logo
25 HAZİRAN 2026

Adalet Bakanı Gürlek: "Şüpheli hiçbir vaka unutulmaya terk edilmeyecektir"

Adalet Bakanı Akın Gürlek, Edirne'de yaptığı açıklamada kamuoyunda gündem olan dosyaların titizlikle takip edildiğini belirterek, "Başta Gülistan Doku, Rojin Kabaiş, Rabia Naz Vakası olmak üzere çözümler ve bekleyen ya da kamuoyunun yakından takip ettiği tüm hadiseler üzerine kararlılıkla gidilecektir. Hiçbir adli vaka sahipsiz değildir. Şüpheli hiçbir vaka unutulmaya terk edilmeyecektir" dedi.

24.04.2026 13:53:00
İhlas Haber Ajansı
Adalet Bakanı Gürlek: "Şüpheli hiçbir vaka unutulmaya terk edilmeyecektir"
Adalet Bakanı Gürlek: "Şüpheli hiçbir vaka unutulmaya terk edilmeyecektir"
Adalet Bakanı Akın Gürlek, bir dizi temas ve incelemelerde bulunmak üzere Edirne'ye geldi. Sabah saatlerinde kara yoluyla kente ulaşan Bakan Gürlek, programına ilk olarak Edirne Valiliği'ni ziyaret ederek başladı. Valilikte gerçekleşen ziyarette, kentte yürütülen adli hizmetler, yargı süreçleri ve devam eden yatırımlar hakkında bilgi aldı.
Valilik girişinde protokol üyeleri tarafından karşılanan Bakan Gürlek'e, halk oyunları kıyafetleri giymiş çocuklar tarafından çiçek takdim edildi. Çocuklarla yakından ilgilenen ve onlarla sohbet eden Gürlek, ardından protokol üyeleriyle selamlaşarak Valilik toplantı salonuna geçti. Burada il protokolü, yargı mensupları ve ilgili kurum temsilcileriyle bir araya gelen Bakan Gürlek, Edirne'deki adalet hizmetlerinin mevcut durumu ve ihtiyaçları üzerine değerlendirmelerde bulundu.
Adalet Bakanı Akın Gürlek yaptığı açıklamada, "Aziz Edirneli hemşehrilerim, Cumhurbaşkanımızın selamlarını sizlere iletmekten ötürü onur duyuyor, sizleri saygıyla selamlıyorum. İmparatorluklara başkent olmuş, Anadolu'dan Avrupa'ya medeniyet ve kültür şehri Edirne'mizde bulunmaktan şeref duyduğumu tekrardan ifade etmek istiyorum. Meriç'in başına taç yapmış yemyeşil ovalarıyla şehre kaftan giydirmiş Mimar Sinan ruhunun şahlandığı Selimiye Camisi'nin kenti Edirne'mize Türkiye Cumhuriyeti'nin Adalet Bakanı olarak bizi misafir ettiniz. Tekraren şükranlarımı ifade etmek istiyorum. Edirne'nin taşıdığı sınır şehir vasfı ile devletimizin kudreti ile hukuk düzeninin en görülü olduğu alanlardan biridir. Sınırda yalnızca güvenlik değil, hukuk da görevdedir. Türkiye'nin Avrupa'ya açılan bir kapısı olan bu şehrimize sunulan adalet hizmeti ülkemizin hukuk devleti kimliğinin dışarıya aynı zamanda bir yansımasıdır. Edirne'nin sınır vilayeti olması sebebiyle yargı sistemimizin de kusursuz bir şekilde işlemesi gerekmektedir. Bu nedenle Edirne'yi ziyaret etmemizdeki maksadımız buradaki yargı işleyişini yakından görmek ve yerinde inceleme yapmaktır. Bu nedenle bugün burada olmaktan ötürü duymuş olduğumuz memnuniyeti ifade etmek istiyorum. Az önce de sayın valim ve kıymetli milletvekilimizle de bir araya geldik. Burada bir müjde olarak verelim. Edirne'de inşallah bölge idare mahkemesi kurulmasına karar verdik. Bu konuda gerekli adımları hem personel genel müdürlüğü hem de hakimler kurulu olarak atacağız. İnşallah Edirne'mize bölge idare mahkemesi yaz kararnamesi ve faaliyeti geçirilecek. Bunu da tekrardan söyleyelim" dedi.






