logo
19 MART 2024

MEM’i uygulayan Çin eğitimde de zirvede

04.12.2019 00:00:00

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından her 3 yılda bir düzenlenen PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) testinin 2018 sonuçları açıklandı.

Bu testte "okuma, matematik ve fen bilimleri" alanında sorular soruluyor ve 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve beceriler değerlendiriliyor.

Öğrenciler, verdikleri yanıtlara göre 1'den 6'ya kadar gruplara ayrılıyor, en üst düzey ise 5. ve 6. seviye olarak tarif ediliyor. PISA testine her ülkeden binlerce öğrenci katılıyor. Örneğin Türkiye'den 186 farklı okuldan 6 bin 890 öğrenci PISA testine girdi.

Bu sayı, Türkiye'deki 15 yaşındaki öğrencilerin yüzde 73'ünü kapsıyor. Oldukça kapsamlı bir test…

PISA sonuçlarına göre; tüm PISA katılımcısı ülkelerde öğrencilerin sosyoekonomik durumu, özellikle matematik ve fen bilimlerindeki performanslarında güçlü bir gösterge…

Sonuçlar ayrıca, bir ülkede eğitim kurumlarına yapılan harcama arttıkça ülkenin ortalama başarısının da arttığını gösteriyor.

Hatırlarsanız, Prof. Dr. Haydar Baş'ın dünyaca ünlü Milli Ekonomi Modeli'ni (MEM) 5 Mart 2013 tarihinden bu yana ekonomisinin merkezine alarak uygulayan Çin, Modelin tüketimi teşvik projeleriyle yoksulluğu ciddi bir oranda (yüzde 1,7'ye kadar) düşürmüştü.

Çin'in resmi ajanslarının yaptığı açıklamaya göre, Çin 2020 yılında yoksulluğu tamamen sıfırlayacak. 

Geçtiğimiz günlerde Pekin'i ziyaret eden IMF'nin yeni başkanı Çin Devlet Başkanı Şi Cinping'le görüşerek Çin'in önümüzdeki yıl yoksulluğu sıfırlayacağını teyit etti.

Çin'in MEM'le hem ekonomik bağımsızlığını kazanması, hem de halkını refah seviyesinin üstüne yükseltmesi doğal olarak Çin'in eğitim sistemine ve Çinli öğrencilerin konuları daha iyi kavramalarına vesile oluyor.

Bakın, bu ekonomik gelişmeler sebebiyle Çinli öğrencilerin başarıları nasıl?

Öncelikle ifade etmeliyiz ki Çin PISA testinin her 3 dalında da lider oldu.

Okuma dalında, Çin 555 puan aldı; OECD ortalaması 487… ABD bu dalda 505 puan alabilirken, Türkiye 466 puan alarak OECD ortalamasının altında kaldı.

Matematik dalında, Çin 591 puan aldı; OECD ortalaması 489… ABD bu dalda 478 puan, Türkiye ise 454 puan alarak OECD ortalamasının altında kaldı.

Bilim dalında, Çin 590 puan aldı; OECD ortalaması 489… ABD bu dalda 502 puan aldı. Türkiye ise 468 puan alarak bu dalda da OECD ortalamasının altında kaldı.

Çin, içimizden birine, Prof. Dr. Baş'a ait bir Modeli uygulayarak her sahada başarıdan başarıya koşarken, bizler Türkiye olarak O'nu ve çözümlerini görmezden gelerek her sahada diplerde olmaya devam ediyoruz. İşin garip tarafı bir türlü de ayıkmıyoruz.

Dikkat ederseniz peşinden koştuğumuz ABD de her konuda erirken, eğitimde de ciddi bir başarısızlık ortaya koyuyor. İşte ekonomi böyle bir şey…

Ekonomik bağımsızlığınızı elde edip, doğru bir Modeli hayata geçirdiğiniz takdirde, o sizi her sahada uçurur; ekonominiz çökerse her sahada çökersiniz. 

PISA testine göre Türkiye'nin eğitim karnesini de özetle ifade edelim:

* 37 OECD ülkesi arasında Türkiye 31'inci oldu.

* Türkiye her dalda ortalamanın altında kaldı.

* Türkiye'de öğrencilerin sadece küçük bir kısmı en azından bir alanda yüksek (5 ve 6 seviyesinde) başarı gösterebildi.

* Türkiye'de alt yeterlilik düzeyinde yer alan öğrencilerin oranı oldukça yüksek... Örneğin en alt düzeyde yeterlilik gösteren (düzey 1 ve aşağısı) çocukların oranı matematikte yüzde 36,7, fende yüzde 25,2, okumada yüzde 26,1'dir.

* PISA sonuçları, Türkiye'de 15 yaşındaki öğrencilerin önemli bir oranının temel becerilerden yoksun olduğunu gösteriyor.

