Ali DE?İRMENCİ
Rahmet, mağfiret mevsiminin lütuf ve kerem, ecir ve fazilet olarak en çok tecellilere mazhar olduğu mübarek Ramazan-ı Şerifi idrak ediyoruz.
Şüphesiz Ramazan'a ulaşmak ayrı bir nasip. İnsanımız, milletimiz ve tüm İslam alemi ve insanlık için hayırlar getirmesini diler, tüm okuyucularımızın Ramazan'ını tebrik ederiz.
Üç mübarek ayı anlatan hadis-i kudside "Ramazan ümmetimin ayı" olarak vasfedilmiş.
Bu rahmet ve mağfiretin, lütuf ve ikramın, saadet ve kurtuluşun sırrını ve fırsatını yakalamak demektir.
Evet, Rahmet, mağfiret, lütuf, ikram, ihsan, kurtuluş ve saadet; Ramazan'la gelen müjdeler...
İlahi arz ortada, şimdi bütün mesele kuldan talebin gelmesidir. Talep edene verilir, isteyene icabet edilir. Talep kuldan, icabet Allah'tandır. Eğer kul, talebinde samimi ise Cenab-ı Hakk'ın icabet edeceğinden asla şüphe etmemelidir. Er-geç istekler cevap bulacak, hacetler karşılanacaktır. Zira; yüce Allah (cc) aynı zamanda El-Mucib'dir. Mucib, dua edene cevap verileceğini ifade eder. Bu keyfiyet, El-Mucib isminin tecellisi gereğidir.
Ramazan'la önümüze, tutunmamız gereken bir kurtuluş ipi gelmiştir. Bize "davran ve tutun!" denmektedir.
Yahut rahmet çeşmesi kapımıza gelmiştir. Gönül kabımızı altına koyar ve rahmet musluğunu çevirirsek feyizyab olacağımız muhakkaktır.
Nedir Ramazan, niçin bunca rahmeti toplamıştır?
Sebeb-i hikmeti açıktır; o da Kur'an-ı Kerim'in bu ayda gizli olan Kadir Gecesi'nde indirilmiş olmasıdır.
O halde rahmetin sebebi Kur'an'dır. O, sağlam bir kurtuluş ipidir. O'na tutunan kurtulur. O'nu bırakan felakete düçâr olur.
Bu yüzden Ramazan'a "Kur'an ay'ı" da denmiştir. Ramazan, Kur'anla özdeşleşmiştir.
"Ramazan öyle bir aydır ki Kur'an bu ayda indirilmiştir" mealindeki ayet-i kerime bu gerçeği vurgular.
Kur'an, Ramazan içinde bir gece indirildiği için bu "Kadir Gecesi" olarak özellikle vurgulanmış, bunun bin aydan daha hayırlı ve faziletli olduğunu haber veren müstakil bir sure bile indirilmiştir; adı, "Kadir Suresi"dir.
Kadir suresi, bin aylık ya da 83 yıllık bir ibadet ve fazilet hayatına denk olacak bir mukaddes geceyi anlatmaktadır. O gece ki kainatta bütün melekler bayram yapmakta alem cûş-u huruşa gelmektedir. O gece ta fecre kadar rahmet-mağfiret havası sürer, Allah'ın izni ve emriyle büyük melek ruh (ya da Cebrail) yeryüzüne inerek selam ve selamet verir ve telkin ederler.
İşte Ramazan'ı büyük yapan sır ve nükte burada. Sebeb-i hikmet Kur'an'dır.
Demek bütün hikmet ve marifet Kur'an'dadır. "Yaş ve kuru herşey bu büyük kitapta mevcuttur."
Ramazan'ın feyz ve bereketi Kur'an'dandır. O halde Ramazan'ın ilk ve en önemli mesajı Kur'an'la yaşamak ya da Kur'an'ı yaşamaktır.
Bir nükte daha var ki, İslam'ın beş şartından biri olan oruç bu ayda farz kılınmıştır. Oruç sayesinde günahlar yanar, nefs ve irade terbiye olur. Kalp temizlenir, uyanır, feyz ve tecelli mahalli haline gelir.
Hatta Ramazan kelime olarak bir şeyin "güneşin altında yanıp kavrulması" anlamına gelmektedir. Bu manayı ıstılahi anlama teşmil edersek, Ramazan'da oruç sayesinde günahların ve topyekün masivanın yanması anlamına gelmektedir.
İşte Ramazan'ın rahmet ve mağfiret vesilesi olması budur. Esasen oruç, bir nefs terbiyesi olayıdır ve de irade terbiyesi.
