan yapılma dekoratif düzenlemelerle zamana karşı ayakta durma savaşı veriyor.
Son derece bakımsız olan tarihi vagonun bir bölümü "Hicaz Bar" adıyla kullanılırken, Vagonun küçük kompartımanları ise kırmızı perdelerle adeta özel localar gibi düzenlenerek, gözden uzak mekanlar halinde sevgililere hizmet veriyor. Bar işletmecileri, bu kompartımanlara özel hizmet verirken, vagonu gezmek isteyen yabancı turistlerin bu özel mekanlara girmesine izin verilmiyor.
LAWRENCE VE ARAPLARIN HIŞMINA U?RADI
Adana'dan Medine'ye uzanan 2 bin 343 kilometrelik Hicaz Demiryolu, Suriye topraklarında Hama, Humus ve başkent Şam'dan geçiyor. Tarihi demiryolu, Akabe'nin doğusundan Medine'ye ulaşıyor.
Yapımını 7 bin askerin 8 yılda tamamladığı demiryolu, 1907 yılından itibaren Şam ve Medine arasında düzenli hac seferlerine sahne oldu. Anadolu topraklarından itibaren demiryolu üzerinde ikmal, konaklama ve lojistik tesisleri de yapıldı.
Mekke şerifi Hüseyin önderliğindeki Araplar'ın Osmanlı'ya karşı ayaklanmasına destek veren "Arabistanlı Lawrence" adlı ünlü İngiliz casusu Thomas Lawrence'ın 1916-1917 yıllarında Arap kabilelerle birlikte saldırarak tahrip ettiği demiryolu kullanılmaz hale geldi. Demiryolunun halen 350-400 kilometrelik bölümü kullanılmaz durumda bulunuyor.
Birinci ve İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra demiryolu hattının kullanılabilen bölümleri, İngiliz ve Fransız mandası altındaki Suriye, Ürdün ve Filistin topraklarında kaldı.
Hicaz demiryolu, Osmanlı döneminde yapılan demiryolları arasında yapım ve işletme imtiyazı yabancılara verilmemiş ender yatırımlardan biriydi.