Siyasiler, "Kürt Açılımı"nın her ne kadar Teröristbaşı Öcalan'la alakası yoktur diye beyanatlarda bulunsalar da görünen o ki, mesele Teröristbaşı'nın bugün şaşalı bir şekilde açıklanacak olan yol haritasına kilitlenmiş durumda...Zaten Türkiye'de söylemlerle icraatlar paralel yürüseydi, bugün birçok mesele kendiliğinden halledilmiş olurdu, ama maalesef durum hiç de öyle değil.Mesele siyasilerimize sorulduğu gibi dün Cumhurbaşkanı'na da soruldu.Bir gazetecinin "Kürt açılımı ile ilgili gelişmeler oluyor. İçişleri Bakanı'nın temasları devam ediyor. Bir yandan da İmralı'dan bir yol haritası...'' sözleri üzerine, "İmralı falan onları unut, geç. Sen soruyu başka türlü sor. Onlar muhatap değil'' dedi.Doğal olarak "peki, kimdir muhatap" sorusunu sormak durumunda kalıyoruz.Siyasilerimiz hemen cevap veriyorlar: "Halk"Hangi halk? Eğer halktan kastettiğiniz Kürt vatandaşlarımız ise onlar "Kürt açılımı" diye bir açılıma zaten karşılar. Öcalan'dan ve PKK'dan en fazla ağzı yananlar da onlar...Görünen o ki Güneydoğu'daki insanımızın fikrini soran da yok.Fikrini sormak bir yana Atlantik ötesinden hazırlanmış bir açılımı kabul etmeleri için her türlü propaganda faaliyeti hayata geçiriliyor.Güneydoğulu kardeşlerimize "Siz busunuz, bunu kabul edin, bunu siz istiyorsunuz" tarzında telkinlerde bulunuluyor. Siyasilerimiz ikna için kapı kapı dolaşıyor, bu tehlikeli açılım içinse işsizlerin parası devreye konuluyor.Zaten yıllardır gerek ekonomik gerekse siyasi çözümsüzlük sebebiyle yalnız bırakılan, PKK'nın kucağına itilen halkımız şimdi de büyük psikolojik baskılar görüyor.İki arada bir derede...Halk bir şey konuşamıyor, konuşmaya kalksa da sesini duyuramıyor.Kürt halkının sesi olduğunu iddia edenler ise Teröristbaşı'nın borazanlığını yapıyor.Şimdi bizim siyasiler de diyor ki, "Muhatabımız Öcalan değil"Ha Öcalan, ha Öcalan'ın borazanları aradaki fark ne?Ha "Öcalan yol haritam budur, Kürt açılımında bunları istiyorum" diyor, ha onun izini takip eden bölünme sevdalıları aynı talimatları önümüze koyuyor, sonuçta ne değişiyor?Bu tür kandırmacalarla milletimizi oyalamayın.Çok tehlikeli bir bölünme sürecinde olduğumuzu tekrar ifade edelim.
Murat Çabas / diğer yazıları
- Yeni anayasa, meşruiyet arayışı ve muhalefetin dizaynı / 24.06.2026
- Cenevre’de tehditlerin gölgesinde 60 günlük yol haritası / 23.06.2026
- Dijital mutabakatın gölgesinde yeni hamle hazırlıkları / 22.06.2026
- Kaostan beslenen düzen ve Moskova’da patlayan İHA’lar / 21.06.2026
- İslamabad Anlaşması ve İran'ın büyük zaferi / 20.06.2026
- Raflara ceza, üreticiye baskı / 19.06.2026
- İsrail’in bitmeyen yayılmacılık stratejisi / 18.06.2026
- Bütçe açıkları, faiz sarmalı ve kanıksanan yoksulluk / 17.06.2026
- Ortadoğu’da savaşa ‘reklam arası’ mı, yeni bir dönem mi? / 16.06.2026
- Gerçek enflasyonun altında ezilen emekli ve işçi / 15.06.2026
- Cenevre’de tehditlerin gölgesinde 60 günlük yol haritası / 23.06.2026
- Dijital mutabakatın gölgesinde yeni hamle hazırlıkları / 22.06.2026
- Kaostan beslenen düzen ve Moskova’da patlayan İHA’lar / 21.06.2026
- İslamabad Anlaşması ve İran'ın büyük zaferi / 20.06.2026
- Raflara ceza, üreticiye baskı / 19.06.2026
- İsrail’in bitmeyen yayılmacılık stratejisi / 18.06.2026
- Bütçe açıkları, faiz sarmalı ve kanıksanan yoksulluk / 17.06.2026
- Ortadoğu’da savaşa ‘reklam arası’ mı, yeni bir dönem mi? / 16.06.2026
- Gerçek enflasyonun altında ezilen emekli ve işçi / 15.06.2026

























































