logo
18 EKİM 2025


Sürücüsüz araçlara 5 yıl kaldı

Sürücüsüz araçlar 2020'den itibaren yollarda boy gösterecek. Bunun gerçekleşmesi için kanunların da değişmesi gerekiyor. Zira 1968 tarihli Viyana Karayolu Trafik Sözleşmesi 'araçların sürücü ile denetlenmesi'ni şart koşuyor

11.11.2015 00:00:00
YENİ MESAJ / ARAŞTIRMASürmek veya sürülmek? Sürücüsüz araçlar üzerine ciddi çalışmalar yapan Bosch'un Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dirk Hoheisel, "Otoyol pilotlarımız sayesinde, 2020 yılında yüksek derecede otonom (şürücüsüz) araçların otoyollarda tek başlarına gittiğini görebileceğiz" dedi.  Yüksek derecede otonom sürüşte araç, geçici olarak sürüş görevlerinin tüm sorumluluğunu alıyor. Hoheisel, "Otomobil şoför, sürücü de yolcu olacak" şeklinde konuştu. Bu durum yollardaki güvenliği arttırıyor ancak teknik güvenlik konusunda da yüksek talepler getiriyor. Ayrıca araç mimarisinde temel değişiklikler gerektiriyor. Denemeler sürüyorBosch, Almanya'nın A81 ve ABD'nin I280 otoyollarında teknik olarak şu anda neyin mümkün olduğunu araştırıyor. İlk olarak BMW 3 Series Touring'e dayanan test araçları ve 2015 yılının ortasından beri de Tesla Model S'te olmak üzere 2013 yılının başından beri mühendisler, kamu yollarında yüksek derecede otonom araçları deniyor. Hoheisel, "Mühendislerimiz, tek bir aksaklık bile olmadan kamu yollarında 10 bin kilometrenin üzerinde test sürüşü gerçekleştirdi" şeklinde belirtti. Araçlar, gerekli olduğu durumlarda hızlanarak, fren ve sollama yaparak trafikte kendilerini yönlendiriyor. Ayrıca, dönüş sinyalini ne zaman yanacağı ve ne zaman şerit değiştireceklerine, trafiğin durumuna bağlı olarak kendileri karar veriyor. Bu, aracın çevresinin ayrıntılı bir resmini sunan sensörlerle sağlanıyor. Buna ek olarak Bosch'un ortağı TomTom, mevcut trafik durumuyla ilgili önemli bilgilerden faydalanan dinamik, son derece ayrıntılı bir harita sunuyor. Bir bilgisayar, yoldaki diğer kullanıcıların davranışını analiz ve tahmin etmek üzere tüm bu bilgileri kullanıyor ve buna dayanarak yüksek derecede otonom araçların sürüş stratejisi hakkında kararlar alıyor. Kanunların da değişmesi gerekiyorYüksek derecede otonom sürüş, kanunlarda değişiklikler olmazsa hayata geçemeyecek. Sürücülerin her zaman için araçlarının kontrolünü sağlamaları gerektiği emrini veren 1968 tarihli Viyana Karayolu Trafik Sözleşmesi ile getirilen bir yasal kısıtlama bulunmakta. Şu ana kadar bu kısıtlama, yüksek derecede otonom sürüşe imkân vermedi. Yine de hem Almanya hem de diğer pek çok ülke için geçerli olmak üzere, yönetmeliklerde değişikliklerin meydana gelebileceği yönünde işaretler var. İhtimallerden bir tanesi, sürücünün istediği zaman engel olabildiği veya devre dışı bırakabildiği sürece otonom sürüşe izin verebilir. Bu istisnaya izin vermek üzere yönetmeliklerin ne şekilde revize edileceği konusunda tartışmalar yakın. Amaç trafik kazalarında ölümleri azaltmakTest araçlarının kendi başlarına