Bankaların farklı isimler altında aldığı komisyon ücretlerine yönelik eleştiriler sürerken, mahkemelere intikal eden dosyalarda kararlar müşteri lehine çıkmaya devam ediyor. Mahkemelerin, kredi kartlarındaki aidattan sonra vadesiz hesaplardan kesilen 'işletim ücreti' ile ilgili de müşteriyi haklı bulmasının ardından gözler sektörün otoritesi konumundaki BDDK'ya çevrildi. Üst Kurul'un önümüzdeki günlerde aidat tartışmalarına açıklık getirmesi bekleniyor. Tüketici mahkemeleri, bankaların müşteriden kestiği aidat ücretlerinin yasal olmadığına karar veriyor. Ancak mağduriyetleri ortadan kaldıracak adım bir türlü atılmadığı gibi bankalar, komisyonları iki katına çıkardı. Sektörün otoritesi BDDK'nın ise konuyla ilgili kararı merakla bekleniyor. Tüketiciler Birliği, "Tüketiciyi Koruma Kanunu ortada. Açılan davaları da müşteri kazanıyor. Buna rağmen bankaların kendi bildiğini okumaya devam etmesi anlaşılır gibi değil. Sektör otoritesi artık bu konuya el koymalı." çağrısında bulunuyor. Hesap işletim ücreti, kredi kartı üyelik ücretleri, kart bedeli, rehin kaldırma yazısı ücreti, dosya açma parası gibi kesintiler konusunda tüketici lehine verilen kararlar, bankaları 'haksız' uygulamalarından vazgeçirmiyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.