




e Arşiv Fatura, kağıt fatura işlemlerinin elektronik ortama taşındığı bir fatura türüdür. e-Fatura uygulaması kapsamı dışında kalan kişi ve kurumlar, kağıt fatura işlemlerini e- Arşiv fatura uygulaması sayesinde güvenle dijital ortama taşır. Faturalar e-Arşiv uygulaması üzerinden oluşturulur. e-Arşiv Fatura uygulaması, elektronik faturaların hem arşivlenmesini hem de depolanmasını sağlar.
e Arşiv Fatura kullanmanın avantajları neledir?
e Arşiv Fatura uygulamasına geçerek iş süreçlerinizdeki verimi artırmanız mümkündür. e Arşiv faturanın sağladığı bazı avantajlar şunlardır:
* Uygulamaya geçen firmalar, tüm faturalarını elektronik ortamda güvenle oluşturabilir ve kanunu süre boyunca saklayabilir.
*Uygulamayı kullananlar zamandan tasarruf etmesinin yanı sıra; işçilik, tasnif ve arşivleme maliyetini de önemli ölçüde azaltır.
*Firmalar faturaları müşterilerine elektronik ortamdan gönderebilir veya isterlerse müşterilerine kağıt olarak da teslim edebilir.
* Uygulama kapsamında düzenlenen faturalarda kağıt çıktısının üzerine kaşe ve imza tatbik edilmesi, faturanın malın teslimi sırasında düzenlenmesi ve üzerinde "İrsaliye yerine geçer." yazması durumunda, ayrıca irsaliye düzenlenmesine gerek yoktur.
e Arşiv Fatura başvurusu nasıl yapılır?
Gelir İdaresi Başkanlığı e arşiv fatura başvurusu için kişi ve kurumlara 3 farklı yöntem sunar. e Arşiv fatura başvurusunda kullanılan yöntemler; özel entegrasyon yöntemi, bilgi işlem sistemi entegrasyonu yöntemi ve GİB e-Arşiv portalıdır.
Özel entegrasyon yöntemi: Entegrasyon izni alan mükelleflerin, bilgi işlem sistemi aracılığı ile kullandığı e Arşiv Fatura uygulamasıdır. Başvuru, entegratör firmalara mali mühür serfikası ile yapılır. Entegrasyon yöntemini tercih edenlerin ayrıca başkanlığa da başvuru yapmasına gerek yoktur. Mükellefler, fatura ve elektronik arşiv raporlarında özel entegretörün mali mührünün ve zaman damgasının da yer almasını talep etme yetkisine sahiptir.
Bilgi işlem sistemi entegrasyonu: Kişiler gerekli entegrasyonu sağlamak şartıyla, e Arşiv uygulamasını doğrudan kendilerine ait bilgi işlem sistemleriyle kullanabilir. Bilgi işlem sistemi entegrasyonu yönteminde, Gelir İdaresi Başkanlığına başvuru yapılması ve gerekli testlerden geçilmesi gerekir.
GİB e Arşiv portalı: Portal üzerinden belge oluşturmak istiyorsanız; tüzel kişiler için mali mühüre, gerçek kişiler için ise ya mali mühüre ya da nitelikli bir elektronik sertifikaya sahip olmanız şarttır. Başvuruyu portal üzerinden doldurmanız ve mali mühürünüz ile onaylamanız önem taşır. İşlemler tamamlanıp onaylandıktan sonra, GİB e Arşiv portalına giriş yapmanız ve e-Arşiv faturası kesmeniz mümkün olur.
Reklamdır.
e Arşiv Fatura kullanmanın avantajları neledir?
e Arşiv Fatura uygulamasına geçerek iş süreçlerinizdeki verimi artırmanız mümkündür. e Arşiv faturanın sağladığı bazı avantajlar şunlardır:
* Uygulamaya geçen firmalar, tüm faturalarını elektronik ortamda güvenle oluşturabilir ve kanunu süre boyunca saklayabilir.
*Uygulamayı kullananlar zamandan tasarruf etmesinin yanı sıra; işçilik, tasnif ve arşivleme maliyetini de önemli ölçüde azaltır.
*Firmalar faturaları müşterilerine elektronik ortamdan gönderebilir veya isterlerse müşterilerine kağıt olarak da teslim edebilir.
* Uygulama kapsamında düzenlenen faturalarda kağıt çıktısının üzerine kaşe ve imza tatbik edilmesi, faturanın malın teslimi sırasında düzenlenmesi ve üzerinde "İrsaliye yerine geçer." yazması durumunda, ayrıca irsaliye düzenlenmesine gerek yoktur.
e Arşiv Fatura başvurusu nasıl yapılır?
Gelir İdaresi Başkanlığı e arşiv fatura başvurusu için kişi ve kurumlara 3 farklı yöntem sunar. e Arşiv fatura başvurusunda kullanılan yöntemler; özel entegrasyon yöntemi, bilgi işlem sistemi entegrasyonu yöntemi ve GİB e-Arşiv portalıdır.
Özel entegrasyon yöntemi: Entegrasyon izni alan mükelleflerin, bilgi işlem sistemi aracılığı ile kullandığı e Arşiv Fatura uygulamasıdır. Başvuru, entegratör firmalara mali mühür serfikası ile yapılır. Entegrasyon yöntemini tercih edenlerin ayrıca başkanlığa da başvuru yapmasına gerek yoktur. Mükellefler, fatura ve elektronik arşiv raporlarında özel entegretörün mali mührünün ve zaman damgasının da yer almasını talep etme yetkisine sahiptir.
Bilgi işlem sistemi entegrasyonu: Kişiler gerekli entegrasyonu sağlamak şartıyla, e Arşiv uygulamasını doğrudan kendilerine ait bilgi işlem sistemleriyle kullanabilir. Bilgi işlem sistemi entegrasyonu yönteminde, Gelir İdaresi Başkanlığına başvuru yapılması ve gerekli testlerden geçilmesi gerekir.
GİB e Arşiv portalı: Portal üzerinden belge oluşturmak istiyorsanız; tüzel kişiler için mali mühüre, gerçek kişiler için ise ya mali mühüre ya da nitelikli bir elektronik sertifikaya sahip olmanız şarttır. Başvuruyu portal üzerinden doldurmanız ve mali mühürünüz ile onaylamanız önem taşır. İşlemler tamamlanıp onaylandıktan sonra, GİB e Arşiv portalına giriş yapmanız ve e-Arşiv faturası kesmeniz mümkün olur.
Reklamdır.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.