sürüş yapmalarından önce bazı değişiklikler yapıldı. Tesla'yı örnek alacak olursak, Bosch aralarında stereo video kameranın da bulunduğu 50 yeni parçayı yerleştirmek ve 1300 metre kablo döşemek için 1.400 saat harcadı. Yüksek derecede otonom araçların bir parçanın arızalanması durumunda bile güvenli bir şekilde çalışması gerekiyor. Otonom sürüş, ilk olarak karayolu trafiğini daha güvenli bir hale getirmek amacını taşıyor. Her yıl dünyada tahmini 1.3 milyon insan karayolu kazalarında ölüyor. Vakaların yüzde 90'ınında kazanın nedeni insan hatası olarak öne çıkıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
İstanbul'da 'Dağ Grup' operasyonunda 33 kişi tutuklandı
İddia 1 milyar 300 milyon liradan fazla suç geliri elde etmek...
'Yeni Türkiye'de' her güne aynı haberlerle başlıyoruz
150 milyonluk yasadışı bahsi yöneten şebeke çökertildi: 18 tutuklama
'Tazminat yetersiz'
Yargıtay'dan Mavi Marmara kararı
Rusya bu füzelere dair ne düşünüyor?
Ukrayna'nın ısrarla istediği Tomahawk füzeleri ne işe yarıyor?
Trump, bu kez azarlamadı ancak füze de vermedi
Zelenskiy, Beyaz Saray'dan eli boş dönüyor
Latin Amerika'da Trump'a öfke yağıyor
'Trump yoksulları öldürüyor'
Maliyetler bel büküyor
Yeme-içme sektörü de dert küpü
'Dertliyim' diyen kullanıyor!
Antidepresan kullanımı iki katına çıktı
THY de onlarca alacak
AJet, 5 tane uçan tabut aldı!
Her gün onlarcası çıkarılıyor
Gazze'de enkaz altları ceset dolu
Venezuela, ABD'ye karşı savunmasını güçlendiriyor
4 eyalette daha güvenlik seviyesini maksimum düzeye çıkartacak
İsrail ordusu Gazze'de sivil bir aracı hedef aldı
11 Filistinli hayatını kaybetti
'Mutabakatın kalıcı olması için çabalıyoruz'
Erdoğan'dan Gazze mesajları
Emlak vergisinden trafik cezalarına
Yeni ekonomi paketi açıklandı
İstanbul'da 'Dağ Grup' operasyonunda 33 kişi tutuklandı
İddia 1 milyar 300 milyon liradan fazla suç geliri elde etmek...
'Yeni Türkiye'de' her güne aynı haberlerle başlıyoruz
150 milyonluk yasadışı bahsi yöneten şebeke çökertildi: 18 tutuklama
'Tazminat yetersiz'
Yargıtay'dan Mavi Marmara kararı
Rusya bu füzelere dair ne düşünüyor?
Ukrayna'nın ısrarla istediği Tomahawk füzeleri ne işe yarıyor?
Trump, bu kez azarlamadı ancak füze de vermedi
Zelenskiy, Beyaz Saray'dan eli boş dönüyor
Latin Amerika'da Trump'a öfke yağıyor
'Trump yoksulları öldürüyor'
Maliyetler bel büküyor
Yeme-içme sektörü de dert küpü
'Dertliyim' diyen kullanıyor!
Antidepresan kullanımı iki katına çıktı
THY de onlarca alacak
AJet, 5 tane uçan tabut aldı!
Her gün onlarcası çıkarılıyor
Gazze'de enkaz altları ceset dolu
Venezuela, ABD'ye karşı savunmasını güçlendiriyor
4 eyalette daha güvenlik seviyesini maksimum düzeye çıkartacak
İsrail ordusu Gazze'de sivil bir aracı hedef aldı
11 Filistinli hayatını kaybetti
'Mutabakatın kalıcı olması için çabalıyoruz'
Erdoğan'dan Gazze mesajları
Emlak vergisinden trafik cezalarına
Yeni ekonomi paketi açıklandı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.