logo
20 TEMMUZ 2025

Öncelikler

24.10.2005 00:00:00
Yönetmelik taşımacı sektörler için Kanun'dan daha önemli. Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırma Genel  Müdürlüğü, yönetmelik ile ilgili yeni çalışmalar yapıyor. Yönetmeliğin aksayan yanları törpüleniyor. Karayolu Taşıma Kanunu ve Yönetmeliği hakkında "Gerçek bir değerlendirme"  ancak uygulamanın başlayacağı tarihten sonra yapılabilecek. Yine söylüyorum: Taraflar arasında, fazla problem çıkarmayacağını umduğum ıslah edilmesi gereken unsurlar var. Ümit ediyorum, düzetilecektir. Devletler ya da devlet idarecileri, toplum için çok önemlidir. Bunların yaptığı iyi ya da kötü şeyler, etkisini tüm insanların üzerinde hemen gösterir. Bu yönüyle onların yaptığı işlerle titizlikle ilgilenmek zorundayız. Bizde devlete kazandırılmış bulunan 'kutsallık' nedeniyle ona eleştiri yapmak pek hoş karşılanmaz, hatta eleştiri yapanlar hemen suçlanır. Eleştirenlere denilenlerden birisi de 'yanlışı devlet değil, devlettekiler yaptı. Eleştirirsen devleti değil, devlettekileri eleştir' şeklindedir.Devlet bir canlı ya da otomatik mekanizma olmadığı için, iyi ya da kötüyü de tabi ki devletteki insanlar yapar. Onların yaptığı iyi işler kadar, kötüler de tabi ki devlete fatura edilir. Bu açıklamadan sonra ucu devlete dokunan konulara temas etmeye çalışacağım. Tabi ki sektör ile ilgili olacak. Uzun yıllar hasretini çektiğimiz 'tek parti hükümeti' ile yönetiliyoruz. Hükümetin uygulamalarını dikkatle takip ediyorum. Ama garipsediğim bir durum var. Ulaştırma Bakanlığı hala 'demiryolu' konusunu 'öncelikli iş' olarak ilan ediyor?Belki de taşımada büyük paya sahip karayolunun bir taşımacısı olarak önemsenmemiş olmaktan alınıyorum. Bu yönde çabaların AB'den kaynaklandığını zannediyorum ki, üzerinde çok düşünülmeli. Hoş görsünler.. Hepimiz demiryolu niyetine hayranlıkla bakarak büyüdük. Havayolu medeniyetinden yararlanarak yaşıyoruz.Ama gerçeklerlerle duyguları ayırt etmeliyiz. Ülkeler kara, hava, demir yollarını 'dengeli' ve 'dikkatli' kullanmalı. Bunlar arasında tercih yapılırken, işin sosyal yönünü de düşünmeli. Bu anlamda 'daha emniyetli' görünen demiryolunun teşviki de normaldir. Ancak dünyada demiryolunun rolündeki değişimlere, demiryolu işletmeciliğindeki başarı ve başarısızlığa göre hareket edilmeli. Şunu unutmamak gerekir ki; başka bir sistemle 20 milyon liraya taşınacak bir yolcuyu demiryoluyla 30 milyona taşımak ve bunun 15 milyonunu sübvanse edip yolcudan 15 milyon almak şeklindeki taşımalara ülkenin kaynakları yetmez. Eğer karlı bir iş olsa, yerli ve yabancı özel sektör, demiryolu işine girerdi. Hem de her yönüyle..Eğer bu böyle oluyorsa, devlet ne kadar zarar edebileceğini, bunun ne kadırını göğüsleyebileceğini iyi düşünmeli. Demiryolları ile ilgili projeler iyiden iyiye düşünülmesi gereken büyük yatırımlardır..Demiryolu konusundaki sorun ve başarısızlıklardan bugünkü yönetim sorumlu tutulamaz zaten. Bunlar eskiden beri gelen yanlışların ve birazda dünyadaki değişmelerin sonucu ortaya çıktı. Önemli olan, bu sorunları daha büyütmemek, mümkünse de çözmek. Umarım düşüncelerim yanlış anlaşılmaz. Devleti muhtemel yanlışlardan koruyucu eleştiri yapmayı vazife olarak algılıyorum ben?
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Misafir Kalem (A) / diğer yazıları
Kayseri'de vahşet
Camide namaz kılan adamın boğazını kesti
Mehmetçik Rum vahşetine 'dur' dedi
Kıbrıs Barış Harekatı'nın 51. yıl dönümü
‘Anayasaya aykırı’
Bahçeli’nin önerisine sert tepki
İsrail kara harekatına hazırlanıyor
Hedef Gazze'deki Deir el-Balah kenti
O araçların sahipleri dikkat
6 ay içinde satışa çıkacak
Kiev'den Moskova'ya yeni teklif
Ukrayna lideri Zelenskiy duyurdu
Güneşin gücü işsizliğe ilaç oluyor
27 milyon yeni iş oluşacak
Su tüketirken dikkatli olun!
771 milyon kişi o suyu bulamıyor
Elektrikli araçlara rağbet artıyor
Küresel tüketici tercihleri değişiyor
Yardım diye toplayıp katlediyorlar
İsrail'den yeni alçaklık: 81 şehit daha
Erdoğan'dan sigara mesajı
Burak Yılmaz ve Uğurcan Çakır da vardı
Zeytinlikleri maden sahasına çevirecek yasa kabul edildi
Milletin tepkisine rağmen teklif onaylandı
Bedevi Araplar, Dürzilerle kapışıyor
Süveyda'da silahlar susmadı
Türkiye'de bir ilk!
Gaziantepli aile hem YKS'de, hem de LGS'de Türkiye birincisi çıkardı
BTP lideri Hüseyin Baş'tan çağrı
'Murat Çalık bir an önce tahliye edilmeli'
Kayseri'de vahşet
Camide namaz kılan adamın boğazını kesti
Mehmetçik Rum vahşetine 'dur' dedi
Kıbrıs Barış Harekatı'nın 51. yıl dönümü
‘Anayasaya aykırı’
Bahçeli’nin önerisine sert tepki
İsrail kara harekatına hazırlanıyor
Hedef Gazze'deki Deir el-Balah kenti
O araçların sahipleri dikkat
6 ay içinde satışa çıkacak
Kiev'den Moskova'ya yeni teklif
Ukrayna lideri Zelenskiy duyurdu
Güneşin gücü işsizliğe ilaç oluyor
27 milyon yeni iş oluşacak
Su tüketirken dikkatli olun!
771 milyon kişi o suyu bulamıyor
Elektrikli araçlara rağbet artıyor
Küresel tüketici tercihleri değişiyor
Yardım diye toplayıp katlediyorlar
İsrail'den yeni alçaklık: 81 şehit daha
Erdoğan'dan sigara mesajı
Burak Yılmaz ve Uğurcan Çakır da vardı
Zeytinlikleri maden sahasına çevirecek yasa kabul edildi
Milletin tepkisine rağmen teklif onaylandı
Bedevi Araplar, Dürzilerle kapışıyor
Süveyda'da silahlar susmadı
Türkiye'de bir ilk!
Gaziantepli aile hem YKS'de, hem de LGS'de Türkiye birincisi çıkardı
BTP lideri Hüseyin Baş'tan çağrı
'Murat Çalık bir an önce tahliye edilmeli'
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.