logo
16 MAYIS 2025

Erkekler ucuzluk arıyor

1000 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre erkeklerin yüzde 55’i stres atmak için alışverişe gittiklerini belirtirken market alışverişinde kararları yüzde 84 ile kadının verdiği ortaya çıktı

15.10.2012 00:00:00
Kadınların eleştiri konusu haline getirilen alışveriş tutkusu erkekleri de cezp ediyor. Yapılan araştırmaya göre erkekler de stres atmak için alışverişe çıkıyor. Kim Marketler Zinciri tarafından 1000 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre erkeklerin yüzde 55'i stres atmak için alışverişe gittiklerini belirtirken market alışverişinde kararları yüzde 84 ile kadının verdiği ortaya çıktı. Ankete göre erkekler yüzde 68 oranla ucuz bulduğu marketten bayanlar ise yüzde 67 ile sürekli güvendiği yerden alışveriş yapmayı tercih ederim cevabı cevabını vererek, erkeklerin ucuzluğa kadınların ise güvene önem verdiğini ortaya koyuyor. Marka bağlılığından ziyade tüketicinin ucuz ve evine en yakın marketi seçtiği belirlenirken bozuk ya da hatalı malda ise tüketicinin hiç tahammülü yok. Araştırma sonuçlarını değerlendiren KİM Marketler Zinciri Genel Müdürü Hamit Akçay, "Yaptığımız araştırmalar mağaza yatırımlarımıza yön veriyor. KİM Grup olarak yatırımlarımızı sadece Türkiye pazarı ile sınırlı tutmuyoruz. Global bir perakende zinciri olmak için yurt dışı yatırımlarına ağırlık verdik. Bilimsel metotlar ışığında mağazalarımızı yeniden dizayn ediyoruz" diye konuştu. Alışverişte kadının sözü geçiyor Kim Marketler Zinciri'nin 68 mağazasında 1000 kişi üzerinde yapılan 'Alışveriş Eğilimleri' anket çalışması ilginç sonuçları da ortaya çıkardı. Araştırmaya katılan erkeklerin yüzde 55'i stres atmak için alışveriş yaptığını belirtirken bu oran kadınlarda yüzde 64'e çıkıyor. Ankete katılanlar içerisinde Erkeklerin yüzde 55'i ürün satın alırken fiyata değil ihtiyacına öncelik tanıdığını belirtirken bayanlarda ise ihtiyacın yanında ucuzluk da öne çıkıyor. Market alışverişini hanenizde kim yapar sorusuna ise verilen cevapta yüzde 84 oranıyla kadınların söz sahibi olduğu ortaya çıkıyor. Kadınları yüzde 13 ile erkeler, yüzde 2 ile çocuklar takip ediyor. Eğitim seviyesi arttıkça market alışverişinde kadınların karar üstünlüğü erkeklere geçiyor. Buna göre İlköğretim ve Lise mezunu tüketicilerde market alışverişine yüzde 93 oranla evin hanımı karar verirken Üniversite mezunlarında ise yüzde 57 ile evin beyi karar veriyor. Evlilik sadakati artırıyor Araştırmanın ortaya çıkarttığı ilginç sonuçlardan birisi de marka sadakati ile ilgili: evli olanlar bekar olanlara göre, kadınlar erkeklere göre beğendiği/alışveriş yapmış olduğu markete daha sadıklar. Kadınlarda süpermarkete sadakat yüzde 67 erkeklerde ise sadece yüzde 17. Erkeklerin yüzde 68'i daha ucuz alışveriş için marka sadakatinden vazgeçerken, kadınların ise sadece yüzde 15'i bu nedenle sadakatlerini bozuyor. Bekarlarda perakendeciye sadakat yüzde 32 oranında iken bu oran evlilerde yüzde 68 düzeyine yükseliyor. Evli çiftlerin yüzde 60 'ı market'in sanal alışveriş imkanı da sunmasını önemser iken, bekârların ise ancak yüzde 44'ü bu hususu önemsiyor. Bu durum evli çiftlerin yaşamış olduğu zaman darlığı ile bağlantılı gözükmektedir. İlk okul mezunlarının yüzde 13'ü, lise mezunlarının yüzde 46'sı, üniversite mezunlarının ise yüzde 100'ü sanal alışverişi imkanını istiyor. Bu durumda üniversite mezunu olanların oranının hızla arttığı ülkemizde ilerleyen yıllarda sanal ortamda da kıyasıya rekabetin yaşanacağı rahatlıkla söylenebilir.   