Türkiye'nin yeraltı ve yerüstü zenginlikleri de üniversiteden yetişmiş elemanları beklemektedir. Onları dış güçlere kaptırmadan milli geleceğimizi tehlikeye düşürmeden, üniversitelerimizin bir an önce bunlara el atması beklenmektedir.
E- Öğretmen ve öğretim üyelerinin ödenekleri
Milli eğitim elemanlarına ve özellikle üniversitede görevli olanlara insan yaşamına uygun ödenek verilmesi için imkanların sağlanmasına, orada çalışan elemanların dışarda ayrı bir iş aramasına gerek kalmadan aile hayatlarına devam edebilmelerine imkan sağlamak gerekir.
F- Diplomat ve ilim adamı yetiştirilmesi
Türk dışişlerine, diplomasiye ve diğer uluslararası sahalardaki rekabete, uygun eleman yetiştirme işi yine üniversitelerimize düşmektedir. Ülke menfaatlerini korumaya, Türk milletinin yaşam standardını yükseltmeye uygun ve bilgili elemanların yetişmesine, planlı bir şekilde başlamasına büyük bir gereksinme vardır. Ayrıca 70 milyonluk Türkiye halkı bunu heyecanla beklemektedir. Bu görevler de milli eğitime ve bilhassa üniversitelerimize aittir. Türkiye on yıllar boyunca savaşta kazandıklarını masa başında kaybetmektedir. Bunun bir an önce önüne geçilmesi gerekmektedir!
G- Araştırma geliştirme merkezlerinin açılması
Bilimsel çalışmalar ve araştırma geliştirme merkezleri için gayret gösterilmesi elzemdir. Tarım, sanayi, ve diğer yüksek teknolojik devlet kurumlarıyla özel teşebbüs kuruluşları arasında işbirliği yaparak, bu büyük mali sorunun halledilmesi şarttır.
Bu araştırmalar için gereken kitap, alet edevat, laboratuar ve diğer gereçlerin ve orada çalışacak elemanların yetiştirilmesi için yine aynı yoldan finans sağlanmasına gidilmesi gerekir.
İ- Bilimsel kongre ve uluslararası forumlara başarılı elemanların gönderilmesi için aynı yoldan mali imkan sağlanması mümkündür.
J- Üniversite bütçeleri ile sanayii ve teknolojinin işbirliği
Milli eğitim bütçesinin ve üniversite bütçelerinin gelişmiş ülkelerdeki seviyeye getirilmesi gerekmektedir. Ayrıca üniversitelerin sanayii, teknoloji, hizmet, bilgi ve diğer sahalarda çalışmasına imkan tanımasına ve bütçelerine ek kazanç sağlamalarına imkan verilmesine,
K- Kısacası milli eğitim ve özellikle üniversitelerimiz, planlı, programlı, gerçeklerimize ve ihtiyaçlarımıza uygun, milli, halkımıza ve Türkiye'ye dönük, ama dünya rekabetine her zaman hazır olabilecek elemanların yetişmesi için ciddi, partilerüstü, ideolojilerden uzak, sık sık değişmeyen bir devlet politikasıyla yönetilmesi gerekir.
E- Öğretmen ve öğretim üyelerinin ödenekleri
Milli eğitim elemanlarına ve özellikle üniversitede görevli olanlara insan yaşamına uygun ödenek verilmesi için imkanların sağlanmasına, orada çalışan elemanların dışarda ayrı bir iş aramasına gerek kalmadan aile hayatlarına devam edebilmelerine imkan sağlamak gerekir.
F- Diplomat ve ilim adamı yetiştirilmesi
Türk dışişlerine, diplomasiye ve diğer uluslararası sahalardaki rekabete, uygun eleman yetiştirme işi yine üniversitelerimize düşmektedir. Ülke menfaatlerini korumaya, Türk milletinin yaşam standardını yükseltmeye uygun ve bilgili elemanların yetişmesine, planlı bir şekilde başlamasına büyük bir gereksinme vardır. Ayrıca 70 milyonluk Türkiye halkı bunu heyecanla beklemektedir. Bu görevler de milli eğitime ve bilhassa üniversitelerimize aittir. Türkiye on yıllar boyunca savaşta kazandıklarını masa başında kaybetmektedir. Bunun bir an önce önüne geçilmesi gerekmektedir!
G- Araştırma geliştirme merkezlerinin açılması
Bilimsel çalışmalar ve araştırma geliştirme merkezleri için gayret gösterilmesi elzemdir. Tarım, sanayi, ve diğer yüksek teknolojik devlet kurumlarıyla özel teşebbüs kuruluşları arasında işbirliği yaparak, bu büyük mali sorunun halledilmesi şarttır.
Bu araştırmalar için gereken kitap, alet edevat, laboratuar ve diğer gereçlerin ve orada çalışacak elemanların yetiştirilmesi için yine aynı yoldan finans sağlanmasına gidilmesi gerekir.
İ- Bilimsel kongre ve uluslararası forumlara başarılı elemanların gönderilmesi için aynı yoldan mali imkan sağlanması mümkündür.
J- Üniversite bütçeleri ile sanayii ve teknolojinin işbirliği
Milli eğitim bütçesinin ve üniversite bütçelerinin gelişmiş ülkelerdeki seviyeye getirilmesi gerekmektedir. Ayrıca üniversitelerin sanayii, teknoloji, hizmet, bilgi ve diğer sahalarda çalışmasına imkan tanımasına ve bütçelerine ek kazanç sağlamalarına imkan verilmesine,
K- Kısacası milli eğitim ve özellikle üniversitelerimiz, planlı, programlı, gerçeklerimize ve ihtiyaçlarımıza uygun, milli, halkımıza ve Türkiye'ye dönük, ama dünya rekabetine her zaman hazır olabilecek elemanların yetişmesi için ciddi, partilerüstü, ideolojilerden uzak, sık sık değişmeyen bir devlet politikasıyla yönetilmesi gerekir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
- Batı kültüründe toplumsal çöküş -2- / 22.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006