"Hiçbir adli vaka sahipsiz değildir"
Konuşmasının devamında Bakan Gürlek, "Değerli Edirneli hemşehrilerim, kıymetli basın mensupları, malumunuzun olduğu üzere kamuoyunu derinden yaralayan ve toplum vicdanında iz bırakan, aydınlatılması beklenen her olay bizim görevlerimiz içerisindedir. Güncel olarak başta Gülistan Doku, Rojin Kabaiş, Rabia Naz Vakası olmak üzere çözümlenmeyi bekleyen ve kamuoyunun yakından takip ettiği tüm hadiseler üzerine kararlılıkla gidilecektir. Hiçbir adli vaka sahipsiz değildir. Şüpheli hiçbir vaka unutulmaya terk edilmeyecektir. Devlet adaletin tecellisi için gereken tüm imkanları seferber etme iradesine sahiptir. Hiçbir adli vakada savcılarımız dosyanın kapağındaki isme bakmaz. Bu isimlerin kim olduğuna, makamına, mevkisine ne olduğuna bakmaz. Soruşturma içerisindeki vaka ve yetkilerini kullanır. Bunu da belirtmek isterim ki bu tür davaları takip eden cumhuriyet başsavcılarımıza ve savcılarımıza yaptıkları fedakar görevlerden ötürü ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum" ifadelerini kullandı.








"Suçla mücadelede kararlıyız"
Adalet Bakanlığı olarak güncel konularla ilgili birçok çalışmayı aynı anda başlattıklarını belirten Gürlek, "Bunları başlıklar halinde ifade edersek yasa dışı bahis, sanal kumar, sosyal medya terörleri, uyuşturucu suçları, yolsuzluk, çıkar amaçlı suç örgütleri, suça sürüklenen çocuklar gibi toplumumuzda, milletimizi derinden etkileyen ve rahatsızlık oluşturan her türlü adli suç ve kollarının üzerine kararlılıkla gideceğiz. Bu konuda kanuni düzenlemeler eksikse bunları da yapacağız. Yargılamaların makul sürede sonuçlandırılması bu kapsamda en temel önceliklerimiz arasındadır. Geciken adaletin, toplum vicdanında karşılık bulmadığını biliyoruz. Bu doğrultuda süreçleri sadeleştiren, hızlandıran, öngörülebilirliği arttıran düzeni kararlılıkla hayata geçireceğiz. Edirne'mizin adalet hizmetleri anlamında eksiksiz hizmet alması için tüm imkanlarımızla, çalıştığımızdan da emin olmanızı istiyorum. Değerli Edirneli hemşehrilerim, aziz vatandaşlarımız şunu bilmelidir ki çocuklarımızı, gençlerimizi ve ailelerimizi çağırıp uyuşturucudan, yasa dışı bahisten, sanal kumardan, sosyal medya teröründen, ilk cümle, tüm tehditlerden korumak sadece bir asayiş meselesi değil, aynı zamanda aile, gelecek ve açıkça ifade ediyorum ki bir milli güvenlik meselesidir. Bu saydığımız tehdit unsurları, milletimizin temelini oluşturan aile yapısını hedef almakta ve toplumsal bünyemizi içerden çökertmeye çalışmaktadır. Buradan açık ve net bir şekilde şunu ifade etmek istiyorum. Metropollerdeki torbacılardan, uluslararası uyuşturucu baronlarına, onların istihbarat bağlantılarından finans kaynaklarına, sevkiyat hatlarından, sokak düzeyindeki ağlarına kadar bu karanlık düzenin asla geçit vermeyeceğiz. Gençlerimizi ve çocuklarımızı adeta esir almayı, bilinçlerini ele geçirmeyi amaçlayan sanal platformların özellikle dünyada kontrolsüz bir salgın hastalık gibi hızla yayılması küresel dünyada bir sorun olduğu gibi ülkemizde de güncel bir problemdir. Ailelerimizin, gençleri ve çocukları yakından takip etmesi, en değerli varlığımız olan bireylerimizi bu tehditlerden korumak için elzem olup bu kapsamda tüm adımların atılması gerekmektedir. Devlet olarak da her konunun yasalaşması konusunda da gerekli adımlar atılmıştır. Bu konuda biliyorsunuz yakın zamanda meclisten bir aile paketi geçti. Bu aile paketimizde sosyal medyayla ilgili bir kısım düzenlemeler yapıldı. Biz de inşallah 12'nci yargı paketimizi sosyal medyayla ilgili bir kısım düzenlemeler yapmayı düşünüyoruz. Türkiye Yüzyılı hedeflerine yürürken adalet sistemimizi daha da güçlendirmek, vatandaşın olan güvenliği pekiştirmek, hukukun üstünlüğünü her alanda hakim kılmak için bizim temel sorumluluğumuzdur. Bu sorumluluğu yerine getirirken milletimizin değerlerinden, tarihinden ve inancından aldığımız güçle hareket etmekteyiz. Bugün buraya bakanlığımızın ilgili tüm kadroyla birlikte geldik. Yerinde tespitlerimizi yapıyor ihtiyaçları doğrudan sahada değerlendiriyoruz. Çözüm yollarını projelendiriyor. Ve Edirne için adli altyapı ekipleri varsa en kısa sürede inşallah somut adımlar atarak tamamlayacağız. Cumhurbaşkanımızın açık ve net talimatları doğrultusunda bakanlığımızın sorumlu olduğu alanlarda 81 vilayetimize tam bir seferberlik anlayışıyla özellikle adalet noktasında atılması gereken tüm adımlar varsa bunları atacağız. Elimizden geldiğince yasal düzenlemeleri de kısa sürede faaliyete geçireceğiz. Sözlerime son verirken Edirne'de görev yapan tüm yargı mensuplarına, adalet teşkilatımızın bütün personeline, hukukun üstünlüğü için emek veren herkese teşekkür ediyorum. Temennim odur ki bu kadim serhat şehir geçmişte olduğu gibi bugün de adaletin, nizamın, hakkaniyetin ve devlet vakarının güçlü bir sembolü olmaya devam etsin" diye konuştu.İHA




