Tüketici bilinçli davranıyor Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin ezici çoğunluğu bozuk, son kullanma tarihi geçmiş ürünler konusunda oldukça bilinçli. Bilinç düzeyi eğitim düzeyi arttıkça daha artıyor. Aldığı ürün bozuk çıkarsa okuryazar olmayanların yüzde 83'ü, ilkokul mezunlarının yüzde 90' ı ürünü iade etmeyi tercih ediyor. Bu oran ortaokul mezunlarında yüzde 98. Böylesi bir durumda üniversite mezunlarının tepkisi oldukça sert yüzde 41'i bir daha aynı marketten alışveriş yapmaz iken geriye kalanların yüzde 54'ü ürünü iade ediyor. Araştırma sonuçlarına göre eğitim düzeyi arttıkça markete alışverişe gitme sıklığı azalıyor. Üniversite mezunlarının yüzde 77'si haftalık alışveriş yapmayı tercih ederken ilkokul mezunlarının yüzde 79'u alışverişini günlük yapıyor. 17 yaş altı gençlerin yüzde 88'i alışveriş yaptıkları marketin yerli sermayeli olmasını tercih ederken, 18- 35 yaş arası gençlerde bu oran yüzde 78'e inmekte. 51 yaş üzerinde ise bu oran yüzde 77'ye kadar düşmektedir.   Ürün alışverişinde de aynı şekilde gençler aldıkları ürünlerin yerli üretim olmasını diğer yaş gruplarına göre daha fazla oranda tercih etmekte. YENİ MESAJ-HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
MSB'den ilk değerlendirme
PKK'nın fesih açıklamasına ne dendi?
Yapay zeka ile dolandırıcılık operasyonu
Ünlüleri kullanarak vurgun yapıyorlardı
TÜİK konut satışları istatistiklerini açıkladı
Nisan ayında 118 bin 359 konut satıldı
Trump Orta Doğu'dan mutlu dönüyor!
2 trilyon doların üstünde anlaşma
İran uranyum zenginleştirme hakkından vazgeçmeyecek
Açıklama İran Dışişleri Bakanı'ndan geldi
'Fidan ile verimli bir görüşme gerçekleştirdik'
Rus heyetinin başkanı Medinskiy
ABD'li 30 senatörden 'Gazze' tasarısı
"Kasıtlı aç bırakma kabul edilemez"
Trump'ın Orta Doğu turu İsrail'i azdırdı
237 Filistinli daha katledildi
Vatan müdafaası
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Rusya'ya zehir zemberek sözler
Zelenskiy Ankara'da konuştu
Antalya'da Suriye zirvesi
Görüşmenin gündeminde ne vardı?
Pezeşkiyan'dan Trump'a sert tepki!
'Trump ancak rüyasında görür'
MİT takip edecek
Fesih ve silah bırakma açıklaması
Deprem Ankara'dan da hissedildi
Konya'da 5.2 büyüklüğünde deprem
Dışişleri'nden Rusya-Ukrayna görüşmesi ile ilgili açıklama
"Bir erteleme söz konusu değil"
MSB'den ilk değerlendirme
PKK'nın fesih açıklamasına ne dendi?
Yapay zeka ile dolandırıcılık operasyonu
Ünlüleri kullanarak vurgun yapıyorlardı
123456789101112131415
MSB'den ilk değerlendirme
PKK'nın fesih açıklamasına ne dendi?
Yapay zeka ile dolandırıcılık operasyonu
Ünlüleri kullanarak vurgun yapıyorlardı
TÜİK konut satışları istatistiklerini açıkladı
Nisan ayında 118 bin 359 konut satıldı
Trump Orta Doğu'dan mutlu dönüyor!
2 trilyon doların üstünde anlaşma
İran uranyum zenginleştirme hakkından vazgeçmeyecek
Açıklama İran Dışişleri Bakanı'ndan geldi
'Fidan ile verimli bir görüşme gerçekleştirdik'
Rus heyetinin başkanı Medinskiy
ABD'li 30 senatörden 'Gazze' tasarısı
"Kasıtlı aç bırakma kabul edilemez"
Trump'ın Orta Doğu turu İsrail'i azdırdı
237 Filistinli daha katledildi
Vatan müdafaası
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Rusya'ya zehir zemberek sözler
Zelenskiy Ankara'da konuştu
Antalya'da Suriye zirvesi
Görüşmenin gündeminde ne vardı?
Pezeşkiyan'dan Trump'a sert tepki!
'Trump ancak rüyasında görür'
MİT takip edecek
Fesih ve silah bırakma açıklaması
Deprem Ankara'dan da hissedildi
Konya'da 5.2 büyüklüğünde deprem
Dışişleri'nden Rusya-Ukrayna görüşmesi ile ilgili açıklama
"Bir erteleme söz konusu değil"
MSB'den ilk değerlendirme
PKK'nın fesih açıklamasına ne dendi?
Yapay zeka ile dolandırıcılık operasyonu
Ünlüleri kullanarak vurgun yapıyorlardı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.