logo
24 HAZİRAN 2026

Kuzey Irak gelişmelerine dikkat/ Özkan DEMİRCİ

22.01.2007 00:00:00
11 Eylül saldırılarından sonra Bush sınırımıza gelip (Ermenistan'da) Haçlı seferi başlamıştır dedi ve bu savaşın uzun süreceğini beyan etti. Kime karşı? Tarihte kime karşı yapıldıysa, tabii ki  güzide Türk milletine karşı, yani açıkça bize sınırımıza gelip savaş ilan etti. Senaryo BOP ile uygulanmaya başlamıştır. Şimdi savaş senaryosu ile ilgili bazı hipotezler sunalım.Türk ordusunun Kuzey Irak'a girmesi noktasında bu güne kadar karşı çıkan engelleyen çuvalı giydiren ABD bugünlerde girmemiz hususunda teşvik etmeye başladı. Acaba neden? Yoksa 2-3 yıldır eşkıya takımından oluşturduğu Barzani ordusunun savaşabilme kabiliyetini kazanması mı? 2002'de bitme noktasına gelen  PKK'nın yeniden palazlanması mı? Ne dersiniz?Haydi girelim, girelim ama burnumuzun dibindeki Türkmen kasabalarında katliam yapılırken girip yardım etmedik sahiplenmedik şimdi 400 km öteye Kerkük'e  göndermek o kadar kolay değil. Irak sınırımız 331 km.  400 km de güneye doğru düşünürseniz bu alanı 150 bin askerle kontrol altına alamazsınız. Zaten 250 bin Mehmetçik batıdan Irak sınırımıza gönderilmişti. 250 bin Mehmetçik de doğudan katarsanız tamamdır haydi Irak bataklığına doğru yürüyelim arkadaşlar! Sonuçta Türk ordusunun Anadolu'da kalan kısmının mukavemet kabiliyetini zayıflatmış olursunuz.Devam edelim. İncirlik'ten kalkan ABD İsrail uçakları Arz-ı Mev'ud idealiyle İran'ı bombaladığında -biliyorsunuz 1. Dünya Savaşına boğazlarımızdan geçen 2 Alman savaş gemisinin Türk bayraklarını takıp Karadeniz'i aşarak Rus mevzilerini bombalaması sürecinde savaşa girmiştik- tarih tekerrür etmez mi? Aynı senaryo İran ile uygulama safhasında, güney cephesinin yanında doğu cephesi açılmak üzere.Bitmedi. Güney Kıbrıs'ta her evin cephaneliğe dönüştürüldüğünü biliyoruz. Üstelik -herkesin atladığı- bir de Girit'te konuşlandırılan Scud füzelerinin hedefi  Anadolu-Akdeniz cephesi de tamam.Bitmedi.Şimdi asıl hançeri İncirlik'ten yiyoruz. İncirlik'te bulunan 90 adet atom başlıklı füzenin -ki bunlar sığınak delici olarak ifade ediliyorlar- asli görevi acaba nedir? Niçin bekliyorlar? Ne işleri var orada?Toparlayalım.Irak bataklığına, Kerkük'e girdik. Genelkurmay Başkanımız kuvvet komuta kademesiyle strateji belirlerken, şu İncirlik'teki atom başlıklı füzelerden bir tanesi bu toplantıya katılsa, bir tanesi Çankaya'ya, bir tanesi de Meclise ziyarete gitse? Sizce olur mu?Bunlar size bilim kurgu bir romanın fantastik cümleleri gibi gelmesin.Irak'ta olanlar hepimizin gözü önünde.Stratejik konumumuz çok ama çok dikkatli olmamız gerektiğini bize haykırıyor. Siyasilerden firaset bekliyoruz.
 
Misafir Kalem (A) / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.