Kütahya'da zehirlenme vakası: 114 kişi hastaneye başvurdu

Kütahya'da okul etkinliğinde yedikleri yemeğin ardından rahatsızlanan ve sağlık kuruluşlarına başvuranların sayısı 114'e yükseldi. Öğrencilerden 113'ü taburcu edilirken, 1 kişinin ise tedavi ve gözlem süreci devam ediyor

24.06.2026 09:09:00
İHA
Kütahya'da zehirlenme vakası: 114 kişi hastaneye başvurdu
Kütahya'da zehirlenme vakası: 114 kişi hastaneye başvurdu
Olay, Meydan Mahallesi'ndeki Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu'nda meydana geldi. Okulda gerçekleştirilen etkinlik kapsamında öğrenci ve davetlilere tavuklu pilav ikram edildi.








İkram sonrası rahatsızlanan çok sayıda kişi kendi imkanlarıyla ve ambulanslarla Kütahya Şehir Hastanesi ile çeşitli sağlık kuruluşlarına müracaat etti. Yapılan kontrollerin ardından zehirlenme şüphesiyle hastaneye başvuranların sayısının 96'sı öğrenci ve 18'i de yetişkin olmak üzere toplam 114 ulaştığı öğrenildi.








Tedavi altına alınan öğrencilerden 113'i taburcu edilirken, 1 kişinin ise hastanelerde müşahede altında tutulduğu ve kontrollerinin sürdüğü bildirildi.

Aksaray son 66 yılın en fazla yağmurunu aldı

Son 66 yılın en fazla yağmurunun yağdığı Aksaray'da Mamasın Barajı'ndaki doluluk oranı yüzde 46'a ulaşırken, nüfusunun yüzde 80'inin tarım ve hayvancılıktan geçimini sağladığı şehirde tarım ürünlerinin rekoltesinde artış beklentisi üreticilerin yüzünü güldürdü

20.06.2026 11:52:00
İHA
Aksaray son 66 yılın en fazla yağmurunu aldı
Aksaray son 66 yılın en fazla yağmurunu aldı
Türkiye'nin en kurak illeri arasında yer alan Aksaray'da bu yıl yağan yağmurlar, son 66 yılın en fazla yağışı olarak kayıtlara geçti. Yağışlar afetleri beraberinde getirse de barajlardaki doluluk oranları arttı.






Nüfusunun yüzde 80'inin tarım ve hayvancılıktan geçimini sağladığı şehirde, bu yıl ekilen ürünlerde de rekolte artışı bekleniyor. Kentin hem içme suyu ihtiyacını karşıladığı hem de tarımsal sulama ihtiyacının karşılandığı tek baraj olan Mamasın Barajı, yüzde 46'lık doluluk seviyesine ulaştı. 40 milyon metreküp suyu olan barajdaki su miktarı 75 milyon metreküp olarak ölçüldü. Uzmanlar, her şeye rağmen israftan kaçınılması gerektiğimi vurguladı.








"Mamasın Barajı su seviyesinde yüzde 46 oranında artış kaydedildi"

Yağışlar ve etkileri hakkında bilgiler veren Jeoloji Mühendisleri Odası Aksaray İl Temsilcisi Tayfun Aydın, "Türkiye'de son 66 yılın en büyük yağmurları yağdı. Dolayısıyla kar ve yağmur suları bakımından su oranımız artmıştır. Türkiye'de yıllık metrekareye düşen yağış miktarı 574 kilogram, bölgemize metrekareye düşen 324 kilogram iken, bu son yağışlarla verim ve bereket gelmiştir. Mevcut Mamasın Barajımızda 40 milyon metreküp suyumuz var iken, en son yapılan ölçümde 75 milyon metreküpe çıkmıştır. Bu da buranın doluluk oranının yüzde 46 oranında arttığını göstermektedir. Ancak bu şu anlama gelmesin ki, barajımız dolu değildir. Yüzde 50'si hala boştur ama son yağışlarla yüzde 46 oranında su miktarımız artmıştır" dedi.




















logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.