Devam edecek...
Rahmet, mağfiret mevsiminin lütuf ve kerem, ecir ve fazilet olarak en çok tecellilere mazhar olduğu mübarek Ramazan-ı Şerifi idrak ediyoruz.
Şüphesiz Ramazan'a ulaşmak ayrı bir nasip. İnsanımız, milletimiz ve tüm İslam alemi ve insanlık için hayırlar getirmesini diler, tüm okuyucularımızın Ramazan'ını tebrik ederiz.
Üç mübarek ayı anlatan hadis-i kudside "Ramazan ümmetimin ayı" olarak vasfedilmiş.
Bu rahmet ve mağfiretin, lütuf ve ikramın, saadet ve kurtuluşun sırrını ve fırsatını yakalamak demektir.
Evet, Rahmet, mağfiret, lütuf, ikram, ihsan, kurtuluş ve saadet; Ramazan'la gelen müjdeler...
İlahi arz ortada, şimdi bütün mesele kuldan talebin gelmesidir. Talep edene verilir, isteyene icabet edilir. Talep kuldan, icabet Allah'tandır. Eğer kul, talebinde samimi ise Cenab-ı Hakk'ın icabet edeceğinden asla şüphe etmemelidir. Er-geç istekler cevap bulacak, hacetler karşılanacaktır. Zira; yüce Allah (cc) aynı zamanda El-Mucib'dir. Mucib, dua edene cevap verileceğini ifade eder. Bu keyfiyet, El-Mucib isminin tecellisi gereğidir.
Ramazan'la önümüze, tutunmamız gereken bir kurtuluş ipi gelmiştir. Bize "davran ve tutun!" denmektedir.
Yahut rahmet çeşmesi kapımıza gelmiştir. Gönül kabımızı altına koyar ve rahmet musluğunu çevirirsek feyizyab olacağımız muhakkaktır.
Nedir Ramazan, niçin bunca rahmeti toplamıştır?
Sebeb-i hikmeti açıktır; o da Kur'an-ı Kerim'in bu ayda gizli olan Kadir Gecesi'nde indirilmiş olmasıdır.
O halde rahmetin sebebi Kur'an'dır. O, sağlam bir kurtuluş ipidir. O'na tutunan kurtulur. O'nu bırakan felakete düçâr olur.
Bu yüzden Ramazan'a "Kur'an ay'ı" da denmiştir. Ramazan, Kur'anla özdeşleşmiştir.
"Ramazan öyle bir aydır ki Kur'an bu ayda indirilmiştir" mealindeki ayet-i kerime bu gerçeği vurgular.
Kur'an, Ramazan içinde bir gece indirildiği için bu "Kadir Gecesi" olarak özellikle vurgulanmış, bunun bin aydan daha hayırlı ve faziletli olduğunu haber veren müstakil bir sure bile indirilmiştir; adı, "Kadir Suresi"dir.
Kadir suresi, bin aylık ya da 83 yıllık bir ibadet ve fazilet hayatına denk olacak bir mukaddes geceyi anlatmaktadır. O gece ki kainatta bütün melekler bayram yapmakta alem cûş-u huruşa gelmektedir. O gece ta fecre kadar rahmet-mağfiret havası sürer, Allah'ın izni ve emriyle büyük melek ruh (ya da Cebrail) yeryüzüne inerek selam ve selamet verir ve telkin ederler.
İşte Ramazan'ı büyük yapan sır ve nükte burada. Sebeb-i hikmet Kur'an'dır.
Demek bütün hikmet ve marifet Kur'an'dadır. "Yaş ve kuru herşey bu büyük kitapta mevcuttur."
Ramazan'ın feyz ve bereketi Kur'an'dandır. O halde Ramazan'ın ilk ve en önemli mesajı Kur'an'la yaşamak ya da Kur'an'ı yaşamaktır.
Bir nükte daha var ki, İslam'ın beş şartından biri olan oruç bu ayda farz kılınmıştır. Oruç sayesinde günahlar yanar, nefs ve irade terbiye olur. Kalp temizlenir, uyanır, feyz ve tecelli mahalli haline gelir.
Hatta Ramazan kelime olarak bir şeyin "güneşin altında yanıp kavrulması" anlamına gelmektedir. Bu manayı ıstılahi anlama teşmil edersek, Ramazan'da oruç sayesinde günahların ve topyekün masivanın yanması anlamına gelmektedir.
İşte Ramazan'ın rahmet ve mağfiret vesilesi olması budur. Esasen oruç, bir nefs terbiyesi olayıdır ve de irade terbiyesi.
Devam edecek...
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.