* Türkiye'de öğrencilerin sadece yüzde 3'ü yüksek başarı seviyesinde (5 ve 6. seviye) okuma becerilerine sahip. OECD ortalamasına göre okuma alanında yüksek başarı gösteren öğrencilerin oranı yüzde 9…

* Türkiye'de öğrencilerin yüzde 74'ü okumada seviye 2 ve üzerine erişebilirken bu oran OECD ortalamasında yüzde 77.

* Ülke ve ekonomiler, PISA 2018 okuma puanlarına göre sıralandığında Türkiye, 78 ülke ve ekonomi arasında 40. sırada yer alıyor. 2015'te okuma alanında 70 ülke ve ekonomi arasında 50. sıradaydı.

* Türkiye'deki öğrencilerin yüzde 63'ü matematikte seviye 2 ve üzerine erişebilirken bu oran OECD ortalamasında yüzde 76…

* Türkiye'de öğrencilerin yalnızca yüzde 5'i matematikte seviye 5 ve üzerine çıkabilirken, OECD ortalamalarında bu oran yüzde 11…

* Fen alanında Türkiye'deki öğrencilerin yüzde 75'i seviye 2 ve üzerine ulaşabilirken, OECD ortalamasına göre öğrencilerin yüzde 78'i fen bilimlerinde seviye 2 ve üzerine çıkabildi.

* Türkiye'de öğrencilerin yüzde 2'si fen bilimlerinde en yüksek performansı gösteren seviye 5 veya seviye 6 gruplarına dahil olabilirken OECD ortalamasında aynı oran yüzde 7 olarak gerçekleşti.

PISA sonuçlarından sonra Eğitim-İş Genel Başkanı Orhan Yıldırım, "PISA, Türkiye'de eğitimin geldiği acı noktayı göstermiştir" özeleştirisinde bulunurken işin garip tarafı Milli Eğitim Bakanlığı'nın raporunda PISA sonuçları Türkiye'nin başarısı olarak değerlendirildi. 

Hangi başarıdan bahsediliyorsa? 

Yanlışta dönmenin birinci şartı, yanlışı kabullenmektir ama maalesef ne bu işin sorumluları bu noktada, ne de emaneti bunlara teslim eden milletimiz…

Ayıkmak dileğiyle…

 
Murat Çabas / diğer yazıları
'Kazanamazsam geleceğimi düşünmem gerekir'
TİP'in Zan kararının perde arkası
MOSSAD Başkanı ve HAMAS lideri masada
Esir takası müzakereleri başladı
Filistinlilerin arazisine mahkeme el koydu
Gasp devam ediyor
Para sayılan ofisin sahibi avukatın ifadesi
'3 saat boyunca para getirdiler'
İsrail'den Refah'ta yeni katliam
En az 14 Filistinli öldürüldü
Rize'de il müdürünü görevden aldı
Erdoğan'dan yeni atamalar
Süleymaniye hatadan dönmeli
İstikrarı hakim kılmakta kararlıyız
8 yılda çıkan yerli sermaye 600 milyar dolar
Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor
Kaftancıoğlu da ifadeye çağrıldı
İki şüphelinin ifadesi ortaya çıktı
Erdoğan 4. Kolordu Komutanlığı'nda konuştu
Irak ve Suriye mesajı
Utan dünya!
Bombalardan kurtulanlar açlıktan ölüyor
Ali Koç'tan tarihi çıkış
'Gerekirse bir alt lige düşeceğiz'
TİP adaylığını çektiğini duyurmuştu
Ses kayıtları yayınlandı
İmamoğlu İnşaat Genel Müdürü ifade verdi
'Para sayma' soruşturması sürüyor
Makas açılınca, Altınok için sahaya indi
Mansur Yavaş'ı hedef aldı
'Kazanamazsam geleceğimi düşünmem gerekir'
TİP'in Zan kararının perde arkası
MOSSAD Başkanı ve HAMAS lideri masada
Esir takası müzakereleri başladı
Filistinlilerin arazisine mahkeme el koydu
Gasp devam ediyor
Para sayılan ofisin sahibi avukatın ifadesi
'3 saat boyunca para getirdiler'
İsrail'den Refah'ta yeni katliam
En az 14 Filistinli öldürüldü
Rize'de il müdürünü görevden aldı
Erdoğan'dan yeni atamalar
Süleymaniye hatadan dönmeli
İstikrarı hakim kılmakta kararlıyız
8 yılda çıkan yerli sermaye 600 milyar dolar
Parası olan kaçırıyor, olmayan kaçıyor
Kaftancıoğlu da ifadeye çağrıldı
İki şüphelinin ifadesi ortaya çıktı
Erdoğan 4. Kolordu Komutanlığı'nda konuştu
Irak ve Suriye mesajı
Utan dünya!
Bombalardan kurtulanlar açlıktan ölüyor
Ali Koç'tan tarihi çıkış
'Gerekirse bir alt lige düşeceğiz'
TİP adaylığını çektiğini duyurmuştu
Ses kayıtları yayınlandı
İmamoğlu İnşaat Genel Müdürü ifade verdi
'Para sayma' soruşturması sürüyor
Makas açılınca, Altınok için sahaya indi
Mansur Yavaş'ı hedef aldı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.